back

Надання адміністративних послуг обговорили в селекторному режимі

09-11-2011 | 13:45

9 листопада в облдержадміністрації під час селекторної наради обговорили правові та організаційні засади надання адміністративних послуг, спільно напрацювали оптимальні шляхи для виконання завдань у повному обсязі щодо реформування цієї системи. Провела нараду заступник голови облдержадміністрації з фінансово-економічних та соціальних питань Наталія Білоус.

Відкриваючи нараду, Наталія Білоус відмітила, що на сьогодні питання врегулювання суспільних відносин, що виникають в процесі надання адміністративних послуг органами державної влади та органами місцевого самоврядування, є важливим та актуальним для споживачів таких послуг.

Вона звернула увагу, що Дорученням Президента України від 15 серпня 2011 року № 1-1/1792 про забезпечення вдосконалення порядку надання адміністративних послуг передбачено підвищення їх якості надання, створення сприятливих і доступних умов для реалізації фізичними і юридичними особами прав на одержання послуг.

В області розпочата системна робота щодо завершення інвентаризації адміністративних послуг (які надаються структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування); вживаються заходи стосовно розширення годин прийому громадян адміністративними органами (щонайменше до 20.00 у будні дні та до 16.00 у суботу); створення належних умов у приміщеннях, призначених для прийому громадян; відкриття центрів з надання адміністративних послуг.

Заступник начальника головного управління економіки облдержадміністрації Світлана Полторацька поінформувала про забезпечення вдосконалення порядку надання адміністративних послуг, створення сприятливих і доступних умов для реалізації фізичними та юридичними особами прав на одержання таких послуг.

За її словами, сучасний стан надання адміністративних послуг характеризується багатьма недоліками, основні з яких – наявність необґрунтованих видів адміністративних послуг, „подрібнення” цих послуг на окремі платні послуги; проблеми доступу до інформації, необхідної для отримання адміністративних послуг; недосконала правова база та неналежне регулювання процедурних питань тощо.

Також на сьогодні законодавчо не визначено зміст та обсяг поняття „адміністративні послуги”.

Особливо актуальними є проблеми віднесення окремих видів адміністративних послуг до платних, обґрунтованості розмірів плати за них, прозорості цього процесу.

На цей час в Україні відсутній системний нормативно-правовий акт, який би врегульовував питання оплати адміністративних послуг.

В окремих випадках плата за адміністративні послуги визначається законами, в яких по-різному називають платежі, що мають характер плати за адміністративні послуги ( «реєстраційний збір», «ліцензійний збір», «плата» тощо), а також визначають і самі розміри плати (в неоподатковуваних мінімумах; в мінімальних заробітних платах; в абсолютних одиницях; у відсотковому вимірі тощо). Здебільшого платежі за надання адміністративних послуг закріплюються на рівні підзаконних нормативно-правових актів.

Тому, на думку С. Полторацької, вирішенням проблем, пов’язаних із визначенням та стягненням плати за адміністративні послуги, мало б бути прийняття систематизованого закону, яким би були врегульовані питання оплати адміністративних послуг.

Про дотримання конкуренційного законодавства при наданні адміністративних послуг йшлося у виступі голови Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Анатолія Свириденка.

Зокрема, він зупинився на порушеннях, виявлених комітетом при перевірці додержання законодавства про захист економічної конкуренції під час надання адміністративних послуг. Найбільше таких неправомірних дій виявлено при наданні платних послуг БТІ, у сфері будівництва та архітектури, оренди комунального майна тощо.

Часто трапляються випадки нав’язування громадянам адмінпослуг, зокрема під час реєстрації актів громадського стану; економічно необґрунтованої вартості адмінпослуги.

Причина порушень, як вважає А.Свириденко, полягає у відсутності єдиного стандарту надання та єдиного реєстру адмінпослуг. Це питання потребує вирішення на загальнодержавному рівні. На місцях же потрібно вносити пропозиції щодо усунення недоліків.

Керівники Корюківського району та міста Прилуки поділилися своїми вдалими напрацюваннями щодо організації роботи з надання адмінпослуг.

„Вважаю, що відбулася ділова і конструктивна розмова відносно становлення, впорядкування та подальшого розвитку системи надання адміністративних послуг, - зазначила, підсумовуючи нараду, Наталія Білоус. – Все це свідчить, що система надання адміністративних послуг має під собою недосконале правове підґрунтя. Забезпечення неухильного виконання вимог доручень Президента та Уряду України всіма адміністративними органами є одним із пріоритетних завдань”.

Всі слушні пропозиції, які були внесені під час обговорення, будуть опрацьовані фахівцями головного управління економіки облдержадміністрації та враховані в ході реформування системи надання адміністративних послуг.





Управління у справах преси та інформації облдержадміністрації