back

Інститут банкрутства: необхідна взаємодія всіх учасників

23-02-2011 | 15:39

Чергове засідання комісії з питань санації та банкрутства підприємств цього разу відбулося в Господарському суді Чернігівської області за участю широкого кола запрошених: арбітражних керуючих, що працюють в області, представників прокуратури, територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

„Проведення засідання у такому складі викликане необхідністю проаналізувати нинішню ситуацію та визначити подальші спільні дії у напрямку вдосконалення взаємодії всіх учасників інституту банкрутства, забезпечення прозорості цих процесів та унеможливлення проявів корупції”, - зазначила заступник голови облдержадміністрації Наталія Білоус, відкриваючи засідання комісії.

„Розглядаючи на комісії справи про банкрутство, ми бачимо, наскільки інколи ці процеси стосуються не лише трудових колективів, а цілих населених пунктів, особливо коли підприємства-банкрути є містоутворюючими або ж стратегічними для окремо взятої території.

Протягом багатьох років в області приділяється значна увага питанням відновлення платоспроможності підприємств і є певні досягнення щодо цього. Разом з тим, залишається багато проблем, які потребують якнайскорішого втручання та можуть бути вирішені лише спільними зусиллями всіх причетних до процедури банкрутства”, - сказала Наталія Білоус.

Як відмічалося, негативною тенденцією, яка спостерігалася в області у 2010 році, було накопичення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах-банкрутах, яка протягом року зросла на 2,7 млн грн. А у січні 2011 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах-банкрутах зросла ще на 2,3 млн грн і на 1 лютого 2011 року становила вже 9,3 млн гривень.

Проблемою також залишається й наявність господарюючих суб’єктів, які тривалий час (понад 2 роки) перебувають у процедурі банкрутства. Наразі налічується 32 таких підприємства. Часто розгляд справ затягується через оскарження рішень суду в апеляційних та касаційних інстанціях. Однак, багато чого залежить і від ефективної роботи арбітражних керуючих, злагодженої співпраці всіх учасників процедури банкрутства, і, в першу чергу, представників від держави, які входять до комітетів кредиторів та представляють її інтереси.

Підсумки реалізації в області державної політики з питань відновлення платоспроможності підприємств у 2010 році підбив завідувач сектором з питань банкрутства у Чернігівській області Державного департаменту з питань банкрутства Міністерства економіки України Анатолій Рідзель.

За його словами, на 01.02.2011 в процедурі банкрутства перебувало 312 суб’єктів, в тому числі 19 – в процедурі розпорядження майном, 8 – санації, 273 – ліквідації, по 12 – поки що не введено жодної процедури.

На даний час в області працює 34 арбітражні керуючі (розпорядники майна, ліквідатори, керуючі санацією) – 24 місцевих і 10 з інших областей.

У процедурі банкрутства перебувають три державні підприємства (Шабалинівський, Холминський спиртові заводи і Хлібна база № 83) та два товариства з державною часткою майна у статутному фонді (ВАТ «Макошинський завод «Сільгоспмаш», державна частка становить 95 % і ВАТ «ЧеЗаРа», державна частка 25 % + 1 акція).

Про зміни, згідно з новим Податковим кодексом, в оподаткуванні арбітражних керуючих при проведенні процедур банкрутства присутніх поінформувала начальник юридичного управління Державної податкової адміністрації в області Ніна Соловей.

Заступник голови Господарського суду Чернігівської області Сергій Івченко розказав, які зміни мають відбутися в законодавстві про банкрутство найближчим часом Він коротко зупинився на основних моментах законопроектів, які регламентуватимуть діяльність арбітражних керуючих.

Присутні на засіданні арбітражні керуючі окреслили перспективи завершення та можливість погашення існуючих боргів по кожній довготривалій справі.

За результатами засідання готується протокольне рішення, яким будуть визначені завдання та подальші дії у напрямку вдосконалення взаємодії всіх учасників інституту банкрутства.





Управління у справах преси
та інформації облдержадміністрації