back

Чому бюджетні установи області залишилися без тепла і як це вирішують? Брифінг в облдержадміністрації

25-02-2016 | 14:10

Проблема. Ряд установ бюджетної сфери області можуть залишитися без газу, деякі з них уже відключено. Така ситуація насьогодні характерна усім регіонам країни.

Причини. Бюджетні установи не провели процедуру закупівлі природного газу.

Як зазначив на сьогоднішньому брифінгу перший заступник голови облдержадміністрації Леонід Сахневич, необхідну процедуру не змогли провести через поки неврегульоване законодавство у цій сфері.

Чинна законодавча база з регулювання сфери постачання природного газу, зобов’язує замовників (у нашому випадку — бюджетні установи) застосовувати конкурсні торги для закупівлі природного газу. Для участі у торгах підприємства з газопостачання мають подати відповідні документи, у тому числі — ліцензію. Таку ліцензію в області має тільки ТОВ «Чернігівгаз збут». Відтак, інші підприємства з газопостачання подаючи документи на участь у закупівлях, не можуть бути переможцями тендерів навіть, якщо запропонують нижчу ціну. А значить, тендерні процедурах, які проводили бюджетні установи для закупівлі газу, не змогли виявити переможця (через недостатню кількість учасників процедури закупівлі).

 

Довідково: З 1 жовтня 2015 року правові засади функціонування ринку природного газу України визначаються Законом України «Про ринок природного газу». Він покликаний створити умови для формування нової моделі ринку природного газу на принципах. Тепер всі споживачі природного газу, у тому числі бюджетні установи та організації, мають право вільно обирати постачальника природного газу. Єдина умова — такий постачальник має отримати в установленому порядку ліцензію на право провадження даного виду господарської діяльності.

Втім, одночасно з введенням в дію зазначеного закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕПК) реалізуючи його вимоги та норми, прийняла ряд документів. Як відомо, законодавство передбачає постачання природного газу бюджетним установам за так званим регульованим тарифом. Саме для здійснення цієї діяльності і необхідна ліцензія (постанова КМУ ід 27.12.2001 N 1729 «Про забезпечення споживачів природним газом»). З іншого боку, ліцензіат повинен, зокрема провадити ліцензовану діяльність лише на території ліцензованої діяльності, затвердженій НКРЕКП (постанова НКРЕКП від 12.01.2015 N 9). Таку ліцензію на постачання природного газу за регульованим тарифом на території м. Чернігова та Чернігівської області має є ТОВ «Чернігівгаз збут». А інші постачальники природного газу таку ліцензію отримати не можуть.

 

Як вирішують цю проблему в облдержадмістрації. «Департамент житлово-комунального господарства, регіонального розвитку та інфраструктури ОДА починаючи з січня проводив роз’яснювальну роботу з райдержадміністраціями щодо проведення тендерів», — повідомляє керівник названого структурного підрозділу Юрій Євтушенко.

Загалом Чернігівською ОДА направлено відповідні листи до Міністерства економіки і торгівлі України, НКРЕКП.

Зверталися очільники області і до народних депутатів України, зокрема з пропозицією внести відповідний врегульовуючий пункт до Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Відповідальність за виниклу ситуацію, звичайно ж, несе облдержадміністрація. Однак і народні обранці мають усвідомлювати глибину проблеми і міру своєї участі в ній. Промовистим є те, що запропоновані зміни Верховна рада не підтримала. Розділилися думки і в представників Чернігівщини в Парламенті, — акцентує Леонід Сахневич.

Наразі з холодних шкіл учнів переводять в інші більш-менш пристосовані приміщення. У деяких установах переобладнали газові котли та твердопаливні.

Втім, у кожному районі та навіть селі із складних «газових обставин» вихід треба шукати окремо.

Голова Ріпкинської РДА Борис Мелашенко розповів:

Наш район продовжив дію попереднього договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі за попередній рік. Втім, за таких умов утворюватиметься заборгованість — різниця між дозволеним лімітом коштів та реально витраченими.

Таким чином районний відділ освіти уже має виплатити 600 тисяч гривень перевиконання. Тож згаданий метод вирішення проблеми — тимчасовий.

Робота облдержадміністрації у даному напрямку триває, задіяні всі департаменти та управління. Але без втручання на державному рівні врегулювати дане проблемне питання неможливо.


Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації