Чернігівська ОДА

rss facebook
Чернігівська обласна державна адміністрація Горяча лінія голови Головна сторінка Мапа сайту Мапа
































                                        11 Листопада 2011 16:26

                                        12.05.2016


                                        Методичні рекомендації до постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”

                                        Зміни до порядку надання субсидії

                                        Стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги

                                        Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (далі – Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

                                        У зв’язку з цим з травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Списки осіб, які отримують субсидію і мали право на пільги, необхідно передати організаціям, що надають послуги, для ненарахування останніми пільг цим особам з травня 2016 року, а також внести відповідну інформацію до ЄДАРП. При цьому, якщо розмір субсидії становить 0,0 грн, такі особи не включаються до зазначених списків. Відповідні списки надаватимуться надавачам послуг щомісячно.

                                        Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

                                        Стосовно призначення субсидії на оплату послуг з управління будинком

                                        Постановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком.

                                        Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

                                        Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло.

                                        Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

                                        Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

                                        Про період врахування доходу для призначення субсидії

                                        Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

                                        Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

                                        Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

                                        Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

                                        • двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;
                                        • трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,
                                        • чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

                                        При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

                                        Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

                                        Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

                                        Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

                                        Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

                                        Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді  України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

                                        Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

                                        Стосовно терміну, на який призначається субсидія

                                        Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

                                        Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

                                        Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв’язку з цим якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності Постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

                                        За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

                                        Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

                                        Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

                                        Стосовно доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

                                        Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

                                        • зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;
                                        • нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

                                        У зв’язку із зміною соціальних нормативів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 317 необхідно здійснити у травні 2016 року перерахунок діючих субсидій.

                                        Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

                                        Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

                                        Таким чином, виробники/виконавці послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії (за виключенням еквіваленту вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, якщо вони використовуються на опалення, за цінами і тарифами станом на 01.05.2016) і скласти акт звіряння з органом соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

                                        Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

                                        Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

                                        Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

                                        Постановою також передбачено:

                                        • можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;
                                        • під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім’ям, яким субсидія призначалася на підставі рішення комісії, переглядати зазначені рішення комісії лише у разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб або здійсненні однією із зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;
                                        • можливість припинення субсидії якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

                                         

                                        Зміни до порядку надання пільг

                                         

                                        Постановою внесено наступні зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї:

                                        збільшено з 6 до 12 місяців період, на який визначається право осіб на отримання пільг (при цьому залишився незмінним термін, за який враховуються доходи, – 6 місяців, що передують місяцю, з якого визначається право);

                                        • доповнено перелік доходів, які враховуються при визначенні права особи на отримання пільг, допомогою по безробіттю та іншими виплатами, що здійснюються органами соціального страхування.

                                        Не переглядається право осіб на отримання пільг, якщо не закінчився термін, на який визначено відповідне право. Для інших осіб, а також після закінчення терміну, на який було визначено право, визначається право на отримання пільг на наступні 12 місяців.

                                        20.08.2015


                                        Урядом вдосконалено порядок надання населенню житлових субсидій

                                        Спрощений порядок надання населенню субсидій, який діє з 1 травня 2015 року постійно удосконалюється.

                                        Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 26 червня 2015 року №475 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій».

                                        Головні новації у порядку надання житлових субсидій населенню:

                                        У новій формі декларації громадянам не потрібно вказувати дані про розмір їхніх доходів, достатньо лише вказати вид отриманого доходу і джерело (установу, підприємство чи організацію). Інформацію про розміри доходів громадян отримають від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду.

                                        Відмова від штрафних санкцій за допущені громадянами помилки.

                                        До сукупного доходу не включатимуться окремі види доходу: сплачені особою аліменти, доходи від розміщення депозитів, грошове забезпечення військовослужбовців, які беруть безпосередньо участь в антитерористичних операціях, допомога громадських та благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства.

                                        Житлову субсидію можливо призначити на основі доходу за попередні три місяці перед зверненням. Пенсіонери зможуть отримати субсидію на підставі врахування їхніх доходів за останній місяць.

                                        Врегульовано питання надання субсидій фізичним особам підприємцям.

                                        Для платників І групи встановлено мінімальний дохід, що враховується при обчисленні субсидії у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних. Для ІІ і ІІІ груп мінімальний дохід встановлено в розмірі відповідно двох і трьох прожиткових мінімумів для працездатних громадян.

                                        Надано право управлінням соціального захисту населення призначати субсидію на кількість зареєстрованих осіб, яка вказана громадянином в декларації, якщо у встановлений 5-денний термін не отримали необхідну інформацію від органів влади.

                                        Поставною Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 року №570 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» надано можливість громадянам, що перебувають у складних життєвих обставинах і не змогли вчасно подати документи для оформлення субсидії, за рішенням комісій, отримати субсидію з моменту виникнення права, але не більше ніж за шість місяців до звернення. Раніше такий механізм діяв строком до трьох місяців.

                                        Кожна родина до 1 вересня 2015 року повторно отримає бланки заяви і оновленої декларації, які слід подавати для оформлення житлової субсидії. Разом з тим, можна використовувати і чинні на сьогодні бланки документів.


                                        Департамент соціального
                                        захисту населення ОДА


                                        13.02.2015


                                        Про перегляд тарифів на енергоносії та реформування системи надання населенню субсидій
                                        для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг

                                        За результатами наради, проведеної Прем’єр-міністром України Яценюком А.П. 3 лютого 2015 року у місті Києві, погоджено пропозиції Міністра соціальної політики Розенка П.В. щодо удосконалення механізму надання населенню субсидій, викладеними у розробленому Мінсоцполітики проекті постанови Кабінету Міністрів України «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій».

                                        Зокрема, врахувати пропозиції до проекту акта, стосовно:

                                        доповнення декларації про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, в частині зазначення виду доходу (доходи від оренди майна, з депозитів тощо);

                                        взяття громадянами зобов’язань щодо повернення у подвійному розмірі суми наданої субсидії у разі виявлення у декларації недостовірних відомостей;

                                        доповнення проекту акта нормою, якою забороняється вимагати від громадян подання додаткових документів, не передбачених порядком призначення житлових субсидій.


                                        12.02.2015


                                        Постанова Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409
                                        "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері
                                        житлово-комунального обслуговування"


                                        Методичні рекомендації
                                        до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409
                                        "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері
                                        житлово-комунального обслуговування"


                                        Приклади розрахунку субсидії


                                        Таблиця розмірів оплати житлово-комунальних послуг осіб,
                                        які стали учасниками Програми субсидій


                                        29.01.2015

                                        Житлові субсидії

                                        Міністерство соціальної політики розробляє спрощений порядок нарахування житлових субсидій для населення. Про це повідомив заступник Міністра соціальної політики Віталій Мущинін на брифінгу в Будинку Уряду 27 січня 2015 року.

                                        «Для удосконалення нашої програми і щоб залучити якомога більше сімей до програми житлових субсидій буде вжито ряд заходів», - підкреслив він.

                                        Заступник Міністра повідомив, що зараз розробляються чергові спрощення до порядку нарахування субсидій. Відповідний проект урядового рішення Мінсоцполітики уже напрацювало, і зараз він проходить процедуру погодження в міністерствах і відомствах.

                                        Він наголосив, що згідно зі спрощеним порядком будуть враховуватися доходи не за 6 місяців, а за 12. Окрім того, житлово-комунальні підприємства будуть надавати людям форми заяв і декларацій для заповнення на отримання субсидій.

                                        «Головна ідея - щоб людина приходила в управління соціального захисту населення один раз. А надалі всі перерахування субсидій та соціальних допомог мають здійснюватися автоматично», - зазначив заступник Міністра соціальної політики.


                                        Департамент соціального захисту
                                        населення облдержадміністрації




                                        ***




                                        ***


                                        Час отримувати житлові субсидії і зробити це - просто

                                        З початком осені має значно збільшитись кількість заяв від громадян, що надходять до управлінь соціального захисту з питання оформлення житлових субсидій.

                                        Позаду залишилася чимала підготовча робота, пов’язана у першу чергу з інформуванням населення про нову модель державних житлових субсидій, відпрацюванням методики нових розрахунків, налагодженням міжвідомчого електронного обміну, що значно спрощує і прискорює призначення субсидій, створенням спеціальних робочих груп та місцевих комісій у регіонах, яким надано право розгляду кожної нестандартної або спірної ситуації, тощо. І, як неодноразово підкреслював Прем’єр-міністр України Микола Янович Азаров, всі виникаючі спірні питання такі комісії мають вирішувати перш за все на користь громадян.

                                        Не можна не згадати й про те, що вперше за всі роки аналогічних кампаній, було стовідсотково здійснено автоматичне перерахування субсидій для громадян, що вже раніше отримували субсидії. А перші результати від злагодженої роботи декількох міністерств і відомств, у тому числі: Мінпраці, МінЖКГ, Пенсійного фонду, Укрпошти, Мінтрансзв’язку, Мінпалива та регіональних координаційних штабів з оформлення житлових субсидій населенню - підтвердження того, що налагоджена та прорахована система реально працює. За даними на 1 вересня поточного року житлову субсидію вже отримали 352,5 тис. сімей із урахуванням 77,8 тис. сімей, яким призначено субсидію на тверде паливо. А взагалі з 1 серпня 2010 року до управлінь праці та соціального захисту населення за призначенням житлової субсидії звернулось 515, 8 тис.сімей.

                                        Тільки у Києві за призначенням субсидій протягом серпня звернулися 14 752 сімей або 80 відсотків кількості сімей, що отримували житлові субсидії до запровадження спрощеного порядку. Загалом, за експертними розрахунками, кількість отримувачів субсидій цього року має збільшитися щонайменш удвічі. І якщо можливістю отримування субсидії скористалося близько 600 тисяч сімей, тепер їх може бути близько мільйону.

                                        Звісно, щоб додати ажіотажу та скористатися можливістю схвилювати людей, „проклюнулися” й ті, які закидають, що грошей для усіх не вистачить. Про те, що такі заяви безпідставні, наголошувалося неодноразово. За словами Міністра Василя Надраги, незалежно від кількості заявників держава у повній мірі профінансує програму житлово-комунальних субсидій та захистить громадян. Єдине, що потребує максимальної активізації, це роз’яснювальна робота, особливо у регіонах.

                                        Завдяки „гарячим телефонним лініям”, які організовані у всіх регіонах, громадяни можуть задавати свої запитання та вирішувати виникаючі проблеми щодо отримання субсидій.

                                        Тож, продовжуємо відповідати на звернення громадян, які надійшли на телефонну урядову „гарячу лінію”, та роз’яснювати інформацію щодо можливості отримання житлових субсидій населенням.



                                        1.Як дізнатись, що громадянин вже автоматично отримав субсидію? Хто про це має повідомити і в який термін?

                                        Громадянин, який заявив про своє право на субсидію, отримає повідомлення про те, призначена йому субсидія на житлово-комунальні послуги, чи ні. У разі призначення у повідомленні буде зазначено, на який термін надається субсидія, її розмір, а також розмір обов’язкової плати за кожну послугу. Крім того, кожного місяця до організацій-надавачів послуг надаються списки громадян, яким нараховані субсидії, розміри субсидій та обов’язкової плати.



                                        2.Чи можна отримати субсидію без довідки про доходи (отримую зарплату неофіційно)?

                                        Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій встановлено, що для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці.

                                        Зазначена форма довідки про доходи затверджена наказом Міністерства праці та соціального захисту населення від 27.08.04 № 192, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 4 листопада 2004 р. за № 1409/10008.



                                        3.Один із членів сім’ї, прописаний у батьків, працює за кордоном. Звичайно, що довідку про свої доходи він надати не в змозі. Чи є у такий ситуації можливість для нарахування субсидії?

                                        Відповідно до законодавства субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла, наймачу державного та громадського житлового фонду, членові житлово-будівельного (житлового) кооперативу, власнику (співвласнику) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації.

                                        Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій встановлено, що субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, та їх доходів.

                                        Якщо у житловому приміщенні зареєстровані особи, які фактично не проживають, при призначенні субсидії вони не будуть враховані, якщо на них за даними підприємств-надавачів послуг не нараховуватиметься плата за житлово-комунальні послуги.

                                        Питання щодо нарахування плати за житлово-комунальні послуги громадяни вирішують з підприємствами та організаціями, які надають ці послуги.



                                        4.За якими умовами можна отримати субсидію для сім’ї, в якій дружина перебуває у відпустці по догляду за дитиною. Чи враховується соціальна допомога у сукупний дохід сім’ї?

                                        Розрахунок сукупного доходу для призначення субсидії провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мінфіну, Мінекономіки, Держкомсім`ямолоді, Держкомстату.

                                        Відповідно до зазначеної М

                                        етодики до сукупного доходу сімей (одержувачів) входить допомога, у тому числі допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

                                        Враховуючи зазначене, у випадку, якщо жінка перебуває у відпустці по догляду за дитиною, субсидія призначається на загальних підставах, при цьому до сукупного доходу сім’ї буде враховано допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.



                                        5.Якщо родина проживає у будинку, в якому офіційно не зареєстрована, чи є можливість для призначення субсидії?

                                        Субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла, наймачу державного та громадського житлового фонду, членові житлово-будівельного (житлового) кооперативу, власнику (співвласнику) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації.



                                        6.Як краще заповнити документи, щоб не помилитись, бо, кажуть, бланків не вистачає?

                                        Якщо з якихось причин документи будуть зіпсовані, необхідно звернутися до управлінь праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (у сільській місцевості – до уповноважених сільських або селищних рад), де можна заповнити заяву та декларацію, а також отримати необхідну консультацію.

                                        Всі питання можна з’ясувати по телефону „гарячої лінії”, які відкриті у кожному місті (районі).



                                        7.Яку інформацію необхідно вказувати в декларації про майновий стан для оформлення житлової субсидії?

                                        В декларації необхідно вказати:

                                        - відомості про власника житла (П.І.Б., місце реєстрації, контактний телефон);

                                        - відомості про осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, та членів їх сімей, що проживають окремо (дружина, чоловік, неповнолітні діти) (П.І.Б., ступінь родинного зв’язку, дата народження, ідентифікаційний номер);

                                        - всі види доходів осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні за період, необхідний для розрахунку субсидії;

                                        - відомості про інші житлові приміщення, що перебувають у власності або володінні зареєстрованих у житловому приміщенні осіб та членів їх сімей, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей) – у разі наявності;

                                        - кількість транспортних засобів, які зареєстровані в установленому порядку та перебувають у власності або володінні зареєстрованих у житловому приміщенні осіб та членів їх сімей, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей), крім автомобілів, отриманих через органи праці та соціального захисту населення – у разі наявності;

                                        - відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) зареєстрованих у житловому приміщенні осіб – у разі наявності;

                                        - відомості про витрати на придбання товарів довгострокового вжитку, майна, оплату послуг, які здійснені протягом 12 місяців перед зверненням за субсидіями, - у разі здійснення.



                                        8. Які умови отримання субсидії для громадян, що вже мають пільги на оплату комунальних послуг (шахтарі, діти війни та інші)?

                                        Житлові субсидії призначаються виходячи з вартості житлово-комунальних послуг з урахуванням пільг, які надаються відповідно до чинного законодавства.

                                        Умови призначення субсидії для осіб, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг, не відрізняються від умов отримання субсидій для інших осіб.



                                        9. Якими є умови отримання субсидії для іноземців, які проживають на території України?

                                        Відповідно до законодавства субсидія призначається уповноваженому власнику (співвласнику) житла, наймачу державного та громадського житлового фонду, членові житлово-будівельного (житлового) кооперативу, власнику (співвласнику) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації.

                                        Якщо іноземець є такою особою, питання щодо призначення субсидії вирішується на загальних підставах.



                                        10.Будь ласка, наведіть приклади розрахунків, на скільки у середньому збільшиться оплата ЖКП в одно- дво- трикімнатній квартирах? Чи варто боротися за субсидію? Якщо йдеться про 10-20-30 грн., то можливо й не слід витрачати свій час і не обтяжувати державні служби?

                                        За повідомленням Міністерства з питань житлово-комунального господарства у зв’язку з підвищенням вартості ціни на газ для комунально-побутових потреб населення на 50 відсотків вартість утримання квартир у середньому збільшиться (в залежності від площі квартири, кількості зареєстрованих тощо):

                                        для однокімнатної квартири - на 16 відсотків;

                                        для двокімнатної квартири – на 19 відсотків;

                                        для трикімнатної квартири – на 16 відсотків.

                                        Так, якщо за однокімнатну квартиру плата становила 252,96 грн., двокімнатну - 504,75 грн., трикімнатну – 681,31 грн., після підвищення становитиме 293,21 грн., 601,71 грн., 790,41 грн. відповідно.



                                        Прес-служба Мінпраці


                                        ***


                                        Житлові субсидії
                                        або
                                        кожна людина, що має право на субсидію, повинна знати, як її отримати

                                        Фактично сьогодні вже по всій країні ведеться активна робота з оформлення субсидій для населення. Кожне регіональне управління праці та соціального захисту населення отримало від Мінпраці, де працює центральний координаційний центр по субсидіях, всю необхідну для цього документацію та інформаційні матеріали. Нагадуємо, що цього року субсидію на житлово-комунальні послуги може отримати майже кожен, хто звернеться у місцеві органи соціального захисту із заявою, надасть декларацію про свої доходи, які надаватимуть йому право на субсидію. Громадянам, які мають інші доходи, крім пенсій і соціальної допомоги, необхідно додати довідки про доходи. Якщо витрати на оплату житлово-комунальних послуг в межах встановлених норм перевищать 15% сімейного доходу, різниця буде компенсована державною субсидією. Для сімей, які складаються лише з непрацездатних та пенсіонерів, обов’язкова плата становитиме 10%.

                                        Таким чином, незважаючи на те, що з 1 серпня минуло лише два тижні роботи за новим спрощеним порядком надання житлових субсидій, населення отримало необхідну інформацію. До кожної родини, в якій проживають пенсіонери, вже надійшли пакети документів для оформлення такими родинами субсидій за спрощеним порядком, який надає можливість безкоштовно надіслати документи поштою, без відвідування управлінь соціального захисту.

                                        Для подальшого інформування населення щодо оформлення субсидій надаємо можливість ознайомитись з відповідями спеціалістів Мінпраці на деякі найбільш актуальні та найчастіші питання, які надходять на урядову «гарячу лінію» – 0800507309.

                                        Чи може людина жити у трикімнатній квартирі і отримувати субсидію тому, що зарплата у неї невелика?

                                        Звичайно, кожна людина може отримувати субсидію у межах визначених норм користування житловою площею, які становлять 21 кв.м. на кожну особу і додатково 10,5 кв.м на сім’ю, та встановлених нормативів користування комунальними послугами. Якщо це одиноко проживаюча особа, то така норма - 31, 5 кв.м. Якщо це однокімнатна квартира – субсидія надається на всю житлову площу.

                                        Коли нарахування в межах норм перевищують 15 або 10% від доходів, людина може отримувати субсидію на нормативну площу (для однієї особи це 31,5 кв м), а надлишкову житлову площу їй доведеться оплачувати самостійно. Однак, якщо громадянин не в змозі сплачувати повністю за надлишки житлової площі свого помешкання, або якщо він опинився у скрутних життєвих обставинах, можна звернутися до спеціальної комісії, яка створена у кожному районі, місті органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади із заявою про призначення, як виняток, субсидії. Такою комісією за результатами обстеження сім’ї може бути прийняте рішення про призначення субсидії й на всю житлову площу.

                                        Хто із членів сім’ї має заповнювати заяву на субсидію?

                                        Субсидія призначається власнику (співвласнику) житла, наймачу житла у громадському державному житловому фонді, члену житлового кооперативу, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації. Саме цією особою має заповнюватися заява на призначення субсидії. У тій спрощеній формі заяв, які вже надіслані пенсіонерам, чітко написано, що заповнюється заява особою, на яку відкрито особовий рахунок по оплаті житлово-комунальних послуг.

                                        Що робити пенсіонерам, до яких не надійдуть всі необхідні документи, та якщо надіслані у конверті бланки будуть зіпсовані? Де їх ще брати??

                                        Якщо з якихось причин документи не дійдуть до потенційних отримувачів субсидій, або будуть зіпсовані, необхідно звернутися до управлінь праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (у сільській місцевості – до уповноважених сільських або селищних рад), де можна заповнити заяву та декларацію, а також отримати необхідну консультацію.

                                        Субсидія надається за місцем проживання, але документи потребуть за місцем реєстрації. Тобто є такі розбіжності, як їх можна подолати?

                                        Розбіжностей немає, тому що субсидія надається за місцем реєстрації громадянина, з урахуванням всіх зареєстрованих у даному житловому приміщенні осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги. Призначається субсидія тій особі, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті за ЖКП. Тобто субсидії призначаються громадянам за зареєстрованим місцем їх проживання.

                                        Хто взагалі може не турбуватися щодо отримання субсидій?

                                        Кожен громадянин сам може зробити попередній розрахунок, чи може він розраховувати на субсидію чи ні. Розрахунок не складний: береться дохід всіх членів сім’ї, зареєстрованих на даній житловій площі, за попередні шість місяців, ділиться на 6 – так обраховується середньомісячний дохід. Далі треба взяти відповідний відсоток цього доходу – 10% (для сімей, які складаються лише із непрацездатних) чи 15% (для всіх інших сімей) і порівняти з місячною платою за ЖКП в межах норм. Якщо плата за ЖКП є вищою за визначений відсоток (10% або 15%) сімейних доходів, то сім’я має право на субсидію, якщо не перевищує його – то необхідно дочекатися опалювального періоду, коли збільшуються комунальні платежі і знову зробити розрахунок.

                                        Що ж до того, хто не має права на субсидію, то тут важливий майновий стан громадян, а саме: наявність у володінні більше одного автомобіля, додаткових житлових приміщень. Також субсидія не призначається тим, хто протягом року придбав нове житло або здає власне житло в оренду.

                                        В якому разі на отримання субсидій не може вплинути наявність автомобіля, дачі?

                                        Якщо людина має дачний будиночок у садовому товаристві, то це не впливає на право отримувати субсидію, оскільки такі приміщення не є житловими. Але ті дачні будинки у селі, що зареєстровані у БТІ як житлові приміщення, враховуються при визначенні права на субсидію. При цьому підраховується й площа цих приміщень. Наприклад, сім’я із 5 осіб проживає у невеличкій квартирі у місті площею 40 кв. м і має у селі невеликий будинок площею 50 кв. м. Норма користування житловою площею для такої сім’ї становить 115,5 кв. м. Загальна площа квартири та сільського будинку не перевищує цю норму. Така сім’я може розраховувати на субсидію на загальних підставах. Якщо ж загальна площа кількох житлових приміщень, якими користується сім’я, перевищує норму користування житловою площею для цієї сім’ї, субсидія не буде призначена. За таких обставин можна звернутися із заявою до комісії при органах місцевої влади, яка після обстеження має зробити свій остаточний висновок щодо призначення субсидії.

                                        Чи мають право на житлові субсидії сім’ї, в яких є земельна ділянка площею понад 6 га, та члени особистих селянських господарств?

                                        Такі сім’ї не обмежуються в своїх правах на субсидії. Головна особливість тут полягає у визначенні їх доходів. Члени особистих селянських господарств є особами, які забезпечують себе роботою самостійно і належать до зайнятого населення за умови, що робота в цьому господарстві для них є основною. Облік особистих селянських господарств здійснюють сільські, селищні, міські ради за місцем розташування земельної ділянки. Саме ці органи мають надавати довідку про належність громадян до членів особистого селянського господарства. За наявності такої довідки членам особистого селянського господарства субсидія призначається на загальних підставах. При цьому дохід таких громадян обчислюється як дохід від земельної ділянки особистого селянського господарства за нормативами, які затверджуються місцевими органами виконавчої влади на календарний рік. І ще дуже важлива особливість порядку призначення субсидій. До членів сім’ї, доходи яких враховуються при призначенні субсидії, належать особи, зареєстровані у відповідному житловому приміщенні.

                                        Хто має повідомити громадянина про отримання субсидії, або автоматично ці дані будуть передані у житлову контору?

                                        Громадянин, який заявив про своє право на субсидію, отримає повідомлення про те, чи нарахована йому субсидія на житлово-комунальні послуги, чи ні. У повідомленні буде зазначено, на який термін надається субсидія, її розмір, а також розмір обов’язкової плати за кожну послугу. Крім того, кожного місяця до організацій-надавачів послуг надаються списки громадян, яким нараховані субсидії, розміри субсидій та обов’язкової плати.

                                        Чи є винятки, коли призначення субсидій може відбуватися на розсуд місцевих органів влади?

                                        При всіх місцевих органах влади створені спеціальні комісії, які займаються питаннями субсидій і розглядають різні ситуації. Їм надано право у деяких випадках призначати субсидії як виняток, з урахуванням конкретних обставин, що склалися в сім’ї.

                                        Чи може розраховувати на субсидію людина, яка не має роботи та перебуває на обліку у Центрі зайнятості? Та у якому разі безробітний, що перебуває на обліку Центрі зайнятості, може отримувати субсидію?

                                        Субсидія не призначається в разі, якщо серед зареєстрованих у житловому приміщенні осіб є працездатна особа, яка не працює і не навчається, при цьому не шукає роботу через службу зайнятості протягом 3-х місяців, що передують місяцю звернення за субсидією. Але безробітним, які стоять на обліку у службі зайнятості, субсидія призначається на загальних умовах, для цього надається довідка з центру зайнятості про розмір допомоги по безробіттю за останні 6 місяців.

                                        Хто отримує державну підтримку з оплати житлово-комунальних послуг крім учасників Програми субсидій?

                                        В Україні правом на пільги з оплати житлово-комунальних послуг користується близько 7,2 млн. громадян. Найбільша категорія пільговиків - діти війни (понад 4 млн. громадян), які мають право на 25-відсоткову знижку плати за комунальні послуги. Майже 2,3 млн. ветеранів війни мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг 100-, 75- або 50-відсоткова знижка плати залежно від категорії: за особливі заслуги і інваліди війни (100%), учасники бойових дій (75%), учасники війни і члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни (50%). Право на відповідні пільги також мають: постраждалі від аварії на ЧАЕС 1 та 2 категорії, багатодітні сім’ї (50-відсоткова знижка плати); пенсіонери з числа медичних, педагогічних працівників, бібліотекарів і працівників міліції у сільській місцевості (безплатне користування житлом з опаленням і освітленням); ветерани військової служби, пенсіонери з числа працівників міліції, слідчих прокуратури, судді у відставці (50-відсоткова знижка плати) тощо. Близько 45 тис. шахтарів і пенсіонерів з їх числа мають право на отримання компенсації за оплату електроенергії, газу і централізованого опалення житла.

                                        Таким чином, через систему пільг та субсидій населення буде соціально захищеним в умовах упорядкування тарифів на житлово-комунальні послуги.

                                        Прес-служба Мінпраці


                                        ***


                                        Зразки документів, необхідних для призначення житлової субсидії

                                        Назад

                                        Розробник : КП 'ІАЦ Чернігівської облради'    © Чернігівська облдержадміністрація
                                        Технічна підтримка: КП 'ІАЦ Чернігівської облради' (0462)674166 obl.kp.iac@gmail.com
                                        Інформаційне наповнення: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації (0462)675372 inform.dep.cn@gmail.com
                                        Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові вказання посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Чернігівської облдержадміністрації www.cg.gov.ua