30-01-2019 | 14:19
На черговому засіданні міжвідомчої робочої групи з питань функціонування ринку автомобільних пасажирських перевезень, що відбулося сьогодні в облдержадміністрації, обговорено конкретні кроки, спрямовані на подолання кризи у цій сфері.
Як зазначив голова облдержадміністрації Олександр Мисник, який головував на засіданні, критична ситуація у даному сегменті спричинена саме зростанням числа нелегальних перевезень. Не маючи відповідних документів, такі перевізники не несуть жодної відповідальності ані за технічний стан транспортних засобів, ані за безпеку пасажирів. Крім того, «нелегали» не сплачують податків та страхових внесків, тож мають можливість встановлювати демпінгові ціни та створювати нездорову конкуренцію на популярних маршрутах. Все це призводить до того, що автопідприємства, які працюють у повній відповідності до законів, занепадають.
Заступник директора Департаменту економічного розвитку ОДА Сергій Меженний поінформував, що маршрутна мережа області налічує 225 приміських маршрутів та 152 міжміських. Обслуговування усіх міжміських маршрутів та 142 приміських здійснюється за договорами з обласною держадміністрацією, ще 83 приміських — з районними. Перевізники, що не мають таких договорів, працюють за межами правового поля.
Сергій Меженний звернув увагу робочої групи на те, що зростає не лише кількість нелегальних маршрутів, а й територія, ними охоплена.
На засіданні робочої групи було оприлюднено і назви підприємств, які найбільше порушують правила перевезень.
Отже, маршрути «нелегалів» відомі, найбільш злісні з порушників названі. Залишилося узгодити план дій, і щоб, як наголосив член Ради ветеранів АТО при Чернігівраді Святослав Смолин, державні структури сповна виконували свої функції, а не прикривалися обмеженнями своїх повноважень.
— Ми докладно з’ясували ситуацію і тепер переходимо до конкретних дій — акцентував голова облдержадміністрації. — Якщо всі служби спрацюють як належить, будуть і виконані судові рішення, і сплачені штрафи, і позбавлення ліцензій. До речі, останній такий факт зафіксовано ще у 2016 році. Протягом 2017 – 2018 років жодної ліцензії не скасовано. А це означає, що про проблему якщо й говорили, то формально. Тепер же з кожної служби спитаємо: що конкретно зроблено і які практичні наслідки вжитих заходів.
Діяти маємо комплексно, злагоджено, оперативно. Тільки так можливо повернути пасажирські перевезення в області у цілком правове русло, — наголосив Олександр Мисник.
Департамент інформаційної діяльності та
комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації.