05-08-2020 | 17:22
Розмови та дискусії тривають, але все більше питань щодо реформи районів з’являється у жителів населених пунктів, яких торкнуться зміни. Люди хвилюються з приводу перетворення роками сформованих стандартів і місцевих державних структур, до яких вони зверталися задля вирішення житлових, медичних та побутових питань. Адже наразі вони знають адреси, відповідні відділи, людей, які там працюють і їх телефони. Реформи завжди сприймаються населенням насторожено. А особливо занепокоєні сільські жителі, які з острахом ставляться до всіх нововведень, адже хвилюються чи зможуть вчасно і результативно розв'язувати життєві питання.
Реформа децентралізації триває в Україні з 2014 року. В результаті її реалізації було створено об’єднані територіальні громади (ОТГ). Громади отримали більше фінансових ресурсів, прямі відносини з Державним бюджетом, ширші повноваження та обов’язки.
Першочергово місцева влада обласних центрів України подавала проєкти про розподіл районів до Кабміну відповідно до Методичних рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць районного рівня, який проходив кілька кіл обговорення і був остаточно затверджений депутатами місцевого рівня. В основі документу, який був розроблений Мінрегіоном про розподіл районів міститься стандарт Європейського Союзу.
Відповідно до остаточного варіанту прийнятого Верховною Радою 17 липня цього року Чернігівська область матиме п'ять районів — Корюківський, Ніжинський, Новгород-Сіверський, Прилуцький і Чернігівський райони. Всі новостворені райони були сформовані з огляду зручності транспортного сполучення та географічного розташування. Влада акцентує увагу на тому, що відтепер громадяни мають відчувати себе не мешканцями району, а перш за все мешканцями громади.
Як зміниться життя жителів в умовах нового районування?
- Питання, які раніше люди могли вирішити у районній адміністрації відтепер будуть доступні у громаді, адже громади беруть на себе повноваження рад.
- Виборці голосуватимуть там же, де і раніше у вже звичних приміщеннях своїх сільських рад, шкіл, клубів, бібліотек.
- Соціальні послуги також будуть надаватися у приміщеннях колишніх районних радах, оскільки там будуть розміщені відповідні структурні підрозділи для надання послуг населенню.
- Відповідно до плану дій уряду кожна громада буде мати свій ЦНАП (центр надання адміністративних послуг), співробітники якого зможуть надати послугу, як рівня державного органу так і органу місцевого самоврядування. Від питань у компетенції пенсійного фонду, зміни місця проживання до видачі закордонного паспорта.
- В окремих випадках великі стадіони, юнацько-спортивні школи, районні лікарні та інші великі інфраструктурні об'єкти будуть залишатися підпорядковані районним радам, оскільки громади не зможуть їх фінансово утримувати на цей час.
- Структурні підрозділи пенсійного фонду будуть продовжувати працювати у колишніх районах, оскільки потреби на такі послуги були сформовані територіально з огляду на кількість населення. Співробітники таких підрозділів будуть мати графік виїзду до новостворених ЦНАПІв у громадах для надання послуг. Послуга буде наближена до центру громади.
Завершення адміністративно-територіальної реформи залишається в пріоритетах Уряду. Реформа триває, але 2020 рік стане ключовим у питанні формування базового рівня місцевого самоврядування та територіального розподілу районів.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації