23-05-2013 | 15:00
Стан виконавської дисципліни, організації виконання завдань, визначених законами України, актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, власними рішеннями, реагування на запити, звернення депутатів усіх рівнів, роботи зі зверненнями громадян та з питань реалізації державної кадрової політики за підсумками І кварталу 2013 року розглянуто на розширеному засіданні облдержадміністрації.
Як зауважив заступник голови-керівник апарату облдержадміністрації Микола Стрілець, в обласній державній адміністрації, її структурних підрозділах, районних державних адміністраціях ведеться постійна робота щодо оперативного опрацювання вхідної та вихідної кореспонденції з використанням системи електронного документообігу та інших засобів програмного забезпечення, організації всебічного розгляду та своєчасного реагування на звернення громадян, забезпечення системного контролю за виконанням актів законодавства, доручень Президента України та Уряду, власних розпорядчих документів, підвищення рівня професійної компетентності та відповідальності кадрового корпусу.
Протягом січня-березня 2013 року до обласної державної адміністрації надійшло 3248 документів, які потребували опрацювання. На контроль поставлено 760 документів. З них – 719 (+52 проти І кварталу 2012 року) документів, що надійшли від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів влади.
Показник кількості запитів, звернень та листів депутатів усіх рівнів залишається досить високим.
У січні-березні цього року на розгляд обласної державної адміністрації надійшов 151 (- 20 проти відповідного періоду 2012 року) такий документ. З них: 117 ( -31) – від народних депутатів України, 34 (+11) – від депутатів місцевих рад. 102 такі документи надійшли за результатами звернень жителів області до депутатів.
Найчастіше звернення стосувались виділення коштів на різні потреби життєдіяльності області, соціального захисту громадян, житлово-комунальної сфери та будівництва, транспорту та зв’язку, ремонту автодоріг, гуманітарних питань, соціально-економічного розвитку області та бюджету, земельних питань, агропромислового комплексу.
З них: 11 % – вирішено позитивно, 87 % – роз’яснено. Жодного документа не залишено без розгляду. Порушень термінів інформування щодо розгляду та реагування на запити, звернення та листи депутатів усіх рівнів не зафіксовано.
Протягом січня-квітня робочою групою у складі працівників апарату обласної державної адміністрації проведено виїзні перевірки в Бахмацькій, Бобровицькій, Ічнянській, Козелецькій, Коропській, Менській, Ніжинській, Новгород-Сіверській, Носівській, Ріпкинській, Семенівській та Сосницькій районних державних адміністраціях.
Зокрема, проаналізовано стан виконання законів України, постанов Верховної Ради України, актів і доручень Президента України та Кабінету Міністрів України, розпоряджень та доручень голови обласної державної адміністрації, власних розпорядчих документів, реагування на запити та звернення депутатів усіх рівнів, здійснення контролю за їх виконанням, вивчено систему організації власної діяльності, ведення діловодства, роботи з кадрових питань, зі зверненнями громадян та з інших напрямків.
У ході проведеного моніторингу членами робочої групи апарату обласної державної адміністрації виявлено ряд недоліків у роботі райдержадміністрацій та їх структурних підрозділів, надано необхідну консультативну допомогу і методичні рекомендації щодо їх усунення.
За результатами проведених оцінок організації та здійснення контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями та дорученнями голови облдержадміністрації, іншими документами, діяльність Бахмацької, Бобровицької, Ічнянської, Козелецької, Коропської, Менської, Ніжинської, Новгород-Сіверської, Носівської, Ріпкинської, Семенівської райдержадміністрацій визначено як ефективну, Сосницької – як недостатньо ефективну.
Упродовж І кварталу 2013 року на адресу обласної державної адміністрації надійшло 1390 (1062 у відповідному періоді 2012 року) письмових пропозицій, заяв та скарг громадян. На особистий прийом звернулось 39 (42 у І кварталі 2012 році) громадян. Таким чином, з початку цього року зберігається тенденція щодо збільшення кількості письмових звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації.
16 % письмових звернень надійшло до облдержадміністрації від органів влади вищого рівня.
Через Державну установу „Урядовий контактний центр” у звітному періоді надійшло 842 звернення (624 за відповідний період 2012 року).
Всього у зверненнях було порушено 1462 питання, переважно щодо соціального захисту (376 або 26%). Передусім, це клопотання щодо перерахунку розміру пенсій та соціальних допомог, надання матеріальної допомоги, забезпечення засобами реабілітації інвалідів.
Питання комунального господарства склали 18%, серед яких переважали звернення з приводу розчистки доріг від снігу. Також чималу частку становили питання впорядкування територій населених пунктів та ремонту доріг. Продовжували надходити скарги на неякісні комунальні послуги та необґрунтовано підвищені тарифи на них.
Звернення громадян з питань охорони здоров’я становили 13 %. В основному, це клопотання щодо надання допомоги у проведенні лікування за бюджетні кошти, забезпеченні медичними препаратами за пільговими рецептами. Чимало надходило заяв з приводу збереження існуючих закладів охорони здоров'я (переважно дільничних лікарень).
9 % склали звернення з питань аграрної політики, серед яких актуальними були клопотання щодо підтримки сільськогосподарських виробників з боку держави. Також порушувались питання отримання у власність земельних ділянок, виплати орендної плати за землю, врегулювання земельних конфліктів.
По 7 % становили звернення з питань житлової політики та праці і заробітної плати. Серед звернень з житлових питань переважали клопотання щодо покращання житлових умов (особливо пільгових категорій громадян), ремонту житлового фонду.
Продовжують залишатись актуальними проблеми щодо своєчасної виплати заробітної плати.
4 % від загальної кількості становили питання транспорту і зв’язку: клопотання щодо відновлення проводового радіомовлення, нарікання на якість телефонного зв’язку та скарги на відмову у пільговому проїзді.
Питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку склали 3 % від загальної кількості. Переважно це повідомлення про зловживання службовим становищем керівників окремих установ та організацій.
241 (17%) звернення вирішено позитивно.
60% від усієї кількості письмових звернень надійшло до облдержадміністрації через Урядову гарячу лінію. 175 (або 21 %) з них були вирішені позитивно.
У рамках телевізійного проекту „Діалог з країною” за участю Президента України В.Ф.Януковича до обласної державної адміністрації надійшло 104 звернення. Всього у зверненнях до Президента України було порушено 108 питань. Переважно питання стосувались соціального захисту, охорони здоров’я, агропромислового комплексу, житлово-комунального господарства. Питання, що порушувались у 34 зверненнях, вирішені позитивно.
На „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації у І кварталі 2013 року надійшло 89 звернень.
Серед питань, які порушувались мешканцями, переважали питання житлово-комунального господарства, соціального захисту, транспорту і зв’язку, аграрної політики, праці і заробітної плати.
Питання, що порушувались у 25 зверненнях, були вирішені позитивно. Щодо решти звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації, було вжито відповідних заходів реагування.
Громадянам надані роз’яснення, необхідна інформація. Для вирішення порушених питань надавались відповідні доручення головою та заступниками голови облдержадміністрації. Хід розгляду 80 % звернень контролювався обласною державною адміністрацією.
9 % від усієї кількості письмових звернень надійшло до облдержадміністрації з Адміністрації Президента України.
16 звернень було взято на контроль Адміністрацією Президента України, з яких на даний час вирішено – 6.
Повторних звернень надійшло 30 і, в основному, підставою до їх подання була незгода з прийнятими за результатами розгляду попередніх звернень рішеннями.
Продовжували надходити звернення, в яких порушувались питання, що мали б вирішуватись на місцях.
У звітному періоді мали місце випадки формального підходу до розгляду звернень громадян. Дані звернення повертались виконавцям на повторний розгляд та доопрацювання.
Як зауважив голова облдержадміністрації Володимир Хоменко, результати вивчення на місцях стану виконавської дисципліни та своєчасного реагування на звернення громадян як у дзеркалі відображають підхід керівника району до організації своєї роботи: наскільки системною і дієвою вона є.
Очільник області наголосив на необхідності посилення особистої відповідальності керівників за цю ділянку роботи.
«Президентом України Віктором Януковичем ставляться чіткі вимоги до діяльності місцевих органів влади в частині неухильного виконання рішень керівництва держави та забезпечення належного реагування на проблемні питання, з якими громадяни звертаються до органів державного управління», - зауважив Володимир Хоменко.
Він також повідомив, що відповідно до розпорядження Президента України від 29 грудня 2012 року № 244 „Про вивчення стану виконання у 2013 році актів і доручень Президента України” у серпні цього року заплановано проведення поглибленого вивчення стану виконання Чернігівською облдержадміністрацією, райдержадміністраціями, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади в Чернігівській області актів і доручень Глави держави.
У зв’язку з цим, необхідно вжити ряд організаційних заходів щодо вдосконалення наявної системи роботи, зокрема:
– проаналізувати стан виконання завдань, визначених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями і дорученнями голови обласної державної адміністрації, та вжити всіх можливих заходів щодо обов’язкового забезпечення їх реалізації;
– забезпечити безумовне виконання вимог Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»;
– привести структуру районних державних адміністрацій у відповідність до постанов Кабінету Міністрів України від 17.04.2013 №286 «Про кількість посад заступників голів місцевих державних адміністрацій» та від 17.04.2013 №302 «Деякі питання реалізації пункту 8 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік»;
– затвердити розподіл обов’язків між головою, першим заступником, заступниками голови, керівником апарату районної державної адміністрації з урахуванням змін у структурі після попереднього погодження з обласною державною адміністрацією;
– продовжити впровадження та використання новітніх інформаційних технологій, зокрема забезпечити належну роботу системи електронного документообігу та розширити коло її користувачів.
У роботі Колегії облдержадміністрації взяв участь головний консультант-інспектор Головного управління з питань регіональної та кадрової політики Адміністрації Президента України Олег Шепетін.