04-05-2018 | 12:52
Нагадаємо, з 2 квітня українці можуть вільно обирати свого лікаря: терапевта для дорослого, педіатра для дитини чи сімейного лікаря для усієї сім’ї (за умови, що обраний ними заклад вже підключений до системи «Електронне здоров'я»). Після підписання декларації з обраним лікарем, з липня цього року кошти за обслуговування пацієнта мають надходити саме у цей медзаклад.
Читати також: З понеділка в Україні стартує кампанія з вибору лікарів
Втім, з початком кампанії «Лікар для кожної сім’ї» у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Варто пам’ятати, що відмовити у підписанні декларації можуть лише з двох причин: медзаклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я eHealth або лікарі набрали оптимальну кількість пацієнтів.
Подібні ситуації на своїй сторінці у мережі Facebook коментує заступник Міністра охорони здоров'я України Павло Ковтонюк: «За місяць кампанії набрати ліміт пацієнтів майже неможливо. На сьогодні це зробили лише 5 лікарів на всю країну. Це три сімейні лікарі (у Полтавській, Чернігівській та Донецькій області) та два педіатри (Донецька область).
Більшість лікарів знаходиться доволі далеко від лімітів. Нагадаю їх: 2000 пацієнтів — для терапевта; 1800 пацієнтів — для сімейного лікаря; 900 пацієнтів — для педіатра.
Тому, якщо ви почули фразу «в нього вже ліміт по кількості пацієнтів, знайдіть іншого» у себе в амбулаторії — повідомте головному лікарю та дійте за нашою інструкцією щодо порушень ваших прав на вибір лікаря, а також повідомляйте нас про такі випадки через відповідну форму».
Отже, панікувати, що «хороших лікарів розібрали», не варто. Кожен може обрати фахівця у будь-якому закладі незалежно від місця прописки, а під час найближчого візиту — укласти угоду. Кінцевого терміну підписання декларацій не існує.
Читати також: Електронна система охорони здоров’я eHealth: обираємо лікаря
Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації