back

Обласна служба зайнятості: 26 років на ринку соціальних послуг

19-12-2016 | 16:48

За роки діяльності в обласній службі зайнятості зареєстровано півтора мільйони звернень громадян щодо отримання послуг з працевлаштування. Лише цього року звернулися до центрів зайнятості 38 тисяч безробітних.







Про це сьогодні, 19 грудня, під час прес-брифінгу повідомила директор Чернігівського обласного центру зайнятості Лідія Падалка.

Вона акцентувала, що основною метою роботи служби зайнятості є сприяння у працевлаштуванні кожному, хто звернувся за допомогою, а також виплата їм матеріальної допомоги на час пошуку роботи.

Клієнтами № 1 очільниця центру назвала роботодавців. Адже саме вони створюють нові робочі місця, а отже, дають можливість знайти роботу тим, хто її потребує.

Зі свого боку, роботодавці також отримують для себе певні переваги. Зокрема, центри зайнятості здійснюють підбір кадрів, за потреби – перенавчають безробітних, пропонуючи їм підготовку за затребуваними на ринку праці спеціальностями. Центр зайнятості, роботодавець та особа, яка навчається, можуть підписати тристоронню угоду щодо підготовки спеціалістів, яка гарантуватиме подальше оформленням трудових відносин.

Як зауважила Лідія Падалка, на сьогодні служба зайнятості працює за сучасною європейською системою обслуговування громадян. Постійно покращує свої сервіси, освоює та пропонує нові технології підбору кадрів. Це – відеорезюме, відеовакансії, комунікації через соціальні мережі, застосування концепції рекрутингу (використання різних джерел для пошуку вакансій та працівників).

– На сьогодні в області не стоїть питання масового безробіття. Основною проблемою регіонального ринку праці є недостатня кількість висококваліфікованих працівників, зокрема, робітничих спеціальностей, – зазначила Лідія Василівна.

Вона озвучила три основні причини дефіциту таких кадрів. Це демографічна ситуація, міграційні процеси та дисбаланс між попитом і пропозицією.

Ще однією проблемою вона назвала недостатню профорієнтацію молоді, яка, в переважній більшості, не орієнтується на принцип «хочу – можу – треба», а обирає популярні професії. Внаслідок чого на ринок праці виходять спеціалісти з неактуальним на сьогодні професіями.

Тож керівник центру зайнятості переконана, що саме профорієнтація має допомогти молоді у правильному виборі майбутньої сфери діяльності.

Тому так важлива взаємодія центрів зайнятості, органів освіти та роботодавців. Необхідно якомога більше інформувати учнів про спеціальності, що мають попит, організовувати профекскурсії на підприємства, проводити профорієнтаційні тестування.

Також Лідія Падалка поділилася напрацюваннями служби зайнятості щодо сприяння громадянам у започаткуванні власної справи. Якщо безробітний хоче займатися бізнесом, він може отримати одноразову матеріальну допомогу у розмірі річних виплат по безробіттю. Працівники центру проводять тестування, допомагають у написанні бізнес-плану і ще протягом півроку після відкриття справи здійснюють супровід.

Звичайно, є відсоток невдач, але є і багато позитивних прикладів. А це і відкриття пекарень, кав’ярень, книгарні тощо.

Окремо зупинилася Лідія Падалка і на сприянні у працевлаштуванні учасникам АТО. Так, у 2016 році на обліку перебувало 1412 осіб цієї категорії. 276 осіб працевлаштовано, 25 – відкрили власну справу, 62 – спрямовано на перенавчання.




Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації