back

Як на Чернігівщині взаємодіють профспілка освітян та влада

07-06-2018 | 16:35

Розширене засідання колегії Управління освіти і науки ОДА та пленуму комітету обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України відбулося сьогодні у Чернігові. На порядку денному — стан виконання Угоди між зазначеними структурами на 2012-2020 роки.

Участь у заході взяла заступник голови ОДА Наталія Романова.

Як зазначають представники обох сторін Угоди, всі домовленості виконуються практично без порушень. Крім того, органи влади не втручаються у діяльність профспілок. Завдяки домовленостям відбувається соціальний діалог педагогів з органами влади.

Варто зазначити, що завдяки Угоді упорядковано низку законодавчо неврегульованих питань освітянської галузі. Це стосується, зокрема, трудових відносин, нормування і оплати праці. До речі, з 2018 року діє нова формула розподілу освітньої субвенції, на яку впливають показники щільності учнівського контингенту та відсотку населення, яке проживає в сільській місцевості. Відповідно наповненість класів на розподіл коштів не впливає.

Наразі колективними договорами охоплено майже 32 тисячі працюючих осіб у закладах освіти (99,3%), де створені первинні профспілкові організації.

Втім, кожного року кількість укладених договорів, як і самих працюючих, стає меншою. На це є об’єктивні причини. В першу чергу, скорочення кількості закладів. Так, наразі закриваються малокомплектні школи в сільській місцевості. Вартість утримання школяра на рік тут перевищує 90 тисяч гривень.

За статистикою, за останні 23 роки кількість закладів освіти скоротилася більш ніж на 40%, учнів — понад 47%.

Оптимізація мережі — процес болісний. Та насамперед потрібно думати про якісній процес навчання, результатом якого буде конкурентоспроможний випускник, переконаний начальник Управління освіти і науки ОДА Микола Конопацький.

До слова, на Чернігівщині в мережі 520 закладів загальної середньої освіти, понад 50% з них — малокомплектні. Створено 30 опорних шкіл та 16 філій. У перспективі ці школи стануть базовими.

— У постійному процесі реформування і змін маємо не забувати про нашу основну мету — створення якісного освітнього простору не тільки для дитини, а й для вчителя. До речі, восени стартує Нова українська школа, активно проводиться реформа інтернатних закладів. Саме взаємодія у трикутнику «влада-профспілки-школа» сприятиме реалізації цих ініціатив, — наголосила Наталія Романова.

Проблемою освітяни вважають і слабку мотивацію роботи в сільській школі для випускників педагогічних вишів. Як результат — високий відсоток вчителів пенсійного віку. Тут можуть допомогти об’єднані територіальні громади. Наприклад, запропонувати додатковий соцпакет молодому педагогу. Тим більше, впровадження прямих бюджетних відносин з громадами, зростання дохідної частини місцевих бюджетів дає можливість ОТГ модернізувати та зміцнити матеріально-технічну базу шкіл.

Насамкінець заходу учасники погодили зміни до Угоди, аби посилити соціально-економічний захист працівників освіти.

 

 

Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації