back

Умови і можливості для кожної дитини. Інклюзія — черговий крок

24-03-2017 | 12:43

У Чернігівській області нині 62 школи з інклюзивним навчанням, де відкрито 92 класи (з них 15 — перших). Тут здобувають освіту 115 дітей, з яких 18 — першокласники. На посаді асистента вчителя працює 81 педагог.

Також діють вісім інклюзивних груп для дошкільнят: у ДНЗ № 52 і № 37 Чернігова, у Киїнському садку Чернігівського району, Городнянському ДНЗ № 4, Семенівському ДНЗ № 6 «Сонечко» та ДНЗ № 17 «Перлинка» у Ніжині. У них виховується 9 дітей з особливими потребами. Введено 6 посад асистента вихователя.

Уже з 1 вересня 2017 року припиняється набір учнів до підготовчих та перших класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей із затримкою психічного розвитку. 

Читати такожІнклюзія і Чернігівщина: як це працює? 

Про те, як пристосувати дітей та школи до впровадження нового рівня інклюзивної освіти, обговорюють на дводенному Всеукраїнський семінарі «Забезпечення найкращих інтересів дитини в умовах реформи системи інституційного догляду та виховання дітей», що проходить 23-24 березня у Києві.

Організатори — Уповноважений Президента України з прав дитини та «Lumos Foundation » за підтримки Кабінету Міністрів України. Учора у заході взяла участь дружина Президента України Марина Порошенко.

До обговорення долучилися Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко, Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, голова Європейського офісу міжнародного дитячого фонду «Lumos Foundation» Ірина Маланчук, міжнародні експерти з Молдови, Чехії, Болгарії та представники місцевих органів виконавчої влади з 10 регіонів України, зокрема і заступник голови — керівник апарату Чернігівської ОДА Наталія Романова та очільники профільних структурних підрозділів облдержадміністрації.

Дружина Глави держави наголосила: «Інклюзивна освіта – це не заміна, а альтернатива навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Це можливість для них не лише навчатися разом з однолітками, а й жити в родинному колі. І це найпростіші, найелементарніші, але найважливіші потреби кожної дитини, які ми маємо задовольнити».

Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба зауважив, що в Україні, порівняно з іншими європейськими країнами, практично найбільше дітей, які знаходяться у різних інституційних закладах – близько 106 тисяч. «На жаль, перебування у таких установах має вкрай негативний вплив на дітей у багатьох аспектах, включаючи психологічний і емоційний стан. Та найгірше, що ці заклади суттєво знижують їх потенціал стати повноцінними дорослими людьми та активними членами суспільства», — зазначив Уповноважений.

Учасники семінару у перший день роботи ознайомилися з досвідом проведення реформи системи інституційного догляду та виховання дітей у Молдові, Болгарії та Чеській Республіці, а також напрацювали дієві механізми впровадження цього процесу в Україні.

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації
за матеріалами Урядового порталу