back

«Законодавчі ініціативи з реформування місцевого самоврядування в Україні»

20-02-2015 | 11:40

Про реформування місцевого самоврядування як нагальну вимогу часу, позитивні та проблемні сторони проектованої законодавчої бази місцевого самоврядування йшлося під час «круглого столу» «Законодавчі ініціативи з реформування місцевого самоврядування в Україні». Захід відбувся за ініціативи Інституту законодавства Верховної Ради України 18 лютого в приміщенні Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

Звертаючись до присутніх директор ІЗ ВРУ, доктор юридичних наук, професор, академік Олександр Копиленко зазначив, що ідея реформування адміністративно-територіального поділу, регіонального самоврядування існувала з моменту здобуття Україною незалежності. «Однак до останнього часу реальних кроків в цьому напрямку зроблено не було. 5 лютого поточного року Верховною радою України прийняті закони «Про засади державної регіональної політики» та «Про добровільне об’єднання територіальних громад», якими закладаються основи сучасної регіональної політики та підстави для формування системи реального, дієздатного самоврядування. Основна мета – об’єднання територіальних громад для самодостатності, володіння матеріальними, фінансовими, ресурсами, об’єктами соціальної інфраструктури, необхідними для задоволення потреб громадян. Але саме співвідношення потреб громадян та реальної здатності залишається найбільш проблемним сюжетом в цих процесах».

«Фундаментальні питання: «яку країну ми будуємо?», «сильний центр чи сильні регіони?», «хто за що відповідає і звідки брати кошти?» стоять сьогодні на часі, – зауважив директор громадської організації «Український дискусійний клуб», кандидат філологічних наук Ярослав Пилинський. – Після демонтажу централізованої системи управління в Україні втрачено загальну керованість процесом, наявна система не працює через комерціалізацію різних сфер життя, недопрацьовані схеми наповнення та розподілу бюджету тощо. Реалізація нинішніх законодавчих ініціатив також викликає великі запитання стосовно їх адекватного сприйняття в суспільстві. На мою думку, пріоритетністю законодавства з децентралізації має стати передача на місця ініціативи з розвитку територій, створення такої бази, як б дозволяла інноваційно розвивати свою територію, отримувати додатковий прибуток, як свого часу було зроблено в Італії, Ізраїлі та Польщі».

Начальник Головного управління юстиції в області, магістр права Юрій Власенко наголосив на тому, що важливою складовою децентралізації має стати досягнення комфортних умов для пересічних громадян при отриманні послуг та мінімізація проблемних питань, пов’язаних зі зверненнями до органів виконавчої влади.

В роботі «круглого столу» взяли участь науковці, викладачі вищих навчальних закладів, аспіранти, представники органів державної влади, місцевого самоврядування, журналісти та представники громадськості.

Серед низки проблемних питань вони відзначили контроль за дотриманням законів на території, делегування повноважень органам місцевого самоврядування, принципи формування території їх громад, їх фінансування, забезпечення соціальною інфраструктурою, транспортним сполученням тощо. На думку учасників, в законопроектах слід доопрацювати саме механізми ефективного надання переліку необхідних послуг громадянам (щоб це не перетворилося на звичайне додаткове навантаження для органів місцевого самоврядування) та врахувати інші важливі моменти повсякденного функціонування територіальних громад.



Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації