back

Навчально-практичні центри — кузня висококласних робітників

10-12-2014 | 16:42

Чи не основними супротивниками професійно-технічної освіти начальник обласного управління освіти і науки Анатолій Заліський назвав демографічну ситуацію і… технічний прогрес. Розвиваючи свою думку далі, Анатолій Андрійович зауважив, що заклади профтехосвіти нерідко вчать своїх учнів працювати за давно застарілими технологіями, тому їх випускникам доводиться ледь не «з нуля» вчитися на виробництві в процесі роботи. Виправити цю ситуацію в області прагнуть за допомогою навчально-практичних центрів сучасних технологій. Саме вони, переконаний Анатолій Заліський, сприятимуть тому, що освітній процес відповідатиме вимогам сучасності і, навіть, носитиме випереджальний характер.

Діяльність таких центрів та перспективи їх розвитку було презентовано на зустрічі за круглим столом, яка відбулася в Чернігівському професійному ліцеї залізничного транспорту з ініціативи комітету з питань освіти і науки Громадської ради при облдержадміністрації.

В області на базі професійно-технічних закладів освіти відкрито вісім навчально-практичних центрів:

- Регіональний навчально-практичний будівельний центр (Чернігівський професійний будівельний ліцей);

- Навчально-практичний центр сучасних швейних технологій та дизайну (Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування);

- Навчально-практичний центр сучасного автосервісу (Чернігівське вище професійне училище);

- Навчально-практичний центр ресторанного сервісу (Чернігівський центр професійно-технічної освіти);

- Регіональний навчально-практичний центр інноваційних будівельних технологій «KNAUF» (Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту);

- Навчально-практичний центр інноваційних технологій санітарно-технічних, електромонтажних, стропальних та зварювальних робіт (Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту);

- Навчально-практичний центр перукарського мистецтва та декоративної косметики (Чернігівський професійний ліцей побуту);

- Навчально-практичний центр сучасних аграрних технологій (Сосницький професійний аграрний ліцей).

Суть створення таких центрів полягає в тому, що за допомогою соціальних партнерів стає можливим навчання на найсучаснішому обладнанні, з використанням сучасних матеріалів і технологій. Що, на жаль, може дозволити собі далеко не кожен заклад профтехосвіти.

Як розповіли керівники учбових закладів, навчання в таких центрах дозволяє підвищити кваліфікацію випускників, їх конкурентоздатність на ринку праці. Крім того, підняти свій фаховий рівень тут можуть і майстри виробничого навчання з інших училищ чи ліцеїв, і спеціалісти, що вже працюють та бажають розвивати свою професійну майстерність.

Ефективність діяльності подібних центрів додатково підтверджена достойною участю та численними перемогами на всеукраїнських конкурсах професійної майстерності викладачів та учнів чернігівських професійно-технічних навчальних закладів.

Члени громадської ради із зацікавленістю оглянули навчально-практичні центри ліцею залізничного транспорту, відзначили їх сучасний вигляд та рівень обізнаності учнів. У ході обговорення теми зустрічі було наголошено на тому, що практику створення таких центрів потрібно продовжувати, не забуваючи про вдосконалення вже існуючої бази. Тоді й кваліфікація випускників буде належною, і престиж робітничих професій зростатиме.

Крім того, зауважив голова комітету з питань освіти і науки Громадської ради при облдержадміністрації Олександр Коваленко, важливо й надалі продовжувати тісну співпрацю із закордонними партнерами, в тому числі й запозичуючи кращий досвід зарубіжних колег.

Олександр Коваленко зазначив також, що останнім часом значна частина старшокласників переглядає свої життєві пріоритети і надає перевагу робітничим професіям, затребуваним на ринку праці. А це вже є свідченням зростання рівня і престижу професійно-технічної освіти.



Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації