back

Без ксерокопій, сканкопій чи фотографування: як відбувається шеринг документів у сервісних центрах Пенсійного фонду України

14-10-2024 | 12:47

Для отримання значної кількості послуг у територіальних органах Пенсійного фонду України можна обійтись без ксерокопій, сканкопій чи фотографування основних особистих документів, як-то біометричний паспорт у формі ID-картки, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) чи свідоцтво про народження. Для цього в сервісних центрах Пенсійного фонду України реалізовано можливість використання електронних документів з мобільного застосунку «Дія» за допомогою шерингу.

Шеринг документів (від англ. to share – поділитися) – це можливість надсилання копій цифрових документів у систему державного органу за допомогою мобільного застосунку «Дія».

Як відбувається шеринг цифрових документів?

  • Користувач мобільного застосунку «Дія» має відкрити свої цифрові документи, натиснувши обрати документ, щоб згенерувати штрихкод (на зворотному боці документа), та продиктувати працівнику Фонду 13-значний код, зазначений під штрихкодом.
  • Співробітник сервісного центру Фонду вносить в інформаційну систему продиктований користувачем код з «Дії».
  • Користувачу надходить запит на надання копії цифрового документа, який потрібно підтвердити «Дія.Підписом» у смартфоні. 
  • Після успішного накладання користувачем цифрового підпису копія документа надходить в інформаційну систему Фонду у форматі підписаного pdf-файлу та метаданих (json).

З якою метою можуть використовуватись документи з «Дії» в сервісних центрах Фонду?  

Шеринг цифрових документів може бути корисний під час:

  • призначення / перерахунку пенсій, субсидій, пільг, страхових виплат;
  • призначення соціальних послуг;
  • розгляду всіх питань щодо призначених виплат (зміна способу виплати, зміна банківських реквізитів, переведення пенсійної виплати за новим місцем проживання, поновлення виплати пенсії);
  • виправлення / уточнення персональних даних у реєстрі застрахованих осіб;
  • оформлення та отримання пенсійного посвідчення;
  • отримання довідок (ОК-5, ОК-7), витягів з електронного реєстру листків непрацездатності, інших документів;
  • оформлення допомоги на поховання тощо.

Чому це безпечно

  • Дані передаються в зашифрованому вигляді та можуть бути розшифровані (прочитані та оброблені) тільки тим державним органом, який їх запитав у користувача.
  • Зашифрований пакет з даними надсилається на сервер органу лише після дозволу користувача, який він надає в застосунку «Дія» безпосередньо перед відправленням.
  • Кожна цифрова копія документа містить інформацію про отримувача, його відділення та дату її формування.
  • Забезпечується дотримання вимог законодавства про захист персональних даних.

 Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області