back

Держава підтримуватиме вирощування гречки

19-05-2015 | 16:56

Про темпи посіву ярих культур, в тому числі гречки та стан підготовки до проведення Міжнародної агропромислової виставки «АГРО 2015» йшла мова на всеукраїнській селекторній нараді, яку провів заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Володимир Лапа.

Від Чернігівщини участь у селекторі взяли заступник директора Департаменту агропромислового розвитку ОДА Тетяна Мілютенко, спеціалісти Департаменту та керівники обласних служб АПК.

Одним із основних питань, на якому зосередили увагу на нараді, було збільшення прогнозованих площ посіву гречки, які через низьку рентабельність щороку скорочуються. Проведена робота в регіонах з цього приводу дала свої результати – площі посіву збільшилися з 118 до 125 тис. га, проте це недостатній рівень, для забезпечення продовольчої безпеки країни та збереження перехідних запасів гречки.

Міністерство планує ініціювати державну підтримку вирощування гречки. Крім того, за дорученням відомства ПАТ «Аграрний фонд» розпочав закупівлю гречки за форвардною програмою 2015 року.

У поточному році товаровиробниками Чернігівщини, попри складну соціально-економічну, політичну ситуацію в країні та відповідний фінансовий стан господарств, прогнозується посіяти дану культуру на площі 8,2 тис. га та отримати при врожайності 9,1 ц/га валовий збір зерна 7,5 тис. т, що перевищує потребу регіону на 25%.

Станом на 18 травня в області посіяно 6,6 тис. га або 80% до прогнозу.

Довідково: Потреба області в гречаній крупі з розрахунку по 3 кг на одну людину (населення області 1,1 млн. чоловік) складає 3,3 тис. т. При виході цілої крупи 62% та подрібненої 5% для переробки необхідно майже 5,0 тис. т зерна, а потреба господарств в насінні гречки – 0,8-1,0 тис. т.

Загальна потреба в гречці (продовольча + насіннєва) – майже 6,0 тис. т, тобто за середньої врожайності 2011-2014 років – 9,3 ц/га для задоволення внутрішньої потреби необхідно засівати 6,2-6,4 тис. га.


За інформацією Департаменту
агропромислового розвитку
облдержадміністрації