back

Як зробити школу на Чернігівщині відкритою, цікавою та сучасною?

22-08-2018 | 16:28

Серпнева конференція педагогічних працівників області розпочалася з привітань не лише з новим навчальним роком, а й з Днем Державного прапора та Днем незалежності України.

Потім начальник Управління освіти і науки облдержадміністрації Микола Конопацький перейшов не до узвичаєного аналізу здобутків та проблем минулого навчального року, а до обговорення перших кроків створення в області Нової української школи.

На його думку, результати застосування традиційного, зосередженого на знаннях особистісного підходу свідчать, що багато учнів засвоювали знання лише заради хорошої оцінки, дехто не в змозі був оволодіти всім обсягом навчального матеріалу.

Зміст шкільних предметів було обтяжено непотрібною деталізацією, термінологією та абстрактними поняттями. Всі опановані учнем знання ставали мовби й не дуже потрібними, наче вони ніколи не знадобляться у подальшому житті.

Тому основа реформи Нової української школи полягає у встановленні в центрі освітньої системи компетентнісного підходу. Він не заперечує необхідності теоретичних знань, однак вимагає, щоб на їх ґрунті формувалися прикладні знання, які б мали користь у буденному житті та сприяли успішній професійній реалізації особистості, — зазначив Микола Конопацький.

Концепція Нової української школи передбачає, насамперед, зміни у ставленні до дитини: повагу й увагу до неї, прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання, впровадження педагогіки партнерства.

Реформування шкільної освіти стартувало з початкової ланки. Цього навчального року 10 292 першокласники вчитимуться по-новому. Микола Конопацький високо оцінив роботу вчителів-першопрохідців, які стали учасниками пілотного проекту з впровадження нової системи навчання у початковій школі і охоче ділилися своїми напрацюваннями з колегами.

Вперше реформа підтримана значним фінансовим ресурсом для старту, — наголосив начальник Управління освіти й науки ОДА. — Лише для організації роботи перших класів області виділено близько 40 мільйонів гривень, з них на підготовку тренерів педагогів – близько 10 мільйонів.

Кошти на обладнання, дидактичні матеріали були розподілені між районами, містами та громадами.

Проте, за словами Миколи Конопацького, не всюди до підготовки та дооснащення шкіл поставилися належним чином. Хоч у передсвятковій промові начальник Управління освіти не став зосереджуватись на негативі, він зауважив, що деякі зі 129 навчальних закладів, відвіданих ним особисто, не були готові прийняти учнів. Тому і адміністрації шкіл, і місцевим органам управління освітою варто поспішити й протягом найближчого тижня надолужити згаяне.

Концепція Нової української школи передбачає зміни у ставленні не лише до учня, а й до вчителя. Адже саме він є ключовою фігурою, провідником змін.

Реформою передбачено низку стимулів для особистісного і професійного зростання педагогів, для залучення до професії найкращих.

З метою мотивації вчителів ще й фінансово, у 2017 році Кабінет Міністрів України прийняв рішення підвищити професію вчителя на два тарифні розряди. Крім того, Міністерство освіти і науки України запроваджує процеси сертифікації, що дадуть учителям 20% надбавки до посадового окладу та звільнять від атестації.

Зміни, передбачені реформою, стосуються усіх сфер шкільного життя, усіх вікових категорій учнів. Від 1 вересня 2018-го повсюдно вони торкнуться перших класів, згодом — середньої ланки та старшої профільної школи. І всі вони мають на меті створення відкритої та цікавої сучасної української школи, куди дитина приходитиме з радістю і звідки випускатиметься освіченою, високорозвиненою інтелектуально, духовно, фізично.

Микола Конопацький наголосив також, що успішна реалізація освітньої реформи залежить від спільних злагоджених дій педагогічних колективів, органів державної влади та місцевого самоврядування, батьків.

В.о. голови облдержадміністрації Юлія Свириденко, яка разом з головою обласної ради Ігорем Вдовенком взяла участь у роботі педагогічної конференції, запевнила, що освітня галузь завжди була пріоритетною у діяльності обласної влади, а старт Нової української школи на Чернігівщині був підтриманий фінансово.

За інформацією в.о. голови ОДА, минулого року на розвиток освітньої галузі на рівні області було передбачено 96,3 мільйона гривень. У поточному, зважаючи на початок реформи, фінансування збільшено майже вдвічі: на покращення освітнього середовища спрямовано понад 166,4 мільйона гривень. Крім того, близько 36,7 мільйона гривень було виділено з місцевих бюджетів.

Ми ставимо великі вимоги до молодого покоління, адже від нього залежить майбутнє нашої країни. І саме вам, вчителям, належить визначальна роль у його вихованні, — зазначила Юлія Свириденко. Вона щиро привітала освітянську спільноту області з початком навчального року та державними святами, що наближаються, а також вручила почесні відзнаки облдержадміністрації.

По завершенню урочистої частини учасники конференції перейшли до обговорення практичних питань реалізації концепції Нової української школи на теренах області.

 

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації