back

Координаційний центр підтримки цивільного населення при ОВА: у полі зору – житлові субсидії та пільги

22-12-2023 | 15:27

До обласної державної адміністрації надходять численні звернення від жителів громад, що стосуються нарахувань та виплат субсидій та пільг. Ця сфера вже рік, як у віданні органів Пенсійного фонду України – єдиного державного органу, який має відповідну електронну базу та обслуговує громадян без прив’язки до місця проживання. До цього призначенням, нарахуванням і виплатою житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг займалися органи соціального захисту населення.

«Проблемні питання, що виникали під час перехідного періоду, були зрозумілі. Очікувалося, що з часом вони вирішаться. На жаль, ситуація не покращилася. Тому сьогодні, коли соціальна сфера загалом набуває ще більш важливого значення – через те, що в країні війна, через те, що соціально вразливі категорії стають ще вразливішими – ми маємо реагувати», – наголосила заступниця начальника ОВА Жанна Шерстюк на засіданні Координаційного центру підтримки цивільного населення при ОВА.

Захід відбувся сьогодні у змішаному форматі за участі представників Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області та громад (онлайн).

За словами заступниці начальника Головного управління ПФУ в області Наталії Білозуб, нині на Чернігівщині обліковується 87,6 тисячі домогосподарств, які отримують житлові субсидії, ще 39,4 тисячі – отримувачі пільг. Всю необхідну інформацію, в тому числі й щодо призначення та нарахувань згаданої допомоги, можна знайти на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду https://portal.pfu.gov.ua/. Довідкові матеріали також розміщені на офіційних сторінках ПФУ у фейсбуці та телеграмі.

У разі відсутності доступу до інтернет-ресурсів, жителів області проконсультують фахівці місцевих сервісних центрів за телефонами «гарячих ліній». Там же, у сервісних центрах, нададуть всю необхідну допомогу щодо оформлення і подання документів. Як запевняє Наталія Білозуб, у допомозі нікому не відмовляють. А от відмови у наданні житлових субсидій та пільг дійсно є, приміром, у разі тривалої значної заборгованості з оплати комунальних послуг, змін у складі сім’ї, придбанні товарів чи майна, що не відповідають вказаному доходу тощо.

До слова, щоб унеможливити корупційну складову, справи опрацьовує не та область, яка їх приймала, тобто у нашому випадку – не Чернігівська.

У ході обговорення проблемних питань Жанна Шерстюк звернула увагу на низький рівень комунікації органів ПФУ з громадами – у протилежному випадку звернень, навіть тих, що мають технічний характер, було б набагато менше. Відтак, потрібно запланувати навчання із працівниками, які залучені у прийомі документів для призначення житлових субсидій та пільг, щоб за 2-3 місяці охопити всю область.

Крім того, не всі жителі, особливо похилого віку, можуть користуватися інтернет-ресурсами та мати до них доступ. Тому на місцях потрібна ширша інформаційна кампанія – люди мають знати, куди звертатися і які документи подавати.

«Це та категорія, якій треба допомогти отримати допомогу», – наголосила заступниця начальника ОВА.

Також було б доцільно створити реєстр одержувачів житлових субсидій та пільг, де громадяни могли б самостійно перевірити інформацію про розмір призначеної допомоги.

Оскільки деякі питання можна вирішити локально, деякі – потребують втручання центральних органів, Жанна Шерстюк запропонувала зустрітися за кілька місяців, щоб обговорити зрушення у розв’язанні проблемних моментів.

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської обласної військової адміністрації