28-01-2011 | 17:17
28 січня в Чернігівському ОЦЗ відбулася нарада з директорами базових центрів зайнятості, на якій було підбито підсумки виконання завдань щодо надання соціальних послуг незайнятому населенню та роботодавцям у 2010 році. У заході взяла участь заступник голови облдержадміністрації Наталія Білоус.
Відкриваючи нараду, директор ОЦЗ Лідія Падалка проаналізувала ситуацію на ринку праці та роботу базових центрів зайнятості у минулому році. Зокрема, вона зазначила, що протягом 2010 року до центрів зайнятості області за допомогою у працевлаштуванні звернулося 34,9 тис. осіб - на 7% більше порівняно з минулим роком. Загалом перебувало на обліку в службі зайнятості та отримувало комплекс соціальних послуг 52,5 тис. осіб – на 18,7% менше відповідно 2009 року.
З метою оперативного оновлення банку вакансій в області організовувалися та проводилися ярмарки вакансій, інформаційні семінари із залученням роботодавців. Як результат, актуальними були 27,4 тис. вакансій (на 6,5% менше, ніж у 2009 році), з яких за сприяння служби зайнятості укомплектовано 85,8%. Станом на 1 січня 2011 року на підприємствах та в організаціях області налічувалося лише 900 вільних робочих місць, на кожне з яких претендувала 21 особа.
За сприяння служби зайнятості у 2010 році отримали роботу 18,4 тис. незайнятих громадян, що на 2% більше проти відповідного періоду 2009 року. В тому числі 1854 - шляхом надання роботодавцям дотацій з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, з них 759 осіб, що потребують соціальної захищеності, 66 осіб з інвалідністю, 399 жителів сільської місцевості.
Особливу увагу заслуговує робота служби зайнятості з особами, які мають обмежені фізичні можливості: у минулому році працевлаштовано 328 таких громадян (на 38,4% більше, ніж у 2009 році).
Пріоритетом діяльності служби зайнятості у 2010 році стала активна профорієнтаційна робота. З початку року під час різноманітних заходів центрів зайнятості (виїзних мобільних центрів зайнятості, ярмарків професій та вакансій, днів відкритих дверей, семінарів-тренінгів, профорієнтаційних уроків для школярів, засідань клубів для безробітних тощо) профорієнтаційними послугами скористалися 50,8 тис. незайнятого населення, що перебувало на обліку в центрах зайнятості області.
Активно використовується у профорієнтаційній роботі Профорієнтаційний термінал, який являє собою програмно-апаратний комплекс із використанням новітніх комп’ютерних, електронних та інформаційних технологій.
Термінали діють у 77 навчальних закладах області, в т.ч. у Чернігівській школі-інтернаті для дітей з вадами зору, Чернігівській, Борзнянській, Городнянській та Краснохутірській загальноосвітніх школах-інтернатах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
З урахуванням затребуваності на ринку праці, вимог роботодавців до якості робочої сили, перспектив розвитку регіону, в тому числі для зайняття підприємницькою діяльністю, протягом року набували нових професій та підвищували професійну кваліфікацію 4,4 тис. безробітних. Зокрема підвищували кваліфікацію шляхом стажування безпосередньо на робочих місцях 1,9 тис. осіб, за індивідуальними планами і програмами навчалися 847 слухачів, з використанням модульних методик навчалися 72 безробітні, 343 особи навчалися за 24 професіями з орієнтацією на самозайнятість. Загалом освоювали професії кухаря, перукаря, муляра, електрогазозварника, водія тощо.
Протягом 2010 року 371 безробітний започаткував власну справу за сприяння служби зайнятості шляхом отримання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності.
Зростає соціальна значимість, коло та обсяги оплачуваних громадських робіт. Для збереження трудових навичок, підвищення мотивації до праці та матеріальної підтримки безробітних до участі у таких роботах протягом року було залучено 7,8 тис. осіб, що на третину більше від показника 2009 року.
Визначальними були роботи по благоустрою населених пунктів, пам’яток історії, культури та архітектури, зокрема, території музейного комплексу „Древній Любеч” у Ріпкинському районі, історичної частини селища Седнєва Чернігівського району, ремонту церков у Сосницькому, Щорському та Ніжинському районах, очищенню річки Стрижень та відновленню будинку Преподобного Лаврентія у м. Чернігові. Традиційними вже стали роботи з відбудови та упорядкуванню меморіалів загиблих захисників Вітчизни, утриманню у належному стані цвинтарів, особливо у сільській місцевості, надання послуг особам похилого віку, ветеранам війни та праці. Також безробітні активно долучились до інформування населення про спрощений порядок отримання житлових субсидій.
Станом на 1 січня 2011 року на обліку в центрах зайнятості Чернігівщини перебувало 18,5 тис. безробітних громадян – на 1,2 тис. осіб більше, ніж рік тому.
Про удосконалення організаційних підходів у наданні соціальних послуг клієнтам служби зайнятості розповіла перший заступник директора Чернігівського ОЦЗ Галина Сірик.
Також перед директорами базових центрів зайнятості виступили начальники профільних відділів ОЦЗ. Зокрема, начальник відділу організації надання послуг роботодавцям Максим Торжевський акцентував увагу учасників на потребі підвищення ефективності організації оплачуваних громадських робіт. Про підвищення якості надання соціальних послуг окремим категоріям населення у 2011 році - йшлося у виступі Сергія Роговця, начальника відділу організації сприяння працевлаштуванню. Начальник відділу організації професійного навчання ОЦЗ Сергій Заровний зазначив, що професійне навчання безробітних – це найбільш ефективний метод розвитку та збереження трудових ресурсів.
Звертаючись до працівників служби зайнятості, заступник голови облдержадміністрації Наталія Білоус подякувала всім за плідну роботу в минулому році та наголосила на необхідності подальшої активізації залучення безробітних до тимчасових оплачуваних громадських робіт, зокрема по благоустрою пам’яток історії, культури та архітектури.
Підбиваючи підсумки наради, директор обласного центру зайнятості Лідія Падалка відмітила, що серед пріоритетів діяльності служби зайнятості на 2011 рік – підвищення якості послуг, що надаються, задля досягнення основного результату – працевлаштування. Разом з тим, залишається актуальним посилення взаємодії з роботодавцями для формування якісної бази даних вакансій, підвищення ефективності інформаційно-консультаційних послуг, забезпечення функціонування мобільних центрів зайнятості.