back

До 100-річчя державної служби України

21-08-2018 16:38

Про зародження державної служби України в період національно-визвольної боротьби 1917–1921 років та її сучасний розвиток йшлося під час веб-конференції, що відбулася вчора, 20 серпня, у Чернігові.

Серед учасників — співробітники центрів підвищення кваліфікації, науковці та викладачі вищих навчальних закладів з Миколаївської та Чернівецької областей. До роботи долучилася Ірина Галайко, заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби в місті Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях.

Обговорюючи історичний досвід становлення державної служби, учасники заходу звернули увагу на перші кроки Української Центральної ради в цьому напрямі, зокрема її спроби у формуванні штатів центральних владних установ, намагання упорядкувати діяльність апарату державного управління на місцях та наміри щодо законодавчого оформлення державної служби, проголошені в проекті Конституції Української народної республіки.

Втім, інституційне оформлення державної служби та її професіоналізація вперше відбулися саме завдяки гетьману Павлу Скоропадському. Його три закони про обітницю (присягу), утримання та порядок призначення державних службовців визначили коло посадовців, для яких служіння державі стало професійною справою, їхнє матеріальне утримання та процедуру вступу на ту чи іншу посаду. Запроваджуючи належне матеріальне забезпечення, гетьман прагнув повернути престиж державної служби. Він також заснував Державну канцелярію, однією із функцій якої було проведення кадрової політики стосовно службовців, котрі обіймали ключові посади в державному управлінні.

Говорили й щодо синхронізації законодавства про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування. Як і сто років тому, на порядку денному продовжують залишатися питання соціального та правового захисту, професійного рівня, патріотизму та політичної нейтральності представників органів влади. Тому подальше доопрацювання законодавства про місцеве самоврядування має бути спрямоване на недопущення його розриву з державною службою, чітке визначення положень про посадові оклади службовців відповідних органів, вимог до кандидатів, порядку вступу на службу, присвоєння категорій та рангів, а також переведення на ці посади колишніх державних службовців.

 

За інформацією Чернігівського центру перепідготовки та підвищення
кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, державних підприємств, установ і організацій

Останні новини

Анонси







































 

 

 

 

Погода