back

У жовтні-грудні 2023 року до Чернігівської ОДА звернулися більш ніж 2,3 тисячі громадян

15-01-2024 | 17:17

Упродовж  жовтня-грудня 2023 року Чернігівською обласною державною  адміністрацією опрацьовано всього 2351 звернення громадян (4250 – у відповідному періоді 2022 року, тобто кількість опрацьованих звернень зменшилась на 1899), з них: 2336 – індивідуальних та 15 колективних. Загальна кількість громадян (з урахуванням колективних звернень), що звернулись до обласної державної адміністрації – 2366 осіб.

Серед звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації і розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України «Про звернення громадян», 80 % складають заяви чи клопотання (58,4% у відповідному періоді 2022 року), 19 % – скарги (40,9 % - 2022), 1% – пропозиції і зауваження (0,7%  - 2022). 

26 % (17,2% у ІV кварталі 2022 р.) від кількості усіх звернень складають звернення від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Зокрема, це особи з інвалідністю І, ІІ та ІІІ груп (16,1%), одинокі матері (2,6%), багатодітні сім’ї (2,6%), учасники війни та бойових дій (0,5%), особи з інвалідністю внаслідок війни – (1,1%), ветерани праці (0,9%), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (1,3%), діти війни (0,9%).

Безпосередньо від громадян поштою на адресу обласної державної адміністрації упродовж ІV кварталу 2023 року надійшло 105 звернень (404 – у IV кварталі 2022 року). Через органи влади вищого рівня отримано 63 звернення (50 – у IV кварталі 2022 року), з них:

- від Офісу Президента України – 48 (32 – за відповідний період 2022 року);

- від Кабінету Міністрів України – 8 (17- за відповідний період 2022 року);

- від Верховної Ради України – 7 (1 - за відповідний період 2022 року).

Найбільша кількість звернень опрацьована від державної установи «Урядовий контактний центр» - у звітному періоді -2145 звернень або 91 % (3774 або 89% упродовж аналогічного періоду 2022 року). На електронну адресу Чернігівської облдержадміністрації у IV кварталі 2023 року надійшло 69 звернень (100 – у IV кварталі 2022 року).

За тематикою звернень у IV кварталі 2023 року, як і у IV кварталі 2022 року, найбільш актуальними стали питання комунального господарства (881 або 37,5% (за аналогічний період минулого року - 2250 звернень). Найчастіше звертались мешканці Ніжинського району та міста Чернігова. Звернення з питання відсутності електропостачання, на відміну від минулого року, не носили масового характеру, всього за звітний період надійшло 99 звернень (1477 - у IV кварталі 2022 року). З питань благоустрою території, будівництва та ремонту місцевих доріг отримано 142 звернення, з них 51- щодо розчищення доріг від снігу. За звітний період надійшло 68 звернень, що стосувались питань теплопостачання, газопостачання–58, забезпечення твердим паливом (дровами)–39, щодо якості комунальних послуг-36.

Питання щодо соціального захисту населення порушувалися у 541 звернені, що становить 23% від загальної кількості звернень (у IV кварталі 2022 року - 1455). Найбільш вразливі категорії населення (внутрішньо переміщені особи, особи пенсійного віку, малозабезпечені родини) звертались з проханням надання гуманітарної допомоги (154 звернення), а саме: забезпечення продуктами харчування, медикаментами, засобами гігієни та іншими речами першої необхідності.  З питання щодо надання матеріальної допомоги звернулось 64 громадянина. Зареєстровано 258 звернень з проханням отримання різних видів державної соціальної допомоги: на дітей одиноким матерям; малозабезпеченим сім’ям; особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю; компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; субсидій; пенсій, а також скарги щодо затримки виплати коштів. Найчастіше щодо отримання соціальних виплат звертались мешканці Чернігівського району-60 звернень, Прилуцького району та міста Прилуки-50, міста Чернігова-41, Новгород-Сіверського району-29 звернень.

У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року збільшилась кількість звернень з питань охорони здоров’я – 102 звернення або 4,3% (68 або 2% - у IV кварталі 2022 року). Найчастіше звертались мешканці Корюківського та Ніжинського району. У зверненнях порушувались питання щодо забезпечення ліками, в т.ч. за пільговими рецептами, якості надання медичної допомоги та діяльності медичних установ. Від державної установи «Урядовий контактний центр» упродовж жовтня-грудня 2023 року надійшло 2 першочергових звернення щодо загрози життю та здоров’ю, які направлені за належністю для невідкладного розгляду та реагування.

Питання екології та природних ресурсів (в тому числі ліквідації наслідків надзвичайних подій, цивільного захисту населення) порушувались у 86 зверненнях (3,7%). Насамперед питання стосувались облаштування бомбосховищ, перевірки доступу до укриттів. Жителі області звертались з питаннями щодо надання компенсації на відновлення пошкоджених та зруйнованих об’єктів нерухомого майна. Щодо отримання компенсації за пошкоджене майно за програмою єВідновлення надійшло 14 звернень (від мешканців м.Чернігова-7, від мешканців Чернігівського району теж 7).

У зверненнях щодо діяльності органів місцевого самоврядування–54 (2,3%) оскаржувались дії та рішення посадових осіб органів місцевого самоврядування (найчастіше надходили звернення від мешканців міста Чернігова - 15 звернень, Прилуцького району  -11).

Питання транспорту і зв’язку (53 або 2,3%) пов’язані з проблемами міжміського та міського транспортного обслуговування (найчастіше звертались мешканці міста Чернігова, Ніжинського та Чернігівського району), роботи стаціонарних засобів зв’язку, якості послуги перевезення пасажирів.

Питання аграрної політики і земельних відносин (53 або 2,3%) стосувались спірних питань щодо виплати орендної плати, вирішення земельних конфліктів.

У зверненнях з питань освіти та науки (39 або 1,7%) порушувались питання функціонування закладів освіти, харчування та підвозу дітей до навчальних закладів.

Стосовно забезпечення житлом (покращання умов проживання) отримано 23 звернень (1%).

Звернення з питань праці і заробітної плати (22 - 1%) стосувались умов праці, повноти та своєчасності  її оплати.

Питання забезпечення дотримання законності і правопорядку (19 звернень або 0,8%) найчастіше стосувались забезпечення життя та здоров’я людини (повідомлення про факти насильства в сім’ї), реєстрації місця проживання, роботи органів МВС та юстиції.

Щодо діяльності підприємств та установ отримано 18 звернень (0,8%), найчастіше звернення стосувались діяльності АТ «Чернігівгаз».

Решта питань, з якими звертались громадяни, стосувалась економічної і регіональної політики (0,6%); культури (0,3%); релігії (0,3%); діяльності місцевих органів виконавчої влади (0,3%), сімейної та гендерної політики (0,2%); обороноздатності і суверенітету (0,2%) та інших питань (18,4%).

Продовжувала функціонувати «гаряча» телефонна лінія голови облдержадміністрації на яку упродовж IV кварталу 2023 року отримано 172 звернення (137– за відповідний період 2022 року), з них: 28 звернень потребували додаткового вивчення та проведення перевірки, за 144 зверненнями надані роз’яснення та консультації безпосередньо під час усного спілкування, здійснювалась психологічна підтримка населення.

На телефонну «гарячу» лінію громадяни зверталися з питаннями наданням гуманітарної або матеріальної допомоги, державних соціальних виплат, якості комунальних послуг або їх відсутності, оскаржувались дії, рішення органів місцевого самоврядування.

Упродовж жовтня-грудня 2023 року керівництвом обласної державної держадміністрації проведено 11 особистих прийомів, під час яких звернулось 11 громадян. Питання, з якими мешканці області звернулись до облдержадміністрації на особистий прийом: щодо соціального захисту – 6 звернень; щодо працевлаштування – 2; щодо благоустрою – 1; інші питання – 2.

Колективних  звернень у звітному періоді отримано 15 (53 у відповідному періоді 2022 року), 9 з них надійшли від вищих органів влади, 6 – безпосередньо від громадян поштою. Найбільш численні колективні звернення:

- від мешканців селища Десна Чернігівського району (83 підписи) щодо будівництва укриття;

- від мешканців с.Бакаївка Прилуцького району (48 підписів) щодо ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О250602 на ділянці від с.Дорогинка до с.Бакаївка.

Повторних звернень надійшло 136 (81 у IV кварталі 2022 році),  з них 127  надійшло через ДУ «Урядовий контактний центр», поштою – 2,  на «гарячу» телефонну лінію голови ОДА – 2, з Офісу Президента України – 2, від Кабінету Міністрів України – 2, від Верховної Ради України – 1.

Проведений аналіз повторних звернень засвідчив, що переважна їх кількість стосується питань, які не належать до компетенції обласної державної адміністрації. Найчастіше в повторних зверненнях заявники порушують питання щодо надання гуманітарної допомоги, а також питання зі сфери житлово-комунального господарства. За усіма повторними зверненнями з питань, які належать до компетенції обласної державної адміністрації проведено аналіз та надано обґрунтовані відповіді заявникам.

Виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату
Чернігівської обласної державної адміністрації