back

Забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно – актуальне питання сьогодення

21-02-2013 | 18:00

Протягом попередніх років виконання функцій у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в Україні покладалося на різні міністерства, відомства, уповноважених на те суб’єктів. Такий стан справ не лише суттєво ускладнював роботу самих державних органів, але й створював перешкоди для належної реалізації громадянами своїх прав.

Ураховуючи ситуацію, що склалася, у межах запровадженої адміністративної реформи в грудні 2010 року було створено центральний орган виконавчої влади — Державну реєстраційну службу України (Укрдержреєстр), який і має забезпечувати «єдність» системи державної реєстрації прав.

Стан готовності виконання завдань з впровадження єдиної системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень в установах юстиції розглянуто на розширеному засіданні Регіонального комітету з економічних реформ, яке відбулося 21 лютого під головуванням голови обласної державної адміністрації Володимира Хоменка.

Відкриваючи засідання Регіонального комітету, голова облдержадміністрації Володимир Хоменко зазначив, що з 1 січня 2013 року в системі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відбулись суттєві зміни. Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» визначено новий концептуальний підхід до побудови системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Він який полягає в тому, що проведення державної реєстрації речових прав як на земельні ділянки, так і на об’єкти нерухомого майна, розміщені на них, а також обтяжень таких речових прав повинно здійснюватися в одному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Про стан справ в області щодо даного питання присутніх поінформував начальник Головного управління юстиції в області Олександр Карнабеда.

За його словами, забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на території області здійснюється Головним управління юстиції у Чернігівській області та територіальними управліннями юстиції, у складі яких створені відповідні реєстраційні служби.

Державну реєстрацію прав проводять органи державної реєстрації територіальних управлінь юстиції та нотаріуси, на яких також покладено функції державного реєстратора.

Як зауважив Олександр Карнабеда, у складі територіальних управлінь юстиції створено 23 реєстраційні служби, у складі яких працюють 92 державні реєстратори. Також в області налічується 37 державних та 96 приватних нотаріусів.

«На сьогодні реєстраційними службами територіальних управлінь юстиції Чернігівської області видано 1148 інформаційних довідок та 1659 витягів», — зазначив Олександр Карнабеда.

З метою забезпечення реалізації громадянами права на звернення до органів державної влади, створення сприятливих і доступних умов для реалізації фізичними та юридичними особами своїх прав на нерухоме майно в Головному управлінні юстиції у Чернігівській області організовано роботу відповідної прямої «гарячої» телефонної лінії. У поточному році за отриманням консультацій на телефонну лінію звернулося 88 громадян.

Начальник Головного управління юстиції в області також відмітив, що перевагами нової системи реєстрації речових прав на нерухомість є скорочення кількості інстанцій, відвідуваних задля реєстрації; ведення Єдиного Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; належний захист інформації та фіксована плата за реєстрацію по всій Україні.

Поряд з цим, в діяльності органів державної реєстрації виникають і проблемні питання, вирішення яких можливе лише на законодавчому рівні. Зокрема, це пов’язано з питанням здійснення державної реєстрації оренди земельних ділянок.

В обговоренні цього питання взяли участь начальник управління державного земельного кадастру Головного управління Держземагенства у Чернігівській області Антоніна Бородиченко, начальник реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Тарас Молочко, директор Чернігівської філії Державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.

Підсумовуючи роботу Комітету з економічних реформ, голова облдержадміністрації Володимир Хоменко наголосив на необхідності вдосконалення роботи в області у цьому напрямку та дав відповідні доручення щодо вирішення окремих питань.

У засіданні регіонального Комітету з економічних реформ взяв участь головний консультант-інспектор Головного управління з питань регіональної та кадрової політики Адміністрації Президента України Олег Шепетін.


Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації