back

Реформа в сфері дерегуляції та розвитку підприємництва: реалії та перспективи

10-09-2015 | 10:02

Реформа в сфері дерегуляції та розвитку підприємництва полягає в усуненні надлишкової зарегульованості відносин між державою та бізнесом та надмірного контролю підприємницької діяльності. Головне її завдання – зниження регуляторного тиску держави на бізнес шляхом спрощення процедур, зменшення контролюючих органів та частоти перевірок, скасування зайвих дозволів та ліцензій тощо.

Реформа буде здійснюватися в 3 етапи:

• ліквідація надмірних регуляторних бар’єрів, які заважають діяльності бізнесу;

• запровадження процесу гільйотини, за якого тягар доведення доцільності регулювання переноситься на регуляторні органи;

• створення превентивного механізму для недопущення появи нових надмірних регуляторних обмежень.

Програмою діяльності Уряду у поточному році планується впровадити регуляторну модель, що передбачає кількість та функції контролюючих органів відповідно до стандартів ЄС. По-перше, буде зменшено кількість контролюючих органів з 56 до 28, функцій – з 1032 до 680. По-друге — передбачено прийняття у новій редакції низки законодавчих актів та нових національних стандартів.

Моніторинг впровадження реформи, наразі, свідчить про виконання 30 % завдань, запланованих на 2015 рік. Так, триває виконання Плану дій щодо дерегуляції господарської діяльності та спрощення регуляторної бази. Уже розроблена й узгоджується Концепція та форма проведення всеохопного перегляду регуляторного поля України. Очікується, що найближчим часом вона буде затверджена, це започаткує наступну фазу дерегуляції в Україні.

Позитивними факторами є виконання пунктів, що стосуються Адміністративних послуг (законопроекти на фінальних стадіях розробки, або вже на погодженні ЦОВВ).

Окрім того, ведеться дуже активна та продуктивна робота у сфері технічного регулювання. Зокрема, підготовлена законодавча база та інфраструктура. Активно розробляються технічні регламенти (89% від плану на 2015), які є передумовою підписання угоди АСАА про взаємне визнання систем технічного регулювання.

Проблемною зоною залишаються роботи щодо стандартизації. Це пов’язано з кризовим станом Національного органу стандартизації, що лише зараз після зміни керівництва поновлює свою роботу.


За інформацією
Інтернет-порталу reforms.in.ua