16-11-2015 | 17:44
Про це наприкінці минулого тижня говорилося за круглим столом в облдержадміністрації. Стосувалося питання п’яти територіальних громад області, які стали на шлях об’єднання і провели місцеві вибори вже у новому форматі. Із риторичної у практичну площину розмова перейшла одразу ж, адже за одним столом зібралися ті, хто очолив нові громади і ті, хто має допомогти їхньому переформатуванню: казначеї, юристи, владці та професійні реформатори.
Після обрання голови «центральної громади» наступним етапом реформування є проведення першої сесії новообраної ради. Створення комісій для ліквідації старих сільських рад, затвердження статуту громади та ще декілька першочергових завдань уже розписані спеціалістами. Зразки документів, порядок роботи та консультативні матеріали вже надано головам громад, – пояснює експерт «Офісу реформ» Микола Силенко. До речі, експерт роз’яснив, що поки не ліквідовані старі сільради та не обрано старост – їхні обов’язки виконуватимуть сільські голови.
Головуючим на засіданні був голова ОДА Валерій Куліч, який одразу зазначив, що метою цих зборів є організація якомога динамічнішого реформування громад: «Хоча розгляд законопроекту, який має спростити процедуру об’єднання громад (проект закону №3106) перенесено, ми не маємо втрачати час, адже й старий закон дає можливість робити все, що потрібно. Тож, щоб не відкладати справу у довгу шухляду і винести всі плюси від першості на цій ниві, треба працювати із тим що є», – зазначив Валерій Куліч. Щодо цих «плюсів», то голова ОДА нагадав, що наступного року Чернігівщина має отримати із Фонду регіонального розвитку понад 200 млн. грн. на реалізацію інфраструктурних проектів розвитку. І саме об’єднані громади визначені пріоритетними при розподілі цих коштів.
На конкретні запитання голів громад відповіді також надав начальник головного управління Державного казначейства в області Анатолій Літош. За його словами, нічого кардинально нового у технічних аспектах співпраці з казначейством на буде, тому механізми роботи будуть зрозумілими та ефективними, до того ж, зараз активно впроваджуються технології дистанційного урядування та фінансових операцій, тому робота обіцяє бути ще швидшою та прозорішою. Також об’єднані громади матимуть прямі відносини з державним бюджетом: зокрема, субвенції на охорону здоров’я і освіту вони отримуватимуть напряму, без посередництва районних бюджетів.
Перші кроки об’єднання громад найтісніше пов’язані із сферою відання територіального управління юстиції, тому виконуючий обов’язки керівника цієї структури в області В’ячеслав Хардіков детально роз‘яснив логіку перетворень юридичного статусу громад та надав відповідні консультації. Окремо увагу було приділено якості надання послуг – створенню центрів надання адміністративних послуг, навчанню фахівців та приєднанню до систем електронного доступу до баз даних міністерства юстиції.
У ході зборів голови громад обмінялися контактами з керівниками відповідних служб та домовилися про подальші консультації, адже, на консолідоване переконання учасників зборів, перші об’єднання, ймовірно, будуть найтяжчими з технічної точки зору, проте мають відпрацювати механізм для подальших об’єднань громад Чернігівщини.