back

Журналісти з’ясовували, як відбувається робота зі зверненнями громадян

24-03-2016 | 13:13

18 березня у відділі роботи зі зверненнями громадян Чернігівської облдержадміністрації зібралися жителі різних куточків області. У цей день голова ОДА Валерій Куліч проводить особистий прийом. Поспілкуватися з губернатором про свої нагальні проблеми чернігівці можуть раз на місяць, згідно з графіком, затвердженим головою адміністрації.

У кабінеті, де проводиться захід, присутня також начальник відділу роботи зі зверненнями громадян Олена Соловей. Журналістів просять не фотографувати відвідувачів, адже вони звертаються зі своїми особистими проблемами не задля публічного розголосу. Цього дня до кабінету зайшло по черзі 6 осіб.

Жителька Седнева звернулася до Валерія Куліча з проханням організувати автобусний маршрут Чернігів­ - Седнів. Нині до селища можна дістатися лише рейсовими автобусами, що прямують на Городню. «Це дуже незручно. Якщо автобус переповнений, то потрапити в нього вже не маєш можливості. Крім того Седнів – велике селище, а такі автобуси зупиняються в ньому лише в центрі», – розповідає жінка. Дуже багато седнівців щодня їздять на роботу в Чернігів, і якби ходив громадський транспорт хоча би зранку та звечора – вже було би добре». Валерій Куліч погодився, що питання серйозне й цілком реально може бути вирішене. Потрібно оголосити і провести конкурс. Голова облдержадміністрації сказав, що проблему можна буде залагодити вже до травневих свят. Були цього дня відвідувачі зі зверненнями більш особистого характеру: проблема з документами, що стосуються землевпорядкування, нарахування пенсії тощо. Також звернувся активний громадянин із села Змітнева Сосницького району. Він попросив виділити кошти на благоустрій села, зокрема, на огорожу кладовища. Адже сільський голова посилається на нестачу коштів, чиновники районної адміністрації також не допомогли зарадити проблемі.

Валерій Куліч пояснив, що такі питання не в компетенції обласної адміністрації. Кошти на огорожу кладовища не можуть бути виділені з обласного бюджету – це питання має вирішувати селищна рада. Однак голова ОДА може дати доручення, щоб райдержадміністрація зробила ревізію з приводу наявності цих коштів у бюджеті селищної ради. Пообіцяв узяти це питання на контроль.

– Голова адміністрації може вирішувати питання тільки в межах своїх повноважень, – коментує вже після зустрічі з громадянами начальник відділу роботи зі звернень громадян Олена Соловей. – Якщо запитання стосується компетенції департаменту чи управління обладміністрації – його розглядають там. Часто до нас звертаються з питаннями, що належать до компетенції органу місцевого самоврядування, наприклад, селищної ради. Тоді ми пересилаємо звернення громадян туди.

– Яким чином громадянин може потрапити на прийом до голови ОДА?

– Якщо людина хоче записатися на особистий прийом, вона приходить до нас, розповідає, з яким питанням, і я її записую до журналу особистого прийому. Можна викласти свою проблему письмово, додати документи – тоді ми ще до зустрічі опрацьовуємо інформацію. Прийом громадян здійснюється раз на місяць, відповідно до графіка, затвердженого головою адміністрації. Графік особистого прийому можна знайти на сайті облдержадміністрації у розділі «Звернення громадян». Зазвичай на особистий прийом записується до десяти осіб на місяць. Деякі звернення ми розподіляємо між заступниками голови ОДА, відповідно до напрямів роботи, які вони курують.

– Яким чином іще можна звернутися до чиновника облдержадміністрації зі своєю проблемою?

– Звернення можуть оформлюватися у письмовій формі. Можна надіслати звернення поштою, прийти безпосередньо або використати Інтернет. Нещодавно запрацювала програма звернень через портал державних послуг igov.org.ua. За її допомогою громадянин може написати й відіслати звернення, і йому у відповідь надходить повідомлення, що воно зареєстроване за таким­то номером. Проблема в тому, що цю програму створювали ІТ­спеціалісти на волонтерській основі, і вона поки що працює з деякими збоями. Скористатися програмою може особа, яка має електронний підпис або вводить номер банківської картки, і багато кого це насторожує. Тож звернень через цей портал досі надійшло тільки два. Також є цікава пропозиція – проводити відеоконференції з громадянами через Інтернет. Тоді люди зможуть почути від чиновника відповіді на свої запитання і не будуть змушені для цього їхати до обласного центру. Та чи всі в змозі скористатися такими сервісами? До нас звертається багато людей старшого покоління, соціально незахищених категорій громадян – одинокі матері, багатодітні сім’ї. Для них робота з Інтернетом не завжди є зручною та звичною.

– Якщо на особистий прийом записується до десяти осіб на місяць – скільки звернень надходить до вас в іншій формі?

– Загалом, обсяг звернень дуже значний – це пов’язано з реформами. Субсидії, підвищення комунальних платежів, безкоштовний проїзд учасників АТО – з цими питаннями до нас часто звертаються. Якщо минулого року за перший квартал ми зареєстрували 900 звернень, цьогоріч уже маємо 3400. Як тільки змінюють порядок нарахування якихось виплат – одразу ж до нас звертаються громадяни з усієї області. Або люди телефонують на урядову «гарячу» лінію, їхні повідомлення записують і надсилають нам. До нас пересилають усі відповідні звернення до Кабінету Міністрів, Верховної Ради та Адміністрації Президента – ми маємо їх розглядати.

Довідково: За період з 1 по 29 лютого до обласної державної адміністрації надійшло 1453 письмові звернення, на особистий прийом звернулося 6 громадян. Загалом, у зверненнях було порушено 1472 питання, переважно щодо соціального захисту (958): заяви про пришвидшення розгляду документів на призначення житлових субсидій, призначення державних допомог одиноким матерям та сім’ям з дітьми, забезпечення ліками за пільговими рецептами. 172 питання стосувалися роз’яснення порядку оплати комунальних послуг та перегляду рахунків. 53 питання – заробітної плати (переважно – виплати індексації заробітних плат), 52 питання – забезпечення дотримання законності. Серед них переважали повідомлення про зловживання службовим становищем керівників установ та організацій (найбільше – з Корюківського району). Питання, що порушувалися у 214 зверненнях, були вирішені позитивно. За 196 зверненнями були надані роз’яснення їх авторам.



Вікторія ГАВРИК, Чернігівська обласна газета «Деснянська правда» від 24 березня 2016 року