back

Про регулювання містобудівної діяльності – на колегії ОДА

25-04-2018 11:02

Про стан виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в частині забезпечення населених пунктів Чернігівської області оновленою містобудівною документацією йшлося, зокрема, на розширеному засіданні колегії при облдержадміністрації під головуванням очільника виконавчої влади в області Валерія Куліча учора, 24 квітня. Доповів з означеного питання Олександр Іванович Дмитрюк – начальник Управління містобудування та архітектури Чернігівської ОДА.

Законодавством України встановлено, що містобудівна документація є правовою та інформаційною основою для інвестицій у будівництво, використання територій, реалізації масштабних проектів, а організацію і проведення робіт з планування територій на регіональному та місцевому рівнях покладено на місцеві ради та їх виконавчі органи за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація – це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

На регіональному рівні до складу містобудівної документації входять схема планування території області і схеми планування територій районів. На місцевому – схеми планування території громад, генеральні плани населених пунктів, плани зонувань територій і детальні плани території.

Для прискорення виконання робіт по розробленню чи оновленню містобудівної документації місцевого рівня в області Управлінням містобудування та архітектури облдержадміністрації розроблена та затверджена розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 22 липня 2004 року № 215 довгострокова Комплексна регіональна програма коригування, розроблення містобудівної документації та місцевих правил забудови населених пунктів Чернігівської області на 2005-2020 роки.

Схема планування території Чернігівської області розроблена, затверджена рішенням обласної ради від 28 вересня 2012 року та є невід’ємною частиною Генеральної схеми планування території України. Проте наразі і вона вже потребує коригування шляхом внесення змін.

Схемами районних планувань забезпечені всі 22 райони, але практично вся ця документація є морально і фізично застарілою, не у повній мірі відповідає вимогам сучасного законодавства та потребує термінового оновлення.

Міста обласного значення (Чернігів, Прилуки, Ніжин та Новгород-Сіверський) забезпечені генеральними планами на 100%. Міста районного значення забезпечені генеральними планами на 100%, але значна частина цієї містобудівної документації також потребує коригування.

Селища області забезпечені генеральними планами на 89,7%, у поточному році завершуються роботи з виготовлення генеральних планів селищ Короп і Козелець. Тривають роботи по селищах Срібне, Холми, Линовиця, Дмитрівка, Ріпки. У 2015 році затверджено новий генеральний план селища Варва, а в 2016 – селища Седнів.

Згідно адміністративно-територіального устрою України в області налічується 1465 сільських населених пунктів. Але новою містобудівною документацією забезпечено лише 28, з них 5 – у поточному році.

Загалом, починаючи з 2011 року (з моменту прийняття Закону України «Про регулювання містобудівної документації») в області було розроблено та затверджено 35 генеральних планів, 29 зонінгів, 27 детальних планів території в межах населених пунктів та 25 поза межами населених пунктів.

Проте більшість наявної містобудівної документації вже застаріла. Крім того, основна її частина здебільшого представлена лише в паперовому вигляді, що не відповідає вимозі частини третьої статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Повільні темпи розроблення (оновлення) містобудівної документації населених пунктів області в основному зумовлені недостатнім фінансуванням видатків з місцевих бюджетів. Загальна ситуація ускладнюється відсутністю актуалізованого цифрового картографічного матеріалу, який є вихідним матеріалом для розроблення містобудівної документації, та повинен створюватися відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» за кошти місцевих бюджетів.

На практиці це означає, що частина населених пунктів області та інші території позбавлені надійної містобудівної основи для обґрунтування рішень щодо їх розвитку, розміщення об’єктів будівництва, відведення земельних ділянок для різних функціональних потреб, що призводить до прийняття суперечливих рішень щодо забудови територій та оскарження цих рішень.

Наразі в області продовжується робота по розробленню (оновленню) містобудівної документації на місцевому рівні. При Управлінні містобудування та архітектури облдержадміністрації діє обласна архітектурно-містобудівна рада, яка є дорадчим органом для професійного колегіального розгляду і обговорення містобудівних, архітектурних та інженерних рішень містобудівної та проектної документації. Зокрема на засіданнях Ради, у 2017 році було розглянуто 45 проектів містобудівної документації місцевого рівня та в 2018 році – 11 проектів.

З початку 2011 року до Управління містобудування та архітектури облдержадміністрації надійшло 256 звернень від виконавчих органів райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування, щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генеральних планів та детальних планів території за межами населених пунктів. У 2017 році надійшло 96 таких звернень, у 2018 році – 87.

Також у 2017 році Управлінням було організовано та проведено 5 семінар-наради, у 2018 – 2 семінар-наради, присвячених питанню розроблення (оновлення) містобудівної документації з проектними організаціями, представниками уповноважених органів з питань містобудування та архітектури райдержадміністрацій та територіальних громад.

Разом з тим в сфері містобудування та архітектури області присутній ряд проблемних питань. Так, у більшості районних державних адміністраціях спеціально уповноважені органи містобудування та архітектури об’єднано з іншими структурними підрозділами, відтак головний архітектор району виконує обов’язки, що не відносяться до його компетенції. В окремих районах створено сектори містобудування та архітектури, що ускладнює ефективно і в повному обсязі виконувати державну політику у цій сфері. Також наразі залишається незрозумілим механізм розмежування повноважень між структурними підрозділами з питань містобудування та архітектури райдержадміністрацій та територіальними громадами які вже утворили власні органи з цих питань.

Розв’язання означених проблем визначено пріоритетом у спільній роботі відповідних служб регіонального та місцевого рівнів.



Прес-служба облдержадміністрації

Останні новини

Анонси








































 

 

 

 

Погода