back

У липні-вересні цього року до Чернігівської ОДА звернулися понад п'ять тисяч громадян

16-10-2023 | 14:53

Упродовж липня-вересня 2023 року Чернігівською обласною державною  адміністрацією опрацьовано всього 2115 звернень громадян (3335 – у відповідному періоді 2022 року), з них: 2069 – індивідуальних та 46 колективних. Загальна кількість громадян (з урахуванням колективних звернень), що звернулись до облдержадміністрації – 5076 осіб.

23,9 % (20,5% у ІII кварталі 2022 р.) від кількості усіх звернень складають звернення від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Зокрема, це особи з інвалідністю І, ІІ та ІІІ груп (13%), одинокі матері (2,6%), багатодітні сім’ї (3,6%), учасники війни та бойових дій (0,8%), особи з інвалідністю внаслідок війни – (0,9%), ветерани праці (1,3%), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (1%), діти війни (0,7%).

Безпосередньо від громадян на адресу облдержадміністрації упродовж кварталу 2023 року надійшло 178 звернень (440 – у IІI кварталі 2022 року).

Через органи влади вищого рівня отримано 61 звернення (25 – у  IІI кварталі 2022 року), з них:

- від Офісу Президента України – 39 (18- за відповідний період 2022 року);

- від Кабінету Міністрів України– 19 (5 - за відповідний період 2022 року);

- від Верховної Ради України – 3 (2 - за відповідний період 2022 року).

Найбільшу кількість звернень до Чернігівської облдержадміністрації опрацьовано від державної установи «Урядовий контактний центр» - у звітному періоді - 1844 звернення або 87% (2855 або 85,6%  упродовж липня-вересня 2022 року). Електронних звернень у III кварталі 2023 року отримано - 91 (87 – у  III кварталі 2022 року).

Упродовж IIІ кварталу 2023 року найбільше звернень надходило щодо вирішення питань соціального захисту - 789, що становить 37% від загальної кількості (у III кварталі 2022 року - 2071 звернення).

Найбільш уразливі категорії населення (внутрішньо переміщені особи, що через війну втратили житло та дохід, особи пенсійного віку, малозабезпечені родини) звертались  щодо надання гуманітарної допомоги (допомога у забезпеченні продуктами харчування, медикаментами, засобами гігієни та іншими речами першої необхідності) – 458 звернень, надання матеріальної допомоги – 59 звернень. Найбільше таких звернень надходило від мешканців міста Чернігова, Чернігівського та Корюківського  районів. Зареєстровано 184 звернення щодо отримання різних видів державної соціальної допомоги, зокрема, на дітей одиноким матерям; малозабезпеченим сім’ям; особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю; компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; субсидій; пенсій, а також скарги щодо затримки виплати коштів.

Актуальними для мешканців області є питання комунального господарства - 485 або 23% від загальної кількості (у III кварталі 2022 року - 667 звернень). Найчастіше це  звернення щодо електропостачання, газопостачання, благоустрою території, ремонту місцевих доріг. Продовжують надходити звернення щодо повернення коштів переплати від попереднього газопостачальника та отримання компенсації на оплату комунальних послуг за внутрішньо переміщених осіб.

Питання екології та природних ресурсів (в тому числі ліквідації наслідків надзвичайних подій, цивільного захисту населення) порушувались у 109 зверненнях (5%). Найчастіше: питання щодо облаштування бомбосховищ, перевірки доступу до укриттів. Гострим питанням залишається відновлення пошкодженого внаслідок збройної агресії житла мешканців області – 77 звернень. Найчастіше звертались мешканці міста Чернігова (43 звернення).

У зверненнях з питань охорони здоровʼя - 80 (4%) мешканці області найчастіше порушують питання щодо забезпечення лікарськими засобами, якості наданих медичних послуг, а також проблемні питання, пов’язані з госпіталізацією до медичних закладів. Найчастіше звертались мешканці міста Чернігова.

У зверненнях щодо діяльності органів місцевого самоврядування (62 звернення або 3%) оскаржувались дії та рішення посадових осіб органів місцевого самоврядування (найчастіше - Ніжинської міської ради - 15 звернень, Чернігівської міської ради - 12).

Питання освіти та науки порушувались у 58 зверненнях (3%) і стосувались оскарження рішення про припинення функціонування закладів освіти, підвезення учнів до закладів освіти, облаштування закладів освіти з урахуванням безпекових вимог. Звертались з цих питань у більшості мешканці міста Чернігова та Ніжинського району.

Звернення щодо транспорту і зв’язку (3%) пов’язані з проблемами міжміського та міського транспортного обслуговування (в більшості звертались мешканці міста Чернігова, Ніжинського та Чернігівського району), роботи стаціонарних засобів зв’язку. В умовах стану війни з російською федерацією, враховуючи відсутність фінансування витрат, механізму компенсації за пільгове перевезення пасажирів, більшість перевізників припинили перевезення пільгових категорій громадян, що стало причиною чисельних звернень громадян стосовно дотримання вимог чинного законодавства України щодо пільгового перевезення.

Питання забезпечення дотримання законності і правопорядку (1%) найчастіше стосувались забезпечення життя та здоров’я людини (повідомлення про факти насильства в сім’ї), реєстрації місця проживання, роботи правоохоронних органів та юстиції.

Питання аграрної політики і земельних відносини – (1%) стосувались спірних питань щодо власності на землю (приватизація, виплата орендної плати), земельних конфліктів.

Звернення з питань праці і заробітної плати (1%) стосувались умов праці, повноти та своєчасності  її оплати.

Щодо діяльності підприємств та установ, отримано 1% від усіх звернень, найчастіше вони стосувались діяльності АТ «Чернігівгаз».

Стосовно забезпечення житлом (покращання умов проживання) отримано 1 % від загальної кількості звернень.

Решта питань, з якими звертались громадяни, стосувалась економічної  і регіональної політики (0,5%); сімейної та гендерної політики (0,3%); молоді і спорту (0,2%); культури (0,5%); діяльності місцевих органів виконавчої влади (0,1%), обороноздатності і суверенітету (0,1%) та інших питань (20,3%).

Продовжувала функціонувати телефонна «гаряча лінія» голови облдержадміністрації, на яку упродовж III кварталу 2023 року отримано 104 звернення (96 – за відповідний період 2022 року). 25 звернень потребували додаткового вивчення та проведення перевірки, за 79 зверненнями надані  роз’яснення та консультації безпосередньо під час усного спілкування, а також психологічна підтримка.

Найчастіше на «гарячу лінію» надходять звернення щодо надання гуманітарної допомоги, державних соціальних виплат, якості комунальних послуг або їх відсутності, надання допомоги у відновленні пошкодженого житла, оскаржуються дії та рішення органів місцевого самоврядування.

Упродовж липня-серпня 2023 року керівництвом обласної державної держадміністрації проведено 2 особистих прийоми, під час яких звернулось 2 громадян. Питання, з якими мешканці області звернулись до облдержадміністрації на особистий прийом: пропозиції у сфері туризму та щодо взаємодії з аграрними підприємствами на території області.

Колективних  звернень у звітному періоді отримано 46 (60 у відповідному періоді 2022 року). Найбільш чисельні колективні звернення:

- 314 підписів – від мешканців села Козари Ніжинського району щодо збереження історичної назви села Козари;

- 179 підписів – від мешканців міста Семенівка щодо відбудови зруйнованого мосту в місті Семенівка Новгород-Сіверського району;

- 168 підписів – від мешканців селища Козелець Чернігівського району щодо будівництва підземного переходу та переїзду «Скотопрогін» по вул. Родини Богомольців селища Козелець через автодорогу Київ-Чернігів-Нові Яриловичі.

Повторних звернень надійшло 106 (81 у III кварталі 2022 року), з них 90 – через ДУ «Урядовий контактний центр», поштою – 8, на телефонну «гарячу лінію» голови облдержадміністрації – 1, з Офісу Президента України – 3, від КМУ – 3, від інших органів та установ – 1.

Проведений аналіз повторних звернень засвідчив, що переважна їх кількість стосується питань, які не належать до компетенції обласної державної адміністрації. Найчастіше в повторних зверненнях заявники порушують питання щодо надання гуманітарної допомоги, а також питання зі сфери житлово-комунального господарства.

Відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109, з метою сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, продовжує свою роботу постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян при облдержадміністрації. Засідання комісії проводились протягом кварталу щомісячно.

Чернігівська обласна військова адміністрація і надалі вживатиме необхідних заходів із забезпечення всебічного, об’єктивного і своєчасного розгляду кожного звернення громадянина, надання допомоги у вирішенні першочергових проблем.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату
Чернігівської обласної державної адміністрації