back

У січні-березні цього року до Чернігівської ОДА звернулися більш ніж чотири тисячі громадян

12-04-2024 | 16:55

Упродовж січня-березня 2024 року на адресу Чернігівської обласної державної  адміністрації надійшло 2580 звернень (4502 - у відповідному періоді 2023 року, тобто -43%), з них: 2559 – індивідуальних та 21 колективне. Загальна кількість громадян (з урахуванням колективних звернень), що звернулись до облдержадміністрації – 4228.

Спостерігається збільшення кількості звернень від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Упродовж січня-березня 2024 року отримано 723 звернення від цієї категорії громадян, що становить 28 % від загальної кількості звернень (20% у І кварталі 2023 року). За розподілом звернень: від осіб з інвалідністю І, ІІ та ІІІ груп – 20%, одиноких матерів – 2%, багатодітних сімей – 2%, учасників війни та бойових дій – 0,6%, осіб з інвалідністю внаслідок війни – 0,6%, ветеранів праці - 0,8%, потерпілих та учасників ліквідації аварії на ЧАЕС – 1,2%, дітей війни – 0,8%.

За формою надходження упродовж I кварталу 2024 року на адресу Чернігівської облдержадміністрації безпосередньо від громадян надійшло поштою 85 звернень (264 – упродовж I кварталу 2023 року); через органи влади вищого рівня – 62 звернення (47 – у відповідному періоді 2023 року); від інших органів, установ, організацій – 2429 звернень (4189 – упродовж I кварталу 2023 року), під час особистого прийому – 4 звернення.

Найбільша кількість звернень до Чернігівської облдержадміністрації надходить через Державну установу «Урядовий контактний центр» - у звітному періоді 2401 звернення або 93 % (4175 або 92%  упродовж січня-березня 2023 року). На електронну адресу відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації у I кварталі 2024 року безпосередньо від громадян надійшло 28 звернень (111 – у I кварталі 2023 року).

За тематикою звернень у I кварталі 2024 року переважають звернення щодо вирішення питань соціального захисту - 1493, що становить 58% від загальної кількості (у I кварталі 2023 року - 2916 звернень або 65%). Найбільш уразливі категорії населення (внутрішньо переміщені особи, що через війну втратили житло та дохід, особи пенсійного віку, малозабезпечені родини) звертались щодо надання гуманітарної допомоги (допомога у забезпеченні продуктами харчування, медикаментами, засобами гігієни та іншими речами першої необхідності) - 974 звернення, з питання надання матеріальної допомоги звернулось 314 громадян. Найбільше звернень надходило від мешканців міста Чернігова, Прилуцького та Ніжинського районів. Зареєстровано 169 звернення щодо отримання різних видів державної соціальної допомоги, зокрема, на дітей одиноким матерям; малозабезпеченим сім’ям; особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю; компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; субсидій; пенсій, а також скарги щодо затримки виплати коштів.

Актуальними для мешканців області є питання комунального господарства. Всього надійшло 483 звернення або 19% від загальної кількості (у I кварталі 2023 року - 857 звернень). Найчастіше громадянами порушувались питання щодо електропостачання, газопостачання, благоустрою території, ремонту місцевих доріг, забезпечення твердим паливом (дровами). Продовжують надходити звернення щодо повернення коштів переплати від попереднього газопостачальника та скарги на нарахування за послугу централізованого опалення.

У зверненнях з питань охорони здоровʼя (129 або 5%) мешканці області найчастіше порушують питання щодо забезпечення лікарськими засобами, якості наданих медичних послуг, а також питання, пов’язані з госпіталізацією до медичних закладів.

У 83 зверненнях (або 3%) щодо діяльності органів місцевого самоврядування (у I кварталі 2023 року - 1%) оскаржувались дії та рішення посадових осіб органів місцевого самоврядування, вносились пропозиції щодо перейменування назв вулиць.

Питання ліквідації наслідків надзвичайних подій, цивільного захисту населення порушувались у 76 зверненнях (3%). Найчастіше громадяни звертались з питань щодо облаштування бомбосховищ, перевірки доступу до укриттів. Гострим залишається питання відновлення пошкодженого внаслідок збройної агресії житла мешканців області. Щодо отримання компенсації за пошкоджене майно за програмою єВідновлення надійшло 15 звернень (від мешканців міста Чернігова – 7, від мешканців Чернігівського району – 7, Новгород-Сіверського району - 1).

Питання аграрної політики і земельних відносин (63 або 2,5%) стосувались спірних питань щодо прав на земельну ділянку (приватизація, виплата орендної плати), земельних конфліктів.

Звернення щодо транспорту і зв’язку (61 або 2,5%) пов’язані з проблемами міжміського та міського транспортного обслуговування (найчастіше звертались мешканці Чернігівського та Прилуцького районів). Заявники скаржились на відмову у перевезенні пільгових категорій громадян та недотримання перевізниками розкладу руху автотранспорту.

Питання забезпечення житлом порушувались у 21 зверненні (1%), у 2 з них громадяни звертались з проханням надати тимчасове житло.

Питання освіти та науки порушувались у 20 зверненнях (або 1%). Найчастіше звертались з питаннями щодо припинення функціонування закладів освіти, підвезення учнів до закладів освіти, облаштування закладів освіти з урахуванням безпекових вимог.

Решта питань, з якими звертались громадяни, стосувалась економічної  і регіональної політики (0,2%); праці і заробітної плати (0,4%); забезпечення дотримання законності і правопорядку (0,6%); релігії та міжконфесійних відносин (0,2%); культури (0,3%); діяльності  центральних і місцевих органів виконавчої влади (0,2%), діяльності підприємств і установ (0,6%), обороноздатності і суверенітету (0,1%) та інших питань (2,4%).

За результатами розгляду позитивно вирішено 42 звернення, за 390 - надано роз’яснення, переслано за належністю згідно ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» - 2097, не підлягали розгляду згідно ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» - 6, повернуто авторові відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» - 1, у стадії розгляду – 44, розглянуто з порушенням термінів – 0.

Продовжувала функціонувати телефонна «гаряча лінія» голови облдержадміністрації, на яку упродовж I кварталу 2024 року надійшло 181 звернення (60 – за відповідний період 2023 року). 12 звернень потребували додаткового вивчення та проведення перевірки, за 169 зверненнями надані  роз’яснення та консультації безпосередньо під час усного спілкування, а також, в разі потреби, здійснювалась психологічна підтримка.

Найчастіше на «гарячу лінію» надходять звернення щодо надання гуманітарної допомоги, якості комунальних послуг або їх відсутності, надання допомоги у відновленні пошкодженого житла, оскаржуються дії та рішення органів місцевого самоврядування.

Упродовж січня-березня 2024 року керівництвом обласної державної адміністрації проведено 4 особистих прийоми, під час яких звернулось 10 громадян. Питання, з якими мешканці області звернулись до облдержадміністрації на особистий прийом: діяльність закладу освіти, діяльність підприємства, обороноздатність та інше.

Колективних звернень у звітному періоді отримано 21 (42 у відповідному періоді 2023 року). Найбільш численні колективні звернення:

  • 722 підписи – звернення членів релігійної громади Свято-Троїцької парафії міста Чернігова щодо питань пов’язаних з комплексом споруд Троїцького монастиря у  місті Чернігові;
  • 359 підписів – від мешканців міста Борзна щодо закриття КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради Чернігівської області.

Повторних звернень надійшло 84 (59 у I кварталі 2023 році), з них 68 повторних звернень надійшло через ДУ «Урядовий контактний центр», поштою – 3, з Офісу Президента України – 10, від КМУ – 1, від ВРУ – 1, від інших органів та установ – 1.

Проведений аналіз повторних звернень засвідчив, що переважна їх кількість стосується питань, які не належать до компетенції обласної державної адміністрації. Найчастіше в повторних зверненнях заявники порушують питання зі сфери житлово-комунального господарства – 28 звернень, надання гуманітарної  або матеріальної допомоги – 6 звернень.

Виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі в обласній військовій адміністрації.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату
Чернігівської обласної державної адміністрації