15-03-2018 | 11:05
Голова Чернігівської ОДА Валерій Куліч затвердив висновок про відповідність Конституції та законам України рішення про створення Озерянської об’єднаної територіальної громади. До її складу увійшли чотири сільські ради Варвинського району: Озерянська, Брагинцівська, Кухарська та Мармизівська. Відповідне розпорядження підписано 12 березня.
Можливість створення Озерянської ОТГ досліджувалась впродовж декількох місяців. Одним з аргументів проти були результати аналізу фінансових показників – доходів та видатків проектної громади. За даними станом на грудень 2017 року об’єднання, у пропонованому форматі, не відповідало критерію спроможності – не забезпечувало позитивного бюджетного балансу.
Втім, за наполягання місцевої ініціативної групи, Чернігівською ОДА було проведено додатковий аналіз перспективи створення Озерянської ОТГ, зокрема з урахуванням додаткових можливих джерел наповнення доходної частини бюджету. І аргументи на користь саме такого об’єднання таки знайшлися.
На території згаданих населених пунктів діють підрозділи сільськогосподарського товариства «Дружба-нова», в яких працює більше 100 місцевих жителів. У разі створення ОТГ кошти від податку на доходи фізичних осіб цих працівників спрямовуються до її бюджету. У 2018 році ця сума прогнозується на рівні 800 тисяч гривень. До того ж, компанія-працедавець надала письмові гарантії перерахування очікуваних коштів у бюджет громади. Враховуючи ці додаткові надходження, майбутня Озерянська ОТГ зможе забезпечити видатки на виконання делегованих повноважень.
— Аналіз конкретно прорахованих цифр можливих доходів і видатків, наданих профільним департаментом, а також прагнення мешканців чотирьох сіл об’єднатися в єдину громаду спонукали мене зробити висновок: Озерянська ОТГ має бути. Головне, щоб люди, які в майбутньому керуватимуть цією громадою, мали чітке бачення перспектив її розвитку, у тому числі враховуючи фінансову складову, — прокоментував своє рішення голова ОДА Валерій Куліч.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації