Чернігівська ОДА

rss facebook
Чернігівська обласна державна адміністрація Горяча лінія голови Головна сторінка Мапа сайту Мапа































                                          22 Травня 2014 14:46

                                          Інформація

                                          про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли

                                          до обласної державної адміністрації у 2016 році

                                                    

                                          Протягом січня – грудня 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло 14851 письмове звернення громадян, що на 5293 (або 36 %) більше у порівнянні з 2015 роком. На особистий прийом до керівництва облдержадміністрації звернулося 114 громадян, у відповідному періоді минулого року – 65.

                                                   Серед звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації і розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, 93 % складають заяви чи клопотання, 6 % – скарги, 1 % – пропозиції і зауваження.

                                                   29 % від усіх звернень складають звернення від громадян, які мають передбачені законодавством пільги, зокрема інваліди І, ІІ та ІІІ групи (10% від усієї кількості звернень цієї категорії громадян); одинокі матері, багатодітні сім’ї, матері-героїні (11 %), діти війни (3 %), інваліди, учасники війни та бойових дій (3 %), ветерани праці (1 %), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (1 %).     

                                                   3 % (5 % у минулому році) письмових звернень надійшло до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня, з них:

                                                   - Адміністрації Президента України – 254 (269 у 2015 р.)

                                                   - Кабінету Міністрів України – 151 (148 у 2015 р.)

                                                   - Верховної Ради України – 66 (73 у 2015 р.).

                                                   Через Державну установу „Урядовий контактний центр” у звітному періоді надійшло 13546 (або 91 %) звернень (8286 у 2015 році).

                                                   На „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації упродовж 2016 року надійшло 416 звернень (368 за відповідний період минулого року).

                                          Упродовж 2016 року через портал iGov надійшло 3 онлайн- звернення до голови облдержадміністрації.

                                                   Всього у зверненнях було порушено 15116 питань, з них 8647 (57 %) соціального захисту. У звітному періоді найбільш актуальними для жителів області були питання, пов’язані з призначенням житлових субсидій. А саме: клопотання щодо пришвидшення розгляду заяв та прийняття рішень; скарги з приводу несвоєчасної виплати субсидії готівкою для придбання твердого палива. Невдоволення мешканців області викликали також зволікання із призначенням та виплатою соціальних допомог. Найбільше таких звернень надходило з Прилуцького, Чернігівського, Бахмацького, Ічнянського районів та міст Чернігова, Ніжина і Прилук.

                                                   Продовжували залишаться актуальними і питання комунального господарства, вони становили 19 % від загальної кількості порушених питань. Передусім громадян турбували питання, пов’язані з підвищенням тарифів на комунальні послуги, які часто не відповідали їх якості. Значне невдоволення жителів багатоквартирних житлових будинків викликало прийняте ПАТ „Чернігівгаз” рішення щодо встановлення загальнобудинкових газових лічильників. Найбільше такі питання  порушувались у зверненнях, що надходили з Чернігівського, Прилуцького, Носівського, Бахмацького районів та міст Чернігова і Ніжина.

                                                   Питання охорони здоров’я становили 4 % від загальної кількості. Як і раніше, невдоволення жителів області викликало закриття окремих медичних закладів та неналежне функціонування діючих установ. Залишалось проблемним і питання забезпечення хворих ліками на пільгових умовах. Частіш такі проблеми порушувались у зверненнях мешканців Прилуцького, Бахмацького, Сосницького районів і м. Чернігова.

                                                    По 3 % від загальної кількості становили питання аграрної політики, транспорту і зв’язку, праці і заробітної плати, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку.

                                                   Серед питань аграрної політики переважали скарги з приводу несвоєчасної виплати орендної плати та клопотання щодо виділення у власність земельних ділянок (найбільше з Прилуцького, Корюківського, Козелецького, Бахмацького районів).

                                                   Питання транспорту і зв’язку частіш порушувались у зверненнях мешканців Чернігівського, Прилуцького, Козелецького районів і м. Чернігова. В основному, це скарги з приводу відмови у пільговому проїзді у транспорті та щодо неналежної якості стаціонарного телефонного зв’язку, які надає Чернігівська філія ПАТ „Укртелеком”.

                                                   Серед питань праці і заробітної плати актуальними продовжували залишались проблеми щодо своєчасної виплати заробітної плати (найбільше з Ічнянського, Прилуцького, Талалаївського, Городнянського районів і міст Чернігова і Ніжина), а серед питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку переважали звернення стосовно діяльності окремих посадових і службових осіб та повідомлення про факти корупційних дій (найбільше з Корюківського, Ічнянського районів, міст Чернігова і Ніжина).    По 1 % склали питання житлової політики, освіти і наукової діяльності.

                                                   Серед питань житлової політики переважали клопотання щодо поліпшення житлових умов (найбільше від мешканців м. Чернігова), а серед питань освіти найбільше турбували жителів області (переважно Прилуцького, Бобровицького районів) питання подальшого функціонування навчальних закладів.

                                                   6 % від усіх питань становили питання промислової, економічної, фінансової, інформаційної політики, екології, сім’ї, молоді та спорту, культури, діяльності об’єднань громадян та органів влади та інші.

                                                   3770 (або 25 %) звернень вирішено позитивно.

                                                   Серед порушених у зверненнях на „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації питань переважали питання соціального захисту населення (пришвидшення призначення субсидій і державних допомог), комунального господарства (щодо якості та оплати комунальних послуг), транспорту і зв’язку (відмова у пільговому перевезенні).

                                                   Питання, що порушувались у 32 зверненнях, вирішені позитивно.

                                                  

                                                   Колективних звернень у звітному періоді отримано 193 (165 у відповідному періоді 2015 року). Найбільше їх надійшло від жителів Чернігівського (щодо покращення транспортного обслуговування, забезпечення належного водопостачання), Ічнянського (ремонт місцевих доріг), м. Чернігова (щодо введення в експлуатацію багатоквартирних житлових будинків).

                                                   Повторних звернень надійшло 530 (289 у 2015 році). Найчастіше їх надсилали жителі Козелецького, Бахмацького, Прилуцького, Чернігівського  районів та міста Чернігова.  В основному,  підставою до їх подання була незгода з прийнятими  за результатами розгляду попередніх звернень рішеннями.

                                          Відділ роботи із зверненнями громадян

                                          апарату облдержадміністрації

                                           

                                          Інформація про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом 9 місяців 2016 року

                                          Протягом січня – вересня 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло 9837 письмових пропозицій, заяв та скарг громадян, що на 3922 (або 40 %) більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. На особистий прийом в облдержадміністрацію звернулось 86 громадян, у відповідному періоді минулого року – 35.

                                          Серед звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації і розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, 93 % складають заяви чи клопотання, 6 % – скарги, 1 % – пропозиції і зауваження.

                                          29 % від усіх звернень складають звернення від громадян, які мають передбачені законодавством пільги, зокрема інваліди І, ІІ та ІІІ групи (10%); одинокі матері, багатодітні сім’ї, матері-героїні (11 %), діти війни (3 %), інваліди, учасники війни та бойових дій (3 %), ветерани праці (1 %), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (1 %).        

                                          4 % (6 % у відповідному періоді минулого року) письмових звернень надійшло до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня, з них:

                                          - Адміністрації Президента України – 192 (203 у 2015 р.)

                                          - Кабінету Міністрів України – 110 (99 у 2015 р.)

                                          - Верховної Ради України – 50 (51 у 2015 р.).

                                          Через Державну установу „Урядовий контактний центр” у звітному періоді надійшло 8843 (або 90 %) звернення (4955 у відповідному періоді 2015 року).

                                          На „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації упродовж 9 місяців 2016 року надійшло 276 звернень (206 за відповідний період минулого року).

                                          Всього у зверненнях було порушено 10034 питання, з них 5344 (53 %) соціального захисту. У звітному періоді найбільш актуальними для жителів області були питання, пов’язані з призначенням житлових субсидій. А саме: клопотання щодо пришвидшення розгляду заяв та прийняття рішень; скарги з приводу несвоєчасної виплати субсидії готівкою для придбання твердого палива. Невдоволення мешканців області викликали також зволікання із призначенням та виплатою соціальних допомог. Найбільше таких звернень надходило з Прилуцького, Чернігівського, Бахмацького, Ічнянського районів та міст Чернігова, Ніжина і Прилук.

                                          Продовжували залишаться актуальними і питання комунального господарства, вони становили 18 %  від загальної кількості порушених питань. Передусім громадян турбували питання, пов’язані з підвищенням тарифів на комунальні послуги, які часто не відповідали їх якості. Значне невдоволення жителів багатоквартирних житлових будинків викликало прийняте ПАТ „Чернігівгаз” рішення щодо встановлення загальнобудинкових газових лічильників. Найбільше такі питання  порушувались  у зверненнях, що надходили з Чернігівського, Прилуцького, Носівського, Бахмацького районів та міст Чернігова і Ніжина.

                                          Питання охорони  здоров’я  становили 5 % від загальної кількості. Як і раніше, невдоволення жителів області викликало закриття окремих медичних закладів та неналежне функціонування діючих установ. Залишалось проблемним і питання забезпечення хворих ліками на пільгових умовах. Частіш такі проблеми порушувались у зверненнях мешканців Прилуцького, Бахмацького, Сосницького районів і м. Чернігова.

                                          Питання транспорту і зв’язку становили 4%, в основному це були скарги з приводу відмови у пільговому проїзді в транспорті. Продовжували надходити скарги з приводу неналежної якості стаціонарного зв’язку, які надає Чернігівська філія ПАТ „Укртелеком”. Найбільше звернень з даної тематики надходило з Чернігівського, Прилуцького районів та м. Чернігова.

                                          Також 4% від загальної кількості склали питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (найбільше з Корюківського, Ічнянського районів, міст Чернігова і Ніжина), серед яких переважали звернення стосовно діяльності окремим посадових і службових осіб та повідомлення про факти корупційних дій.

                                          По 2 % від загальної кількості становили питання аграрної політики, праці і заробітної плати, охорони здоров’я.

                                          Серед питань аграрної політики переважали заяви з приводу несвоєчасної виплати орендної плати та клопотання щодо виділення у власність земельних ділянок (найбільше з Прилуцького,  Корюківського, Козелецького, Бахмацького районів).

                                          Серед питань праці і заробітної плати актуальними продовжували залишались проблеми щодо своєчасної виплати заробітної плати (найбільше з Ічнянського, Прилуцького, Талалаївського, Городнянського районів і міст Чернігова і Ніжина).

                                          По 1 % склали питання житлової політики, освіти і наукової діяльності.

                                          Серед питань житлової політики переважали клопотання щодо поліпшення житлових умов (найбільше з м. Чернігова).

                                          Серед питань освіти найбільше турбували жителів області (переважно Прилуцького, Бобровицького районів) питання подальшого функціонування навчальних закладів.

                                          8 % від усіх питань становили питання промислової, економічної, фінансової, інформаційної політики, екології, сім’ї, молоді та спорту, культури, діяльності об’єднань громадян та органів влади та інші.

                                          3024 (або 30 %) звернень вирішено позитивно.

                                          Серед порушених у зверненнях на „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації питань переважали питання соціального захисту (пришвидшення призначення житлових субсидій і соціальних допомог), комунального господарства (щодо порядку оплати комунальних рахунків), транспорту і зв’язку (відмова у пільговому проїзді).

                                          Питання, що порушувались у 18 зверненнях, були вирішені позитивно.          Колективних звернень у звітному періоді отримано 193 (165 у відповідному періоді 2015 року). Найбільше їх надійшло від жителів Чернігівського (щодо покращення транспортного обслуговування, забезпечення належного водопостачання), Ічнянського (ремонт місцевих доріг), м. Чернігова (щодо введення в експлуатацію багатоквартирних житлових будинків).

                                          Повторних звернень надійшло 530 (289 у 2015 році). Найчастіше їх надсилали жителі Козелецького, Бахмацького, Прилуцького, Чернігівського  районів та міста Чернігова.  В основному,  підставою до їх подання була незгода з прийнятими  за результатами розгляду попередніх звернень рішеннями.

                                          Відділ роботи із зверненнями громадян

                                          апарату облдержадміністрації

                                           

                                           

                                          Інформація про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом січня – червня 2016 року

                                           

                                           

                                          Упродовж січня - червня 2016 року на адресу обласної державної адміністрації надійшло всього 6710 ( 3540 за відповідний період 2015 року) пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) та скарг, з них - 6646 письмових звернень громадян, що на 3128 звернень більше, ніж у відповідному періоді 2015 року. На особистий прийом звернулось 64 мешканці області ( 22 за відповідний період 2015 року).

                                          Серед звернень, що надійшли до облдержадміністрації і розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, 96 % складають заяви чи клопотання, 3 % – скарги, 1 % – пропозиції і зауваження.

                                          30 % від усіх звернень складають звернення від громадян, які мають передбачені законодавством пільги. Це інваліди І, ІІ та ІІІ групи (31 % від всієї кількості звернень цієї категорії громадян), одинокі матері (26 %), багатодітні сім’ї, „Матері-героїні” (14 %), діти війни (12 %), інваліди, учасники війни та бойових дій (9 %), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (4 %), ветерани праці (4 %).

                                          4 % письмових звернень надійшло до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня, з них:

                                          - Адміністрації Президента України – 133 (119 у 2015 р.),

                                          - Кабінету Міністрів України – 72 (66 у 2015 р.),

                                          - Верховної Ради України – 36 (32 у 2015 р.).

                                          Через Державну установу „Урядовий контактний центр” у звітному періоді надійшло 6323 (або 95 %) звернень. На „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації у І півріччі 2016 року звернулось 174 громадянина (130 – за відповідний період 2015 року).

                                          Всього у зверненнях було порушено 6787 питань, переважна більшість стосувалась соціального захисту громадян (3805 або 56 %). Передусім, це клопотання щодо пришвидшення розгляду заяв про призначення житлових субсидій, призначення державних допомог одиноким матерям та сім’ям з дітьми, надання матеріальної допомоги. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Прилуцького, Чернігівського, Ічнянського, Ніжинського районів та міста Чернігова.

                                          16 % становили питання комунального господарства. Жителів області турбували питання, пов’язані з оплатою комунальних послуг (перегляд рахунків за газопостачання). В зимовий період було чимало нарікань на несвоєчасне розчищення доріг від снігу. Переважно такі питання порушувались мешканцями Прилуцького, Чернігівського, Козелецького районів і міст Чернігова та Ніжина.

                                          5 % від всієї кількості питань стосувались охорони здоров’я, серед яких найактуальнішими продовжують залишатись проблеми із забезпеченням ліками за пільговими рецептами. Найбільше таких звернень надходило від жителів Прилуцького, Сосницького районів та міст Чернігова і Ніжина.

                                          4 % склали питання праці і заробітної плати (переважно щодо індексації заробітних плат) і найбільше їх порушували мешканці Прилуцького, Талалаївського, Ічнянського районів та міст Чернігова і Ніжина.

                                          По 3 % склали питання аграрної політики, транспорту і зв’язку, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку.

                                          Серед питань аграрної політики переважали заяви з приводу несвоєчасної виплати орендної плати та питань землекористування (найбільше з Прилуцького, Козелецького, Корюківського районів і м. Чернігова); транспорту і зв’язку – скарги щодо відмови у пільговому проїзді в транспорті громадян, які мають передбачені законодавством пільги (найбільше з Чернігівського, Прилуцького районів і м. Чернігова); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – повідомлення про зловживання службовим становищем керівників окремих підприємств і установ (найбільше з Корюківського району і м. Чернігова).

                                          1 % склали питання освіти, переважно щодо діяльності навчальних закладів (найбільше з Сосницького району і м. Чернігова).

                                          9 % від усіх питань становили питання житлової, промислової та фінансової політики, екології, культури та туризму, сім’ї, молоді та спорту, діяльності центральних, місцевих органів влади, обороноздатності та міжнаціональних відносин.

                                          2184 (або 32 %) звернення вирішено позитивно.

                                          Серед порушених у зверненнях на „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації питань переважали питання соціального захисту населення (пришвидшення призначення субсидій і державних допомог), комунального господарства (щодо оплати комунальних рахунків), транспорту і зв’язку (відмова у пільговому перевезенні).

                                          Питання, що порушувались у 12 зверненнях, були вирішені позитивно.

                                          За ініціативи голови обласної державної адміністрації 9 червня і 21 червня цього року відбулися виїзні зустрічі голови облдержадміністрації спільно з керівниками правоохоронних органів, СБУ, військового комісаріату і Державної фіскальної служби в області з громадянами Чернігівської області (Ніжинського, Куликівського, Носівського, Менського, Сосницького, Корюківського, Сновського, Городнянського районів). В ході даних заходів 53 мешканці області мали змогу поставити запитання на найбільш актуальні теми безпосередньо керівництву області та отримати відповідні роз’яснення. Інші ж, порушені в ході таких зустрічей питання, направлені відповідним органам виконавчої влади для ґрунтовного розгляду і реагування.

                                          Щодо решти звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації, заявникам надані роз’яснення, додаткова інформація або повідомлено про заходи, які необхідно вжити для вирішення порушених проблем.

                                          Колективних звернень у звітному періоді отримано 140 (99 у відповідному періоді 2015 року). Найбільше їх надійшло від жителів Чернігівського (щодо добровільного об’єднання територіальних громад) і Ічнянського (щодо ремонту доріг) районів та м. Чернігова (щодо завершення будівництва та введення в експлуатація багатоквартирних житлових будинків).

                                          Повторних звернень надійшло 326 (153 у 2015 році), частіше звертались жителі м. Чернігова та Козелецького, Прилуцького, Чернігівського районів. Підставою для їх подання була незгода з прийнятим за результатами розгляду попередніх звернень рішенням, тривалий час розгляду поданих заявниками документів щодо призначення житлових субсидій та відсутність повідомлень про їх призначення.

                                          Відділ роботи із зверненнями громадян

                                          апарату облдержадміністрації

                                           

                                           

                                          Інформація про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом січня – березня 2016 року

                                           

                                           

                                          Упродовж січня – березня 2015 року на адресу обласної державної адміністрації надійшло 4221 письмове звернення громадян, що на 2560  звернень більше, ніж у відповідному періоді 2015 року. На особистий прийом звернулось 28 мешканців області ( 5 за відповідний період 2015 року).

                                                   Серед звернень, що надійшли до облдержадміністрації і розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, 96 % складають заяви чи клопотання, 3 % – скарги,  1 % – пропозиції і зауваження.

                                                   26 % (31 % у І кварталі 2015 р.) від усіх звернень складають звернення від громадян, які мають передбачені законодавством пільги. Це інваліди І, ІІ та ІІІ групи (30 %), одинокі матері (29 %), багатодітні сім’ї, „Матері-героїні” (14 %),  діти війни (12 %), інваліди, учасники війни та бойових дій (7 %), потерпілі та учасники ліквідації аварії на ЧАЕС (4 %), ветерани праці (3 %).        

                                                   3 % (7 % у І кварталі 2015 р.) письмових звернень надійшло до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня, з них:

                                                   - Адміністрації Президента України – 55 (67 у 2015 р.),

                                                   - Кабінету Міністрів України – 34 (32 у 2015 р.),

                                                   - Верховної Ради України – 18 (16 у 2015 р.).

                                                   Через Державну установу „Урядовий контактний центр” у звітному періоді надійшло 3895 (або 92 %) звернень (1389 у відповідному періоді 2015 року).

                                                   На „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації у І кварталі 2016 року звернулось 72 громадянина (43 – за відповідний період 2015 року), переважна більшість яких мешканці міста Чернігова та інших областей.

                                           

                                                   Всього у зверненнях було порушено 4288 питань, переважнo щодо соціального захисту (2809 або 65 %). Передусім, це клопотання щодо пришвидшення розгляду заяв про призначення житлових субсидій, призначення державних допомог одиноким матерям та сім’ям з дітьми, надання матеріальної допомоги. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Прилуцького, Чернігівського, Бахмацького, Ніжинського районів та міст Чернігова і Прилук. 

                                                   12 % становили питання комунального господарства.  Найбільше турбували питання, пов’язані з оплатою комунальних послуг (перегляд рахунків за газопостачання). В зимовий період було чимало нарікань на несвоєчасне розчищення доріг від снігу. Найбільше таких питань порушувалось у зверненнях мешканців Прилуцького, Козелецького районів і м. Чернігова.

                                                   4 % звернень громадян стосувалось  питань охорони здоров’я, серед яких найактуальнішими продовжували залишатись проблеми із забезпеченням ліками за пільговими рецептами. Найбільше таких звернень надходило від жителів Прилуцького, Козелецького районів та міст Чернігова і Ніжина.

                                                   По 3 % склали питання аграрної політики, праці і заробітної плати, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку.

                                                   Серед питань аграрної політики переважали заяви з приводу несвоєчасної виплати орендної плати (найбільше з Бахмацького і Сосницького районів); праці і заробітної плати – виплата індексації заробітних плат (найбільше з Прилуцького, Талалаївського районів і м. Чернігова); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – повідомлення про зловживання службовим становищем керівників окремих підприємств і установ (найбільше з Корюківського району).

                                                   2 % від загальної кількості становили питання транспорту і зв’язку. В основному, це скарги на відмову у безкоштовному проїзді в транспорті громадянам, які мають передбачені законодавством пільги. Частіше такі питання порушувались у зверненнях мешканців Чернігівського, Ічнянського районів і м. Чернігова.

                                                   1 % склали питання освіти, переважно щодо діяльності навчальних закладів (найбільше з Ріпкинського району і м. Чернігова).

                                                   9 % від усіх питань становили питання житлової, промислової та фінансової політики, екології, культури та туризму, сім’ї, молоді та спорту, діяльності центральних, місцевих органів влади, обороноздатності та міжнаціональних відносин.

                                                   1403 (або 33 %) звернень вирішено позитивно.

                                                   Серед порушених у зверненнях на „гарячу” телефонну лінію голови облдержадміністрації питань переважали питання соціального захисту (пришвидшення призначення субсидій і державних допомог), комунального господарства (щодо оплати комунальних рахунків), транспорту і зв’язку (відмова у пільговому перевезенні).

                                                   Питання, що порушувались у 4 зверненнях, були вирішені позитивно.

                                                   Щодо решти звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації, було вжито визначених законодавством заходів. Громадянам надані роз’яснення, необхідна інформація.

                                          Відділ роботи із зверненнями громадян

                                          апарату облдержадміністрації

                                           

                                          „Право на звернення та вимоги до нього”

                                           

                                           

                                          Згідно з Конституцією України (стаття 40) усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

                                          Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об’єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів регулює Закон України „Про звернення громадян” від 2 жовтня 1996 року. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності, підприємств, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

                                          Згідно із Законом України „Про звернення громадян” існують певні вимоги до подачі звернення, а саме: звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, установам, організаціям незалежно від форм власності, об’єднанням громадян, підприємствам або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненням питань, українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.

                                          У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

                                          Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.

                                          Звернення може бути подано як окремо особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

                                          Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

                                          Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, установами, організаціями незалежно від форм власності, об’єднаннями громадян, підприємствами або посадовими особами зверненні не входить до їх повноважень, воно в термін не більше п’яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

                                          Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

                                          Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

                                          Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особа, яка подала звернення.

                                          Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у звернення, не може перевищувати сорока п’яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

                                          Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

                                          Назад

                                          Розробник : КП 'ІАЦ Чернігівської облради'    © Чернігівська облдержадміністрація
                                          Технічна підтримка: КП 'ІАЦ Чернігівської облради' (0462)674166 obl.kp.iac@gmail.com
                                          Інформаційне наповнення: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації (0462)675372 inform.dep.cn@gmail.com
                                          Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові вказання посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Чернігівської облдержадміністрації www.cg.gov.ua