28-11-2019 | 18:32
Сьогодні, 28 листопада, у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України відбулася робоча нарада щодо розвитку індустріальних парків в Україні.
У дискусії взяли участь голова Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Наталуха, заступники Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Юлія Свириденко і Дмитро Романович, голова Чернігівської ОДА Андрій Прокопенко, представники компаній «Трансінвестсервіс», DCH та інші.
Мова йшла про зміни, які необхідно здійснити для того, щоб покращити інвестиційну привабливість України. Розвинені країни встановлюють податкові та інші преференції для залучення інвесторів. Одним з інструментів, який заохочує прямі іноземні інвестиції, є індустріальні та технологічні парки.
У Комітеті Верховної Ради з питань економічного розвитку йде напрацювання законодавчих ініціатив для стимулювання розвитку індустріальних парків.
«Ми маємо створити прозорі та зрозумілі умови для залучення інвестицій в українську економіку. Будь-який бізнес, перед тим як інвестувати, зважує всі ризики, і зі свого боку ми маємо їх мінімізувати та зробити інвестування в Україну привабливим», – зазначив голова Комітету Дмитро Наталуха.
Голова Чернігівської ОДА Андрій Прокопенко розповів про практичні проблеми, з якими стикаються органи влади в роботі по залученню іноземних інвесторів. Нещодавно Чернігівська ОДА звернулася до потенційного інвестора – концерну Volkswagen – з пропозицією розмістити завод з виробництва автомобільних комплектуючих на Чернігівщині.
«Перед тим, як виступити з ініціативою співпраці з Volkswagen, ми проаналізували пропозиції інших держав, українське законодавство, можливості нашого регіону.
На сьогоднішній день інші країни демонструють стабільну податкову політику і захист іноземних капіталів. Пропонують надання землі під промислове виробництво, безкоштовне підведення всіх комунікацій та прокладання транспортної інфраструктури, включаючи залізничне сполучення. Це також стосується і податкових пільг, у тому числі, звільнення від податку на прибуток строком на 10 років.
Можна навести приклад Болгарії, яка включилась у змагання за розміщення автомобільного заводу Volkswagen. Країна запропонувала концерну субсидії сумарним обсягом 800 мільйонів євро у тому випадку, якщо завод буде зведений у Болгарії. Кошти передбачаються для розвитку інфраструктури – будівництва підвідних шляхів до залізничних та автомобільних доріг, а також податкові преференції.
На рівні обласної адміністрації ми будемо робити все можливе, щоб сформувати привабливу пропозицію великому індустріальному інвестору. Одночасно необхідно вносити зміни в законодавство. Для цього ми працюємо з Мінекономрозвитку та Верховною Радою України», – зазначив Андрій Прокопенко.