13-01-2020 | 11:53
10 січня на нараді в Чернігівській облдержадміністрації обговорили причини невиконання у 2019 році робіт по одному із проєктів Державного фонду регіонального розвитку — «Кінотеатр комунальної установи «Чернігівський обласний молодіжний центр» Чернігівської обласної ради по вул. Магістратській, 3 у м. Чернігові — реконструкція будівлі для створення Хабу соціального партнерства, підприємництва та інституційного розвитку в Чернігівській області з виділенням черговості».
Нараду із цього питання провели заступники голови ОДА Андрій Подорван та Наталія Романова із залученням представників Департаменту сім’ї, молоді та спорту ОДА (заявника проєкту), Обласного молодіжного центру (керівника проєкту), Управління капітального будівництва (замовника робіт), Управління архітектури та містобудування ОДА, Департаменту культури і туризму, національностей та релігій ОДА, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в області (в якості консультантів), представників проєктних організацій: ТОВ «СІТІ-ПРОЄКТ» та Науково-дослідного інституту історії, архітектури та містобудування (м. Київ).
Як уже повідомлялось, проєкт із реконструкції Обласного молодіжного центру мав фінансуватись упродовж трьох років за рахунок коштів ДФРР. Його загальна вартість — більше 41,4 мільйона гривень (при цьому у 2019 році мали бути виконані роботи на 7,4 мільйона гривень). На розробку проєктно-кошторисної документації (ПКД) витратили майже 1,2 мільйона.
Втім, до практичної реалізації так і не дійшло: Київська Державна архітектурно-будівельна інспекція відмовила у видачі дозволу на виконання будівельних робіт. Таке рішення мотивовано відсутністю результатів археологічних досліджень при знятті ґрунту пізніших нашарувань вручну під наглядом археологів (чим не дотримані вимоги висновку, наданого Департаментом культури і туризму, національностей та релігій ОДА) та невиконанням вимог Порядку розроблення проєктної документації на будівництво об’єктів. Проте найсуттєвіше зауваження — обсяг робіт, зазначений у проєктній документації як «реконструкція», не відповідає виду будівництва: об’єкт є пам’яткою місцевого значення і може передбачати виключно реставрацію (відповідно до вимог Закону України «Про охорону культурної спадщини»).
Таким чином, існуючий проєкт не може бути виконаним. Гроші минулого року на його реалізацію не використовувались і були повернуті в державний бюджет (на відміну від витрачених 1,2 мільйона гривень, які вже не повернути).
За словами начальника Управління містобудування та архітектури ОДА Олександра Дмитрюка, як варіант виходу з даної ситуації — можливе корегування існуючої ПКД. При цьому змінити назву проєкту недостатньо: потрібно додати науково-технічне обґрунтування, що тягне за собою додаткові витрати.
Доопрацювати ПКД готові в Науково-дослідному інституті історії, архітектури та містобудування. Його директор Сергій Юрченко зазначив, що для цього потрібно 350 тисяч гривень і 3-4 місяці часу. Проте після корегування ПКД в частині зміни видів будівельних робіт зміниться і загальний кошторис вже нового проєкту. На скільки — ніхто не прогнозує. Хто понесе ці додаткові витрати — теж невідомо.
«Таким чином, фактично йдеться про те, що потрібно виготовляти новий проєкт, повторно проходити експертизу. Але для цього потрібні кошти на рівні 350 тисяч гривень, ще 100 тисяч — для проведення експертизи. Також ніхто не може назвати строки виконання проєкту, оскільки необхідно проводити вимірювальні роботи безпосередньо на об’єкті. На проєкт уже витратили майже 1,2 мільйона гривень, які не повернути. Якщо ми знайдемо можливість виділити ще 450 тисяч з обласного бюджету, немає стопроцентної гарантії, що новий проєкт отримає позитивний висновок Київської ДАБІ. Немає і гарантії, що ремонтні роботи зможемо розпочати у 2020 році», — сказав Андрій Подорван.