back

Володимир Хоменко: «Люди чекають від усіх гілок влади ефективної роботи та конкретних результатів»

15-12-2010 | 19:42

Про стан та перспективи соціально-економічного розвитку Чернігівської області, взаємодію органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, реформу державного управління та багато іншого йшлося сьогодні під час спільної прес-конференції голови обласної державної адміністрації Володимира Хоменка, голови обласної ради Анатолія Мельника, керівників правоохоронних органів та громадськості області.

Відкриваючи захід, голова облдержадміністрації зазначив, що його традиційні зустрічі з представниками засобів масової інформації та журналістськими колективами і надалі носитимуть системний характер, оскільки у такому форматі комунікації зацікавлені всі – і журналісти, і влада, і населення області.

Він також повідомив, що 13 грудня під головуванням Президента України Віктора Януковича відбулося розширене засідання Ради регіонів, виступаючи на якому Глава держави сказав: «Ми взяли на себе відповідальне завдання – модернізувати країну, зробити її сучасною, конкурентноздатною і динамічною».

А шляхи і способи, як це завдання виконати, визначені у Програмі реформ на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноздатна економіка, ефективна держава».

Володимир Хоменко відмітив, що 2010 рік, дійсно, став поворотним пунктом у розвитку держави в цілому і нашої області, зокрема.

У політичному житті він був позначений проведенням виборів Президента України та виборів до органів місцевого самоврядування.

У сфері економіки головні зусилля місцевих органів виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування були спрямовані на стабілізацію ситуації в усіх сферах цієї діяльності та надання населенню соціальних послуг, гарантованих державою. Визначальною складовою цієї роботи стало забезпечення виконання доручень Глави держави та Прем’єр-міністра України, участь у розробленні та реалізації Програми економічних реформ Президента України «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». З цією метою утворено Регіональний комітет з економічних реформ.

Крім того, відпрацьовані перспективи реформування окремих сфер економічного і соціального розвитку області – інвестиційної, зовнішньоекономічної діяльності, агропромислового комплексу, малого бізнесу, охорони здоров’я, освітньої галузі.

Керівник області підкреслив, що всі ці напрацювання ляжуть в основу Середньострокової програми соціально-економічного розвитку області на 2011-2015 роки «Чернігівщина-2015», яка стане механізмом реалізації другого етапу стратегії розвитку області на період до 2015 року.

З метою вирішення проблемних питань регіону здійснюється доопрацювання проекту Угоди щодо регіонального розвитку Чернігівської області на 2011-2015 роки між Кабінетом Міністрів України та Чернігівською обласною радою, укладання якої буде ініційоване найближчим часом.

Починаючи з червня промисловий комплекс області, демонструє позитивну динаміку. Найвищі темпи приросту промислового виробництва спостерігалося у металообробці (+62,0 %) та целюлозно-паперовій промисловості (+13,1%). Позитивних результатів досягнуто у виробництві харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (+1,3%), виробництві та розподіленні електроенергії, газу та води (+2,4%).

Поступово скорочують відставання: машинобудування, де індекс промислового виробництва зріс з 88,9 % (за І квартал 2010 р.) до 91,5% (за 10 місяців), легка промисловість – з 91,8% до 99,8%, виробництво будматеріалів – з 27,4% до 87,1%.

Стабілізується ситуація в інвестиційній сфері. В області реалізується майже 180 інвестиційних проектів. За найважливішими з них встановлено адміністративний супровід як на обласному, так і на районному (міському) рівні.

За 9 місяців 2010 року обсяг інвестицій в основний капітал склав 1067,3 млн. грн. (з ПДВ), що на 5,1 % більше, ніж за відповідний період минулого року, та залучено близько 5,3 млн. дол. США прямих іноземних інвестицій. Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій станом на 01.10.2010 року становив 92,4 млн дол. США, за рахунок збільшення резидентів з прямими іноземними інвестиціями до 110 підприємств.

Розвиток споживчого ринку області відбувався у рамках Регіональної програми розвитку внутрішньої торгівлі на 2009-2012 роки.

У межах чинних повноважень здійснювались організаційні та регуляторні заходи, спрямовані на стримування росту цін та стабілізацію цінової ситуації на ринку продовольства.

Укладено Меморандуми узгоджених дій між облдержадміністрацією, виробниками продовольчих товарів, суб’єктами оптової, роздрібної торгівлі, а також з основними виробниками хліба і хлібобулочних виробів в області.

Такі ж Меморандуми порозуміння між райдержадміністраціями, виробниками продуктів та суб’єктами торгівлі укладено у більшості районів області, в інших – робота по їх укладанню завершується.

У сфері зовнішньоекономічної діяльності прово¬дилась робота щодо розширення та поглиблення співпраці з регіонами зарубіжних країн, сприяння господарюючим суб’єктам регіону у нарощуванні експортних поставок.

Затверджено разом з російською та білоруською сторонами План заходів зі співробітництва в рамках Єврорегіону «Дніпро» на 2010-2011 роки.

Укладено Угоду між Чернігівською обласною держадміністрацією та Гродненським обласним виконавчим комітетом (Республіка Білорусь) про торговельно-економічне, науково-технічне і культурне співробітництво. Проект аналогічної Угоди підготовлено до підписання з Адміністрацією Курської області (Російська Федерація).

З метою покращення зовнішньоекономічної діяльності протягом жовтня-листопада відбулися зустрічі голови облдержадміністрації з Послами Литви, Аргентини, Нідерландів, Польщі, Німеччини.

Зовнішньоторговельний оборот за січень-вересень 2010 року склав 506,6 млн дол США, що на 15,6% більше минулорічного. З метою формування позитивного іміджу Чернігівської області, розширення експортних можливостей товаровиробників розроблено проект цільової програми розвитку зовнішньоекономічної діяльності області на 2011-2015 рр., який буде винесено на розгляд чергової сесії обласної ради.

З метою стабілізації ситуації на ринку праці в області за рахунок усіх джерел фінансування створено 15,6 тис. нових робочих місць або 109,6% від передбаченого обласною програмою зайнятості населення річного завдання (14,2 тис.), що на 1,4 тис. н.р.м. або на 9,7 % більше, ніж за цей період торік. Очікується, що до кінця 2010 року в області буде створено не менш 16 тис. нових робочих місць, або на 12% більше від запланованих (14,2 тис.).

Станом на 01.12.2010 державні соціальні допомоги отримують 67,3 тис. сімей, що на 6% більше, ніж у 2009 р. На виплату всіх видів державних допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам з початку року спрямовано субвенції з державного бюджету на загальну суму 443,3 млн. грн, що на 37,4 % більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Субсидією по оплаті за житлово-комунальні послуги користуються 36,1 тис. сімей.

Виплата всіх видів державних соціальних допомог та субсидій проводиться вчасно. Заборгованість відсутня.

За січень-листопад 2010 року з усіх джерел фінансування на покращання матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я області використано 74 млн 877,54 тис грн.

Для надання спеціалізованої медичної допомоги хворим з хронічною нирковою недостатністю за рахунок коштів інвестиційного проекту ТОВ «Фрезеніус Медикал Кер Україна» побудовано та введено в експлуатацію гемодіалізний центр у м.Чернігові на 18 місць та завершено реконструкцію приміщень Корюківської центральної районної лікарні під відділення гемодіалізу на 9 місць для обслуговування населення північного регіону області.

За рахунок інвестицій в медичну галузь на території Чернігівської міськлікарні № 1 відкрито відділення магнітно-резонансної томографії з найсучаснішою системою "Магфіндер 2".

На базі Чернігівської міськлікарні № 2, відкрито діагностичний центр магніто-резонансної томографії "Тесла", оснащений потужним японським томографом Тошиба-Екселерат (TOSHIBA EXCELART).

За 11 місяців 2010 року лікувальними закладами області отримано медичного обладнання та апаратури на загальну суму 30 млн 059 тис грн.

В освітній галузі досягнуто майже стовідсоткового охоплення дошкільною освітою дітей п’ятирічного віку.

Продовжувалась робота з підвищення ефективності діяльності освітніх округів, покращення функціонування опорних шкіл, впровадження профільного навчання в старшій школі, збільшення кількості дітей, які отримують гаряче харчування, та охоплення підвозом учнів, які проживають за межею пішохідної доступності.

У серпні за кошти обласного бюджету придбано ще 4 шкільні автобуси.

Проведено капітальний та поточний ремонти ряду шкіл-інтернатів з метою покращення їх матеріально-технічної бази.

В області збережено мережу закладів культури і мистецтв, створюються умови для творчого розвитку особистості та підвищення культурного рівня громадян.

Одним із пріоритетних напрямків роботи зі збереження культурної спадщини та розвитку туристично-екскурсійних об’єктів області в цьому році стала розбудова історико-археологічного музейного комплексу «Древній Любеч», відтворення «Музейно-меморіального комплексу партизанської слави «Лісоград».

До 70-річчя початку Партизанського руху в Україні та з метою гідного вшанування пам’яті воїнів-партизанів, які загинули в роки Великої Вітчизняної війни, планується завершити другу чергу будівництва Музейно-меморіального комплексу партизанської слави «Лісоград» в с.Єліно Щорського району та встановлення пам’ятника воїну-партизану на території цього музейного комплексу.

Пріоритетні напрями соціально-економічного розвитку області у 2011 році.

Проектом Програми соціально-економічного розвитку області на наступний рік основною метою розвитку регіону визначено створення умов для відновлення економіки та покращення добробуту населення регіону.

До пріоритетних завдань та шляхів їх вирішення відносяться:

І. Відновлення стійкого економічного зростання через:

1. Реалізацію в області загальнодержавних програм економічних реформ.

2. Впровадження інноваційно-інвестиційної моделі розвитку економіки та створення умов для надходження інвестицій.

3. Формування режиму максимального сприяння для бізнесу та дерегуляцію підприємницької діяльності.

4. Активізацію внутрішнього ринку.

5. Більш повне розкриття експортного потенціалу регіону та реалізацію можливостей транскордонного співробітництва.

ІІ. Модернізація інфраструктури та базових секторів економіки через:

1. Реалізацію пріоритетних інфраструктурних проектів, участь у реалізації національних інфраструктурних проектів.

2. Подальшу розбудову інфраструктури регіону, у т.ч. у рамках підготовки до чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

3. Підвищення енергоефективності та проведення політики енергозбереження у всіх сферах господарської діяльності. Впровадження енергозберігаючих заходів у бюджетних установах.

4. Реалізацію державних програм підтримки житлового будівництва, підвищення якості житлово-комунальних послуг.

5. Збереження історико-культурної спадщини та подальшу розбудову туристичної інфраструктури.

ІІІ. Розвиток агропромислового виробництва як галузі спеціалізації області через:

1. Удосконалення регіональної структури аграрного сектора на основі інтенсифікації виробництва, залучення інвестицій а агропромисловий комплекс.

2. Модернізацію та технологічне переоснащення галузі.

3. Підвищення ефективності землекористування та удосконалення орендних відносин у цій сфері.

4. Забезпечення продовольчої безпеки регіону.

5. Випереджаючий розвиток великотоварного сільськогосподарського виробництва, в першу чергу тваринництва.

IV. Збереження та розвиток людського капіталу через:

1. Гарантований соціальний захист та пенсійне забезпечення населення.

2. Поліпшення якості і доступності освіти й медичного обслуговування, у т.ч. шляхом оптимізації закладів освіти і охорони здоров’я та подальшого зміцнення їх матеріально-технічної бази.

3. Створення стимулів для здорового способу життя.

4. Підвищення рівня зайнятості населення та якості робочої сили, посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості та державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про оплату праці.

5. Реалізацію програм, спрямованих на поліпшення довкілля.

Володимир Хоменко наголосив: рік, що минає, був насичений знаковими подіями, а рік наступний має стати роком продовження системних реформ.

Саме тому Президент України започаткував проведення глибокої реформи державного управління. І розпочав її з центральних органів влади.

Згідно з Указом Глави держави від 9 грудня майже вдвічі скорочена кількість членів Кабінету Міністрів. Із 112 органів центральної влади створено 63, майже на 30% буде скорочена чисельність їх працівників. Кількість працівників Кабінету Міністрів скоротиться близько 50%.

Наступний крок, за словами Президента, – зміни в системі всієї виконавчої вертикалі, суттєве скорочення чиновників, які представляють центральну владу на місцях і, одночасно, посилення ролі і збільшення повноважень органів місцевого самоврядування. Мова йде не тільки про чисельність, а насамперед, про якість та ефективність роботи органів місцевої державної влади.

На сьогодні в органах місцевої державної влади в області працює 9,1 тис. державних службовців:

- в обласній державній адміністрації та структурних підрозділах – 616 державних службовців;

- районних державних адміністраціях та структурних підрозділах – 1962 державні службовця;

- територіальних підрозділах центральних органів виконавчої влади – 5798 державних службовців;

- судових та юридичних установах – 723 державні службовця.

Голова облдержадміністрації відмітив, що майже дві третини державних службовців області працює в територіальних підрозділах центральних органів виконавчої влади.

Протягом останніх п’яти років кількість службовців на Чернігівщині зросла на 1,2 тис. осіб (на 11%), переважно, за рахунок саме територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади.

Така армія державних службовців потребує значних бюджетних видатків, не сприяє ефективності надання послуг та швидкому проходженню відповідних документів, створює підґрунтя для дублювання функцій.

Одним з негативних прикладів ухвалених раніше рішень центральної влади керівник області назвав функціонування в області як Головного управління МНС України так і управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації.

Запланована реформа передбачає передачу частини функцій центральних органів виконавчої влади на регіональній рівень.

Для цього здійснюються відповідні організаційні заходи.

В їх основі:

- оптимізація структури органів виконавчої влади та чисельності їх працівників;

- підбір, розстановка кадрів та професіоналізація управлінського персоналу;

- посилення роботи з кадровим резервом;

- активне залучення молоді до державної служби;

- запровадження сучасних форм і методів у роботі з персоналом;

- протидія корупції серед державних службовців;

- підвищення відповідальності керівників всіх рівнів по виконанню державних функцій.

За рахунок реалізації реформи державної влади на місцях передбачається суттєве підвищення ефективності державного управління, ліквідація дублювання повноважень та зайвих ланок адміністрування, наближення влади до потреб громадян, оптимізація кількісного складу чиновників.

У підсумку, наголосив керівник області, отримаємо компетентний, ефективний і мобільний державний апарат, здатний забезпечити прийняття та реалізацію державних рішень на регіональному рівні.

«Вперше за останні роки ми можемо об’єднати зусилля органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, громадськості, всіх жителів області з метою вирішення важливих проблем життєдіяльності територіальних громад: продовжити будівництво газопроводів та водогонів, модернізацію житлово-комунального господарства та сфери послуг, удосконалення системи охорони здоров’я та освіти.

Стабільна та прогнозована влада має можливість також на перспективу вибудовувати стратегічні напрями соціально-економічного розвитку області, які базуються на запропонованій Президентом України Віктором Януковичем Програмі економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"», - зауважив Володимир Хоменко.

Голова обласної ради Анатолій мельник у своєму виступі акцентував увагу на співпраці між облдержадміністрацією та обласною радою у вирішенні нагальних проблем області та раціональному використанні для цього значного потенціалу нового депутатського корпусу.

Керівники області також відповіли на ряд актуальних запитань життєдіяльності регіону.

Якої модернізації і в чому, насамперед, потребує Чернігівщина? Відповідаючи на це запитання, Володимир Хоменко виділив два основних напрямки у сфері економіки та виробництва: повернення потужностей працюючих підприємств на рівень докризового періоду та вихід на висхідну позицію для подальшого росту економіки, а також залучення інвестицій та модернізація всього народно-господарського комплексу області (перш за все сільського господарства за схемою «від поля до столу»), що дасть можливість створити нові робочі місця, мати додаткові надходження до бюджету та покращити соціальні умови життя людей.

Реалізація вже існуючих напрацювань по збільшенню сільськогосподарського виробництва та його переробки, а також у промисловій галузі запланована на наступний рік.

Володимир Хоменко також повідомив, що загроз із виплатою заробітної плати працівникам бюджетних установ області немає – в область надійшло 52 мільйони гривень, що дає змогу закрити це питання.

Володимир Хоменко та Анатолій Мельник прокоментували стосунки між обласною державною адміністрацією, обласною радою та новим депутатським корпусом. Так, за словами голови облдержадміністрації, для людей важливо бачити і розуміти, що влада знає про її проблеми і вирішує їх. Тому мистецтво управління полягає у тому, щоб існуючі протиріччя між законодавчою та виконавчою владою перетворити на конкретний результат, оскільки від протиріч між гілками влади та з’ясовування стосунків їхніми представниками страждають люди. За словами Володимира Хоменка, він налаштований на консолідацію політичних сил регіону у спільній роботі заради добробуту жителів області.

У цьому контексті голова обласної ради Анатолій Мельник відмітив, нинішня влада не має бажання займатися розбратом, оскільки єдина у своїх намірах та способах вирішення проблем регіону.

Також представники центральних, обласних та комунальних ЗМІ отримали відповіді на ряд інших запитань.

Прес-служба облдержадміністрації