back

Голова ОДА Олександр Мисник поновив роботу ради з питань розвитку підприємництва

28-02-2019 | 10:56

Правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності обговорили вчора на засіданні обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва, яке провів голова облдержадміністрації Олександр Мисник. На початку розмови голова ОДА акцентував на тому, що роботу ради поновлено на прохання громадськості. Це має сприяти налагодженню конструктивного діалогу між владою та представниками бізнесу.

На відміну від кількох попередніх років, Законом «Про державний бюджет України» у 2019 році не передбачений мораторій на проведення перевірок, тож планова діяльність контролюючих органів відновлюється.

Припинення мораторію не означає початку хаотичних перевірок, — наголосив Олександр Мисник. — Навпаки, це має стати початком упорядкування відносин бізнесу та державних органів у європейський спосіб. І зосередитись потрібно передовсім на діяльності підприємств з ознаками ризикованості.

Чи не найбільше уваги під час засідання було приділено питанню збалансованості та справедливості перевірок. Підприємці нарікали, що тих, хто працює відкрито, інспектують постійно, а «тіньовий» бізнес до поля зору контролюючих структур не потрапляє, тож і численні порушення законодавства там не фіксуються і не караються. Тож координаційній раді було запропоновано розробити дієвий механізм роботи з «тіньовим» сегментом, щоб або вивести його у правове поле, або припинити діяльність, яка призводить до нездорової конкуренції.

Начальник Головного управління ДФС у Чернігівській області Олексій Барановський поінформував, що минулого року сума податків, зібраних в області, становила близько 9,7 мільярда гривень. Понад три мільярда з них — податок на доходи фізичних осіб. Проте ця сума могла б бути значно більшою, якби зарплатня на усіх підприємствах відповідала хоча б встановленому в державі мінімуму. На сьогодні ж, за інформацією ДФС, близько третини платників податків цього мінімуму не отримують. Тому Олексій Барановський запропонував оприлюднити на одному з офіційних сайтів інформацію про суми, сплачені до бюджету підприємствами, щоб було видно, хто й наскільки цінує роботу своїх працівників.

У ході засідання координаційна рада розглянула також інформацію начальника Управління Держпраці у Чернігівській області Сергія Дорошенка та директора Чернігівського обласного центру зайнятості Лідії Падалки. А також отримали практичні поради начальника Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області Олега Трейтяка стосовно того, як захищати права бізнесу від зловживань повноваженнями правоохоронних та контролюючих органів.

Департамент інформаційної діяльності та
комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації.