04-09-2008 | 13:11
Політичний клімат цієї осені, на відміну від природного, виявився загрозливо важким. Рішення, нещодавно прийняті парламентом, не просто порушили створені правовий і політичний баланси — вони відчутно мають ознаки антиконституційних, а зламуючи систему стримувань і противаг між центрами влади, — і антидержавних.
Закони, прийняті в парламенті ситуативною більшістю ведуть до узурпації влади урядом. Це неприйнятно з точки зору демократії, з точки зору Конституційних норм. До того ж давайте проаналізуємо ефективність і соціальну спрямованість дій проурядової коаліції в парламенті та самого уряду.
Так ось. За вісім місяців роботи з 245 законів, які передбачалися угодою про коаліцію, до парламенту внесено 41, а прийнято лише 11. Не прийняті закони, які б дали змогу регулювати найбільш болючі соціально-економічні питання. Наприклад, жодного закону не прийнято про ринок землі — це створює можливості для зловживань і корупційних схем, а шість законопроектів по боротьбі з корупцією і реформі судочинства, подані Президентом України, вже 9 місяців знаходяться в стінах парламенту. Ці приклади, на жаль, можна було б продовжувати.
Щодо діяльності уряду, то дозвольте дати коментар з точки зору вирішення (а точніше — невирішення на урядовому рівні) проблем області, які мають не тільки сьогочасне, а й перспективне соціальне навантаження.
З огляду на складність соціально-економічної ситуації, облдержадміністрацією визначаються пріоритетні напрями діяльності та перелік соціально значущих об’єктів області, які потребують додаткового фінансування.
У відповідності з Порядком використання коштів державної субвенції на соціально-економічний розвиток, який затверджено Кабінетом Міністрів України на основі пропозицій місцевих органів влади і самоврядування, облдержадміністрація сформувала і у встановленому порядку передала до Міністерства регіонального розвитку і будівництва України на погодження перелік об'єктів з фінансуванням у цьому році за рахунок вищезгаданої субвенції.
Однак, після звернення народного депутата України від фракції БЮТ, Мінрегіонбуд кардинально змінив перелік об’єктів, не врахувавши позицію облдержадміністрації, хоча це суперечить Порядку використання зазначеної субвенції. У результаті з нього виключено низку найважливіших об’єктів соціального призначення.
Зокрема, не передбачено будівництво школи в с. Нова Басань Бобровицького району, дитячого садка в с. Вихвостів Городнянського району, Будинку культури загальноосвітньої школи-інтернату в с. Черешеньки Коропського району, котельні для обслуговування школи, дитсадка та Будинку культури в с. Жовтневе Коропського району, реконструкцію шкіл в с. Яблунівка Прилуцького району та в смт Олишівка Чернігівського району, Державної обласної універсальної наукової бібліотеки ім. В. Г. Короленка та обласного художнього музею в м. Чернігові.
Знову ж таки, на жаль, це не поодинокий приклад. Навпаки, створилася система протидії з боку уряду зусиллям обласної державної адміністрації, спрямованим на вирівнювання і поліпшення соціально-економічного стану області. Покликання цієї системи — задоволення інтересів депутатів усіх рівнів однієї політичної сили — БЮТу.
У зв’язку з цим хочеться ще раз наголосити на словах Президента України Віктора Андрійовича Ющенка: «Громадяни сьогодні повинні бачити: де лінія державна, … а де політика продажна ….».
Тому всі загрози, які виникають сьогодні можна подолати лише гуртуванням патріотичних та демократичних сил довкола Президента України, як гаранта Конституції України, прав і свобод наших громадян.