13-08-2015 | 14:43
Міністерство юстиції України перебуває зараз на порозі знакових змін. Нові правила реєстрації бізнесу, нерухомості, актів громадянського стану мають якнайбільш спростити процедуру та зробити її максимально доступною для населення. Про це під час прес-конференції в облдержадміністрації говорили народний депутат, радник Міністра юстиції України Ігор Алексєєв, начальник головного територіального управління юстиції в Чернігівській області Юрій Власенко та народний депутат України Олександр Кодола.
Перші кроки до роботи у новому форматі на Чернігівщині вже зроблено. Проведено відкритий і прозорий конкурс на керівні посади в управлінні. Заяви претендентів, рівень їх освіти та кваліфікованості розглядала незаангажована комісія при Мінюсті. До її складу не входив жоден представник обласного управління. Результат такого підходу засвідчує, що, маючи відповідну освіту та фаховий рівень, можна реалізувати себе як професіонала в органах юстиції.
Ще одним позитивним напрацюванням визнано впровадження он-лайн консультацій: перебуваючи в районному підрозділі Мінюсту, людина одержує кваліфіковану допомогу обласних фахівців. Система є особливо ефективною для Чернігівщини, населені пункти якої територіально віддалені один від одного. Такі послуги вже отримали близько 50 тисяч жителів області.
В області також створено центри безоплатної правової допомоги, де консультацію кваліфікованого юриста можуть безкоштовно одержати малозабезпечені громадяни. Більше ста адвокатів області підтримали цю ініціативу та погодилися на участь у проекті. За підрахунками управління юстиції, близько сімдесяти тисяч мешканців Чернігівщини можуть потребувати такої допомоги. Серед них — учасники АТО та їх родини, які потребують встановлення відповідного статусу для одержання соціальної допомоги, пільг чи іншого правового захисту.
Головною перевагою очікуваних змін Ігор Алексєєв назвав саме максимальну наближеність адміністративних послуг до населення. Законом, прийнятим Верховною Радою у першому читанні, передбачається, що людина реєструватиме бізнес, нерухомість чи шлюб без поневірянь по різних чиновницьких кабінетах, а в одному визначеному для того місці. Крім того, чимало адмінпослуг надаватимуть в електронному режимі, мінімізуючи таким чином можливість корупційних дій.
Свій зиск матимуть від нововведень і громади. Як поінформував Юрій Власенко, протягом минулого року на Чернігівщині було зібрано понад 11 мільйонів гривень реєстраційного збору. І якщо зараз ці кошти спрямовуються до державного бюджету, то за новим законом залишатимуться на місцях. Певний відсоток цих коштів передбачається використовувати на забезпечення роботи органів реєстрації, решта піде на різні соціальні потреби. На думку начальника управління юстиції, це суттєво збільшить фінансування бюджетної галузі.
Наприкінці зустрічі Ігор Алексєєв підкреслив, що запровадження таких змін — узгоджена позиція всіх політичних сил, які сформували коаліцію у Верховній Раді.