back

Упродовж квітня-червня до Чернігівської ОДА звернулися понад три тисячі громадян

26-07-2023 | 14:50

Упродовж квітня-червня 2023 року  в Чернігівській обласній державній  адміністрації опрацьовано всього 2369 звернень громадян (3247 – у відповідному періоді 2022 року), з них: 2340 – індивідуальних та 29 колективних. Загальна кількість громадян (з урахуванням колективних звернень), що звернулись до обласної державної адміністрації – 3258. 

22,4 % (28,7% у ІI кварталі 2022 р.) від кількості усіх звернень складають звернення від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Зокрема, це особи з інвалідністю І, ІІ та ІІІ груп (13,9%), одинокі матері (2,2%), діти війни (0,8%), багатодітні сім’ї (2,6%), учасники війни та бойових дій (0,7%), ветерани праці(1%), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (1,2%).

СТРУКТУРА

звернень, що надійшли до ОДА, за формою надходження

Звідки надійшли звернення

 

II квартал 2022 року

II квартал 2023 року

Безпосередньо від громадян на адресу ОДА

304

269

Від громадян на особистому прийомі

0

3

Через органи влади вищого рівня

26

33

Від інших органів, установ, організацій

2917

2064

Разом

3247

2369

Найбільша кількість звернень до Чернігівської ОДА надходить через Державну установу «Урядовий контактний центр» - у звітному періоді 2045 звернень  або 86,3 % (2908 або 89,5%  упродовж квітня-червня 2022 року). Електронних звернень у II кварталі 2023 року отримано 92 (158 – у  II кварталі 2022 року).

Упродовж  II кварталу 2023 року найбільше звернень находило щодо вирішення  питань соціального захисту - 1199, що становить 50,6% від загальної кількості (у II кварталі 2022 року - 2138 звернень). Найбільш уразливі категорії населення (внутрішньо переміщені особи, що через війну втратили житло та дохід, особи пенсійного віку, малозабезпечені родини) звертались щодо надання гуманітарної допомоги (допомога у забезпеченні продуктами харчування, медикаментами, засобами гігієни та іншими речами першої необхідності) – 798 звернень, надання матеріальної допомоги – 88 звернень.  Найбільше таких звернень надходило від мешканців міста Чернігова, Чернігівського та Корюківського районів. Зареєстровано 231 звернення щодо отримання різних видів державної соціальної допомоги, зокрема, на дітей одиноким матерям; малозабезпеченим сім’ям; особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю; компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; субсидій; пенсій, а також скарги щодо затримки виплати коштів.

Актуальними для мешканців області є питання комунального господарства - 595  або 25% від загальної кількості (у II кварталі 2022 року - 438 звернень). У зверненнях громадяни порушують питання щодо газопостачання, електропостачання, водопостачання, благоустрою території, допомоги у відновленні будинків. Продовжують надходити звернення щодо повернення коштів переплати від попереднього газопостачальника та отримання компенсації на оплату комунальних послуг за внутрішньо переміщених осіб.

У зверненнях з питань охорони здоровʼя - 100  (4,2%) мешканці області найчастіше порушують питання щодо забезпечення лікарськими засобами, якості наданих медичних послуг, а також проблемні питання, пов’язані з госпіталізацією до медичних закладів.

Питання аграрної політики і земельних відносин – 63  (2,6%) найчастіше  порушувались мешканцями Ніжинського, Чернігівського районів і стосувались спірних питань щодо власності на землю (приватизація, виплата орендної плати), земельних конфліктів.

Переважна  більшість  звернень  щодо  транспорту  і  зв’язку  - 53 (2,2%) пов’язана з проблемами міжміського та міського транспортного обслуговування (найчастіше звертались мешканці міста Чернігова, Ніжинського та Чернігівського району), роботи стаціонарних засобів зв’язку. В умовах стану війни з російською федерацією, враховуючи відсутність фінансування витрат, механізму компенсації за пільгове перевезення пасажирів, більшість перевізників припинили перевезення пільгових категорій громадян, що стало причиною численних звернень громадян стосовно дотримання вимог чинного законодавства України щодо пільгового перевезення.

У зверненнях щодо діяльності органів місцевого самоврядування – 47 (1,9%) оскаржувались дії та рішення посадових осіб органів місцевого самоврядування (найчастіше Прилуцької міської ради - 17 звернень).

Питання освіти та науки  порушувались у 46 зверненнях (1,9%). Найчастіше це звернення щодо припинення функціонування закладів освіти, форми навчання, облаштування закладів освіти з урахуванням безпекових  вимог.

Питання екології та природних ресурсів (ліквідації наслідків НП, цивільного захисту населення) порушувались у 41 зверненнях (1,7%). Найчастіше це питання щодо стихійних сміттєзвалищ, облаштування бомбосховищ, перевірки доступу до укриттів.

У зверненнях з питань забезпечення дотримання законності і правопорядку – 19 (0,8%) заявники повідомляли про конфлікти з сусідами, неправомірні дії у родинах.

Стосовно забезпечення житлом (покращання умов проживання) отримано 15 звернень (0,6%).

Решта питань (8,1%), з якими звертались громадяни, стосувалась економічної, регіональної політики, праці і заробітної плати; культури; інформаційної діяльності; діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади; діяльності підприємств та установ, обороноздатності і суверенітету, молоді і спорту та інші.

Продовжувала функціонувати «гаряча лінія» голови обласної державної адміністрації, на яку упродовж  II кварталу 2023 року отримано 156 звернень (337 – за відповідний період 2022 року). 75 звернень потребували додаткового вивчення та проведення перевірки, за 81 зверненнями надані  розʼяснення  та консультації безпосередньо під час усного спілкування, а також, в разі потреби, психологічна підтримка. За 4 зверненнями порушені питання вирішені позитивно.

Найчастіше на «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації  надходять звернення щодо надання гуманітарної допомоги, державних соціальних виплат, якості комунальних послуг або їх відсутності, надання допомоги у відновленні пошкодженого житла, оскаржуються дії та рішення органів місцевого самоврядування.

Упродовж  квітня-червня 2023 року  для оперативного вирішення питань, з якими звертаються громадяни, проведено 3 особистих прийоми громадян керівництвом обласної  державної адміністрації, під час яких звернулось 5 громадян. Під час прийому громадянам надано відповідні роз`яснення. 

Колективних  звернень у звітному періоді отримано 29 (28 у відповідному періоді 2022 року). Найбільш численні колективні звернення:

- 89 підписів – від мешканців с.Івангород Ніжинського району щодо вирішення широкого кола питань життєдіяльності села: проблем в соціальній сфері, ремонту доріг, транспортного сполучення та ін.;

- 75 підписів – від мешканців м.Чернігова щодо облаштування укриття в ЗДО №45.

  Повторних звернень надійшло 61 (31 у II кварталі 2022 році),  з них 55 повторних звернень надійшло через ДУ «Урядовий контактний центр», поштою – 3,на «гарячу лінію» голови ОДА – 2, з Офісу Президента України – 1. 

Проведений аналіз повторних звернень засвідчив, що переважна їх кількість стосується питань, які не належать до компетенції обласної військової адміністрації. Найчастіше в повторних зверненнях заявники порушують питання щодо повернення переплати від попереднього постачальника природного газу («Чернігівгаззбут»), надання матеріальної або гуманітарної допомоги.

Відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109, з метою сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, продовжує свою роботу постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян при облдержадміністрації. Засідання комісії проводяться щомісячно.

Виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату
Чернігівської обласної державної адміністрації