21-06-2012 | 15:32
Об’єднати зусилля органів влади, місцевих товаровиробників та торговельних підприємств з метою формування запасів продовольчих товарів на місцевому рівні, забезпечення наявності у необхідних обсягах в торговельній мережі продукції місцевого виробництва – на цьому наголосив голова обласної державної адміністрації Володимир Хоменко під час розширеного засідання Регіонального комітету з економічних реформ.
Воно було присвячене проблемам розширення присутності на продовольчому ринку області м'ясо-молочної продукції місцевого виробництва та пройшло за участю членів Регіонального комітету з економічних реформ, голів районних державних адміністрацій, районних рад, міських голів Чернігова та Прилук, представників м’ясо- та молокопереробних підприємств, мережевої торгівлі області.
Як підкреслив голова облдержадміністрації Володимир Хоменко, розширення присутності на продовольчому ринку області м'ясо-молочної продукції місцевого виробництва є на сьогодні одним із основних завдань стабільного функціонування регіонального споживчого ринку.
«Відповідно до доручень Президента України Віктора Януковича ми повинні зробити все заради забезпечення продовольчої безпеки як держави, так і нашого регіону, а також безперебійного функціонування продовольчого ринку області – щоб з магазинів не зникали окремі продукти і споживачі могли їх купувати за помірними цінами.
Нашим місцевим товаровиробникам є з чим вийти на ринок, адже підприємства м'ясо-молочної галузі постійно працюють у напрямку впровадження нових технологій виробництва, розширення асортименту продукції, її безпечності та конкурентоспроможності», - відзначив керівник області.
Чернігівський регіон забезпечує десять відсотків загальнодержавного виробництва сирів жирних і більше шести – вершкового масла.
У вересні минулого року Кабінетом Міністрів України затверджено Державну програму розвитку внутрішнього виробництва, яка покликана створити умови для підвищення економічної стійкості держави та забезпечити внутрішній попит. Важливе місце у ній відводиться продовольчій безпеці, забезпеченню населення основними продуктами харчування у достатній кількості та належної якості.
«Вирішення зазначених питань потребує цілісної системи управління розвитком агропромислового комплексу та споживчого ринку, застосування сучасних інструментів і стимулів та здійснення постійного контролю за якістю продуктів харчування.
Тут необхідний конструктивний діалог між органами влади, виробниками продукції Чернігівщини та представниками торговельних мереж, що дасть можливість розширити присутність на продовольчому ринку області продукції місцевого виробництва», - зауважив Володимир Хоменко.
Своє бачення та пропозиції щодо можливих шляхів збільшення обсягів реалізації власної продукції висловили і представники м’ясо- та молокопереробних підприємств області.
«Сьогодні ми готові і надалі всіляко сприяти товаровиробникам та суб’єктам роздрібної торгівлі у вирішенні поточних проблем, залучати їх до підготовки регуляторних актів стосовно ринків продовольства області та розвитку сфери торговельних відносин, до участі у нарадах, круглих столах тощо.
Тому пропоную в черговий раз об’єднати зусилля органів влади, місцевих товаровиробників та торговельних підприємств з метою формування запасів продовольчих товарів на місцевому рівні, забезпечення наявності у необхідних обсягах в торговельній мережі продукції місцевого виробництва», - резюмував голова облдержадміністрації.
За підсумками обговорення даного питання головам райдержадміністрацій, міським головам, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації доручено тримати на контролі питання наповнення споживчого ринку області продовольчими товарами місцевого виробництва та збільшення обсягів їх реалізації, сприяти укладанню прямих договорів між виробниками та торгівлею.
Водночас виробникам м’ясо-молочної продукції необхідно поліпшувати якість та підвищувати конкурентоспроможність продукції власного виробництва, налагоджувати ефективну роботу маркетингових служб, а також спільно з торговельними підприємствами удосконалювати шляхи співпраці з метою активізації продажу товарів місцевого виробництва.
«У кінцевому випадку у виграші будуть всі – виробники, торгівля, споживачі». – наголосив Володимир Хоменко.