27-05-2011 | 17:05
27 травня в обласній державній адміністрації під головуванням заступника голови облдержадміністрації Наталії Білоус відбулося засідання робочої групи з питань реалізації основних напрямків вдосконалення системи соціальних виплат населенню.
Як реалізуються лікувально-профілактичними закладами області положення спільного наказу Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства України у справах сім’ї молоді та спорту «Про затвердження Порядку обміну інформацією про припинення виплати допомоги при народженні дитини батькам (опікунам, усиновителям), прийомним батькам та батькам-вихователям» поінформувала заступник начальника управління охорони здоров’я облдержадміністрації Алла Здор.
Так, за її словами, наказами по ЛПЗ призначені особи, відповідальні за своєчасне надання інформації про випадки, які можуть вплинути на призначення або припинення виплат допомоги при народженні у відділі праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій та виконавчих органів міських, районних у містах рад.
На рівні центральних районних лікарень, центральних міських лікарень, міських дитячих поліклінік створені реєстри на дітей, які проживають у соціально не благополучних сім’ях (станом на 1.04.2011 року в області налічується 1605 таких дітей).
За дітьми 1-го року життя та дітьми у віці до 3-х років таких сімей організовано систематичне медичне спостереження як групи ризику за соціальним фактором. Всі діти охоплені профілактичними оглядами.
Медичними працівниками області забезпечене своєчасне виявлення дітей раннього віку із соціально не благополучних сімей та інформування про них служби у справах дітей райдержадміністрацій, міськвиконкомів.
У всіх рододопоміжних та лікувально-профілактичних закладах проводиться робота по попередженню відмов матерів від дітей шляхом інформування їх про заходи соціального захисту, гарантовані державою, зокрема, можливість тимчасового перебування дитини в будинку дитини.
Про реалізацію в області спільного проекту МБРР та обласної державної адміністрації щодо впровадження Єдиної технології прийому громадян в управліннях праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, міських та районних у м. Чернігові рад розповіла координатор з питань впровадження Проекту в області Лідія Верещака.
У рамках Проекту в усіх управліннях праці та соціального захисту населення області впроваджується стандартна модель надання соціальної допомоги, яка базується на застосуванні єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням всіх видів соціальної допомоги за однією заявою на підставі одного пакету документів.
Усі види соціальної допомоги призначаються на підставі однієї заяви та одного пакету документів. В усіх управліннях здійснюється щоденний контроль за термінами опрацювання прийнятих заяв на призначення допомоги.
Незважаючи на зростання кількості громадян, які звертаються за призначенням житлових субсидій та соціальних виплат, у переважній більшості органів праці та соціального захисту не спостерігалось значних черг для подання заяви. Таким чином, єдина технологія підтвердила спроможність управлінь працювати більш ефективно, адже завдяки впровадженню нової системи суттєво спрощується порядок звернення громадянина, зменшується час на його розгляд.
Наразі в усіх управліннях праці та соціального захисту населення завершені ремонтні роботи, облаштовано санітарні кімнати, є вільний доступ до приміщень осіб з обмеженими можливостями.
Як відмітила Лідія Верещака, проведені ремонти сприяють значному покращанню організації роботи спеціалістів, задіяних у єдиній технології.
З результатами перевірок управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, міських та районних у м. Чернігові рад з питань призначення субсидій на житлово-комунальні послуги придбання твердого палива та скрапленого газу за спрощеною системою присутніх ознайомила начальник відділу адресних соціальних виплат головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації Олена Луста.
Зокрема, під час перевірок зверталась увага на організацію роботи органів праці та соціального захисту населення з прийому громадян; взаємодію та обмін інформацією з організаціями, які надають населенню житлово-комунальні послуги; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи; роботу комісій з розгляду питань щодо призначення житлових субсидій.