back

Інклюзія — допомога в соціалізації «особливої» дитини

14-12-2018 | 13:01

У ХХ столітті їх називали «дефективними дітьми» та намагалися ізолювати від суспільства. Сьогодні ж інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в соціум приділяється значна увага держави та влади на місцях. У тому числі, впровадженню інклюзивної освіти. Саме в контексті інклюзивного навчання про соціально-психологічні аспекти взаємодії освітніх закладів із батьками говорили вчора, 14 грудня, в Чернігові учасники «круглого столу». Організував захід комітет освіти і науки Громадської ради при облдержадміністрації. До роботи долучилися заступник голови ОДА Наталія Романова, голова облради Ігор Вдовенко, освітяни, психологи.

Варто зазначити, що на Чернігівщині кожна п’ята школа впроваджує інклюзивну освіту. Так, 275 дітей з особливими освітніми потребами (з яких 54 першокласники) опановують навчальні предмети у звичайних класах. У поточному році область отримала майже 9 мільйонів гривень з державного бюджету на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, оплату праці профільним фахівцям та понад два мільйони — на оснащення кабінетів 5 інклюзивно-ресурсних центрів. До речі, на Чернігівщині функціонує 11 таких центрів, у дев’яти закладах загальної середньої освіти області працюють 10 шкільних медіатек.

Читати також: На шляху до рівних можливостей: в Ічні відкрили ресурсний центр для дітей та батьків

До слова, у квітні 2017 року область долучилася до національного проекту зі створення й розвитку інклюзивного освітнього середовища для «особливих» дітей у загальноосвітніх школах. Тоді ж ініціатор та організатор проекту — благодійний фонд Петра Порошенка — підписав з Чернігівським регіоном Меморандум про співпрацю з розвитку інклюзивного освітнього середовища.

Читати також: Марина Порошенко підтримує інклюзивну освіту на Чернігівщині

Цього року дружина Президента України Марина Порошенко презентувала у Чернігові проект Школи «Бути Батьками», що сприятиме включенню батьків учнів з особливими освітніми потребами в навчальний процес, їх підготовку до виховання та взаємодії з дітьми.

— Таку масштабну проблему не вирішити за рік чи два. Позитивні напрацювання вже маємо. Переконана, що ми на вірному шляху. Адже інклюзивне навчання не тільки соціалізує «особливих» дітей, а й робить більш толерантними та відповідальними всіх оточуючих,зазначила Наталія Романова.

Учасники заходу детально обговорили існуючі проблеми, які стоять на заваді розбудові повноцінного інклюзивного середовища. Присутні ділилися досвідом щодо роботи з дітьми з особливими освітніми проблемами, спілкування з їхніми батьками. Згадали й про булінг серед підлітків. Практичний психолог Ніжинського коледжу культури та мистецтв імені Марії Заньковецької Тетяна Кричковська детально зупинилась на питанні взаємодії освітніх закладів з батьками в умовах інклюзивного навчання.

За підсумками «круглого столу» будуть напрацьовані відповідні рекомендації та надані Управлінню освіти і науки ОДА.

Департамент інформаційної діяльності 
та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації