24-01-2016 | 12:15
Наприкінці тижня, у четвер 21 січня, в Чернігівській ОДА відбулася нарада стосовно проблемних питань діяльності об’єднаних територіальних громад. Учасниками зустрічі стали голови громад, райдержадміністрацій, представники управлінь і департаментів ОДА, органів Державного казначейства, Управління юстиції та інші. За головування Валерія Куліча розглядалися практичні питання реорганізації та подальшого розвитку ОТГ (об’єднаних територіальних громад) області.
Найбільше запитань у голів об’єднаних громад виникає щодо підпорядкування та умов фінансування закладів освіти й медицини, створення й утримання центрів первинної медико-санітарної допомоги, порядку співпраці з органами Державного казначейства, використання субвенцій і створення ефективного адміністративного апарату.
У ході спільного обговорення вдалося сформулювати ключові питання, відповіді та роз’яснення на які надали представники відповідних установ. Модеруючи зустріч, голова Чернігівської ОДА Валерій Куліч зокрема звернув увагу голів громад на те, що рішення про утримання, ліквідацію чи реорганізацію об’єктів інфраструктури є у віданні громади. Тому закликав прагматично поглянути на доцільність фінансування неефективних структур. Також Валерій Куліч звернувся до представників державних органів, зокрема Управління юстиції та Казначейської служби, з проханням ґрунтовнішої співпраці, аби розв’язання дискусійних питань і пошук виходу з правових колізій не лягали на плечі управлінців сільських громад.
Узагальнюючи результати майже двогодинної наради, присутні погодилися, що, попри складнощі та неврегульованість деяких аспектів механізму об’єднання територіальних громад, процес не стоїть на місці, а хоч і тяжко, але таки торує шлях для подальших об’єднань в області.