back

Якість ПКД, відповідальність підрядників: що впливає на своєчасну реалізацію проєктів з відновлення

21-12-2023 | 12:37

Про виконання проєктів, спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії, за кошти субвенції з держбюджету говорили у середу на брифінгу в офіційному медіацентрі ОВА. З Фонду ліквідації наслідків збройної агресії на відповідні ініціативи у Чернігівській області виділено 621 мільйон гривень. 

У Чернігівській ОВА відійшли від практики, коли надані кошти треба за будь-яку ціну освоїти до кінця року, незважаючи на якість та погоду. А головним визначили якість та прозоре використання коштів.

Головна причина затримки з реалізацією проєктів – неякісна проєктно-кошторисна документація, підготовлена замовниками у громадах. Також на реалізацію проєктів вплинула затримка з надходженням коштів (субвенція надійшла лише у серпні).

«Звичайно, темпи невисокі, але кошти до області надійшли пізно. Відповідно, те, що можливо було зробити восени та грудні за наявних погодних умов, виконувалося максимально швидко. Деякі ж роботи недоцільно виконувати зараз, тому вони переносяться на наступний рік», – зазначив перший заступник голови ОДА Костянтин Мегем.

Спікер наголосив, що використання коштів з Фонду ліквідації наслідків збройної агресії (далі – Фонду) контролює робоча група «Прозорість та підзвітність».

«У межах цієї робочої групи ми аналізуємо не тільки стан використання коштів з Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, а й інших субвенцій, зокрема на будівництво укриттів. Також аналізуємо закупівлі, що здійснюють громади: що вони купують, наскільки прозорі ці закупівлі та доцільні під час війни», – розповів Костянтин Мегем. Він додав, що з усіма укладеними договорами на відновлення об’єктів, які фінансуються коштом Фонду, можна ознайомитися на офіційному вебсайті ОВА у спеціально створеній рубриці (https://cg.gov.ua/index.php?id=39563&tp=1). Тут же можна відстежувати стан реалізації проєктів. Відтак – аналізувати причини відставання від графіків та вести предметний діалог з підрядниками. Ця інформація постійно оновлюється.

Читати також: Публічні закупівлі – у полі зору робочої групи «Прозорість та підзвітність»: що маємо наприкінці року

Розпорядником коштів на трьох об’єктах, де ведуться роботи коштом Фонду, є Управління капітального будівництва Чернігівської ОДА. 

Серед проєктів – капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Чернігівської обласної лікарні (відділення щелепно-лицьової хірургії та хірургічної стоматології) на суму більш ніж 9 мільйонів гривень. 

«Майже встигаємо завершити об’єкт цього року. Проте 16% (1,5 мільйона гривень) від загальної суми підрядна організація не мала змоги реалізувати через неякісну проєктно-кошторисну документацію», – зауважив начальник Управління капітального будівництва ОДА Ярослав Слєсаренко. 

За його словами, у багатьох випадках ця документація, яку готують замовники (комунальні заклади чи громади), часто недосконала чи неактуальна. В результаті чимало часу витрачається на її коригування.

Щодо капітального ремонту двоповерхової будівлі Талалаївського ліцею (понад 13 мільйонів гривень) – освоєння коштів на рівні 80%. Через погодні умови тут неможливо виконати до кінця 2023 року зовнішні роботи. До проєктних рішень внесені відповідні правки. 

Інша ситуація з капітальним ремонтом внутрішньої системи електропостачання та приміщень Чернігівського центру соціально-психологічної реабілітації дітей Служби у справах дітей ОДА. Тут тричі оскаржувалися тендерні процедури, в результаті чого договір на майже 31 мільйон гривень укладено лише у листопаді. Графік виконання робіт підрядник порушив того ж місяця. Тому Управління капітального будівництва ОДА надіслало претензію та виставило штрафні санкції виконавцю. Майже за два місяці виконано робіт на менш ніж 10% обсягу виділених коштів. Цю ситуацію Ярослав Слєсаренко назвав критичною через дії підрядника.

Управління капітального будівництва ОДА виступає розпорядником коштів ще у семи проєктах, які фінансуються Європейським інвестиційним банком у вигляді субвенції з державного місцевим бюджетам на проєктування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об’єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об’єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення. На сьогодні із майже 71 мільйона виділених коштів освоєно лише 14%. Найперша причина цього – знову ж таки неякісна проєктно-кошторисна документація. Названі кошти – перехідні.

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської обласної військової адміністрації