21-10-2021 | 18:51
В Україні в рамках програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» у 2022 році розпочнеться реалізація масштабної програми оновлення вантажного вагонного парку. На ці цілі планується витратити 100 млрд гривень, за які в українських виробників буде закуплено 45 000 нових вагонів.
Про це йдеться у сюжеті програми «Факти» ICTV.
Автори матеріалу посилаються на міністра інфраструктури Олександра Кубракова, який анонсував початок нового проєкту.
За планами Мінінфраструктури, для вантажних вагонів буде встановлений граничний термін експлуатації, чого раніше не було.
Сьогодні середній вік вагонів, що курсують залізницею України, становить близько 40 років. Із 174 000 вагонів, що є власністю як Укрзалізниці, так і приватних компаній, 95 000 вже давно вичерпали свій ресурс і потребують термінової заміни, щоб забезпечити безпеку на залізниці і підвищити ефективність самих перевезень.
Нова програма в рамках «Великого будівництва» передбачає списання протягом семи років 55 000 старих вагонів і закупівлю 45 000 нових. При цьому акцент робиться на тому, що всі нові вагони будуть українського виробництва, а це надасть стимул для розвитку вітчизняного машинобудування і багатьох суміжних галузей.
«Вагон - це повністю український виріб. В Україні видобувають руду, роблять з неї метал, виготовляють усі компоненти. Як тільки держава купує бодай один вагон - запускається цілий ланцюг промислових підприємств», - сказав з цього приводу заступник голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
Початок виробництва нових вагонів і списання старих має стартувати на початку наступного року.
Нагадаємо, нещодавно повідомлялося про підписання угоди між Україною та швейцарською Stadler Rail AG, за якою для розвитку приміських залізничних перевезень в рамках програми Володимира Зеленського «Велике будівництво» будуть залучені 500 млн євро на закупівлю і виробництво поїздів.