22-02-2018 | 17:24
Громадське обговорення проекту Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року відбулося сьогодні, 22 лютого, в обласній державній адміністрації. Символічно, що дата заходу співпала з днем прийняття цього документу Кабінетом Міністрів України.
Представники Міністерства інфраструктури України, французькі експерти Проекту підтримки імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії України, за безпосередньої участі яких розроблявся документ, а також місцеві перевізники та керівники профільних громадських об’єднань обговорили основні принципи Стратегії та можливості її реалізації на місцевому рівні.
Модератором виступила в.о. першого заступника голови Чернігівської ОДА Юлія Свириденко.
— З одного боку, ми зацікавлені сьогодні почути правила гри, передбачені новою Стратегією, а також досвід організації пасажирських перевезень у Франції. З іншого – готові розказати про своє бачення розвитку транспортної системи на Чернігівщині, — зауважила посадовець.
Французькі колеги акцентували увагу на основних принципах Національної стратегії. Крім того, детально розповіли про напрацювання у своїй країні на прикладі одного з регіонів — Ліону.
Керівник проекту підтримки імплементації Угоди про асоціацію та Національної транспортної стратегії України Джером Блюшо зазначив основні переваги Стратегії. Так, Україна долучиться до єдиного коридору транспортних сполучень з Європейським Союзом. При цьому, отримає міжнародну фінансову підтримку. Тим самим, має зрости рівень торгівлі з країнами Європи, а також інвестиційна привабливість транспортної галузі. Також серед переваг — гармонізація українського законодавства з європейськими нормами. Якісні зміни мають відбутися як у сфері авто- та авіаперевезень, так і в реформуванні залізниці, розвитку транспортної інфраструктури.
Головне, на що акцентували увагу експерти, — треба відштовхуватися від потреб людей. Має бути суворе дотримання безпеки перевезень, надання якісних транспортних послуг.
Наразі європейські колеги та Міністерство інфраструктури очікує від регіонів розробку конкретних значимих проектів з чітким обґрунтуванням для їх пілотного впровадження. Сподіваються і на пропозиції від Чернігівської області. Тож є над чим працювати, аби використати можливість отримання коштів на розвиток транспортної інфраструктури області. Що це буде: будівництво сучасних магістралей, мостів чи, можливо, аеропорту — покаже час.
Довідково. Для забезпечення потреб у пасажирських автоперевезеннях в області функціонують 21 автостанція та 479 автобусних маршрутів загального користування, які обслуговують 102 перевізники різних форм власності та більше 1,1 тисячі транспортних засобів різних модифікацій та пасажиромісткості. Налагоджений регулярний рух автобусів до Києва, Харкова та інших міст України й за кордон.
Згідно плану на 2018 рік для області передбачена субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг у сумі 426,2 мільйона гривень.