back

23-07-2016 17:02

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР ЧЕРНІГІВЩИНИ
станом на 31 березня 2016 року

I.Загальна оцінка ситуації в інформаційному просторі.

В інформаційному просторі Чернігівської області підтримуються належні умови для вільної та безперешкодної діяльності суб’єктів інформаційних відносин, задоволення інформаційних потреб населення області та захисту його конституційних прав на інформацію. Наявна конструктивна співпраця між владою, засобами масової інформації та громадськістю, забезпечується відкритість у діяльності органів влади.

На території Чернігівської області ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення мають 30 юридичних осіб — місцевих теле- та радіоорганізацій (не рахуючи філії НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» та «Новгород-Сіверська регіональна дирекція „Сіверська“» — колишню Чернігівську ОДТРК та Новгород-Сіверську РДТРК «Сіверська», ліцензії яких були переоформлені на Національну телекомпанію України).

З них ліцензії телемовників мають 6 юридичних осіб, радіомовників — 15, провайдера програмної послуги — 10.

Здійснюють мовлення в аналоговому форматі 29 загальнонаціональних теле- та радіоорганізацій (телеорганізацій — 15, радіоорганізацій — 14). (28 загальнонаціональних та 3 місцевих).

До Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 59 суб’єктів видавничої справи з Чернігівської області.

В області фактично діють 249 об’єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією, серед них — 28 книжкових магазинів та 221 інший об’єкт.

Зареєстровано 328 місцевих друкованих ЗМІ, з них, за орієнтовними оцінками, наразі виходить у світ 55 (сумарним разовим тиражем до 500 тис. примірників).

Проводиться активна робота щодо широкого та об’єктивного висвітлення регіональними ЗМІ пріоритетних напрямів державної політики, євроінтеграційного процесу, посилення інформаційної безпеки.

Поширення відповідної інформації здійснюється як шляхом роботи з традиційними ЗМІ через проведення прес-конференцій, брифінгів, прямих ефірів на телебаченні та радіо тощо, так і шляхом публікації на офіційному веб-сайті облдержадміністрації, а також через застосування інструментів нових медіа.

Протягом І кварталу 2016 року в обласній державній адміністрації проведено 13 брифінгів з найбільш актуальних питань суспільно-політичного та економічного життя області; значна частина тем цих брифінгів була запропонована безпосередньо представниками ЗМІ та громадськості. Також проведено 2 засідання прес-клубу «Ділове слово».

Здійснюється системна робота з посилення інформаційної безпеки та протидії негативному впливу інформаційної пропаганди на формування суспільної думки. Вживаються заходи для розширення території покриття сигналу вітчизняних телемовників. Загалом, на Чернігівщині сепаратистські настрої не набувають суттєвого поширення чи підтримки серед населення. Вірогідність появи матеріалів подібного характеру у місцевих друкованих ЗМІ та провідних Інтернет-ресурсах оцінюється як незначна.

II.Телебачення і радіомовлення.

1.Телебачення.

1.1.Кількість та структура телеорганізацій:

У Чернігівській області зареєстровано 6 місцевих телемовників (з юридичною адресою на території області) — ліцензіатів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, із них:

За формою власності:

  • комунальні — 3;

  • приватні — 3.

За способом розповсюдження сигналу:

  • цифровий ефірний та аналоговий ефірний — 1;

  • виключно аналоговий ефірний — 3;

  • кабельний — 2;

За сферою розповсюдження:

  • в межах області — 1;

  • в межах окремих міст та районів — 5.

Разом з цим, один з мовників — ДКП «ТРК „Ніжинське телебачення“» —мовлення не здійснює через фінансові труднощі.

Окрім того, в області працюють дві філії Національної телекомпанії Укрїани: філія НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» та філія НТКУ «Новгород-Сіверська регіональна дирекція „Сіверська“».

На Чернігівщині діють 10 місцевих провайдерів програмної послуги, усі — приватної форми власності.

З них за способом розповсюдження сигналу:

  • кабельний — 8;

  • кабельний та IPTV — 1;

  • IPTV — 1.

1.2.Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних телекомпаній.

Найбільше охоплення телесигналом серед місцевих телекомпаній має КП «Телерадіоагентство „Новий Чернігів“» — 85 % площі області та 80–82% населення. Окрім того, понад 80% площі та населення Чернігівщини охоплює телесигнал філії НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція».

Проблемними регіонами в забезпеченні населення аналоговим телевізійним мовленням залишаються Ніжинський та Щорський райони, прикордонні частини Ріпкинського, Городнянського, Семенівського та Новгород-Сіверського районів.

2.Радіомовлення.

2.1. Кількість та структура радіоорганізацій.

  На Чернігівщині зареєстровано 15 місцевих радіомовників (з юридичною адресою на території області) — ліцензіатів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, із них:

За формою власності:

  • комунальні — 12;

  • приватні — 3.

За способом розповсюдження сигналу:

  • ефірний — 3;

  • проводовий — 9;

  • ефірний та проводовий — 3;

За сферою розповсюдження:

  • місцева — 15.

Разом з тим, низка комунальних районних радіоорганізацій, хоча і мають ліцензії на мовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, фактично не проводять жодної діяльності у зв’язку з руйнуванням мережі проводового радіомовлення у відповідних районах. Окрім того, 7 радіоорганізацій Чернігівщини, що значаться у Державному реєстрі телерадіоорганізацій України як такі, що мають ліцензії на мовлення, в дійсності вже ліквідовані як юридичні особи, ще 1 перебуває у стані припинення.

Таким чином, фактично в області працюють 7 місцевих мовників (один з яких — редакція Козелецького районного радіомовлення «Районні вісті» — вже понад рік не здійснює мовлення у зв’язку з відсутністю коштів на оренду передавача або придбання власного), з яких:

За формою власності:

  • комунальні — 4;

  • приватні — 3.

За способом розповсюдження сигналу:

  • ефірний — 6;

  • проводовий — 1;

За сферою розповсюдження:

  • місцева — 6.

Окрім того, радіомовлення на території Чернігівщини здійснюють дві філії Національної телекомпанії Укрїани: філія НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» та філія НТКУ «Новгород-Сіверська регіональна дирекція „Сіверська“».

2.2.Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних радіокомпаній.

Найбільший обсяг покриття території мають філія НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» та Національна радіокомпанія України (УР‑1), радіосигнал яких охоплює 82 % території області. Ефірні мовники не мають загальнообласної мережі трансляції сигналу і здійснюють мовлення переважно в рамках окремих районів.

2.3.Стан, проблеми та перспективи мережі проводового мовлення.

Впродовж багатьох років в області триває скорочення мережі проводового мовлення, що пов’язано з незадовільним технічним обслуговуванням ліній та зношеністю передавального обладнання. Лінії та обладнання, що виходить з ладу через зношеність або в результаті стихійних лих, практично не відновлюються.

На початок 2016 року в області залишалося дещо більше 18000 радіоточок. Усі вони зосереджені у містах Ніжин і Чернігів, а також на території Борзнянського, Сосницького та Чернігівського районів області.

Перспективним шляхом відновлення місцевого радіомовлення є перехід до ефірних трансляцій. Зокрема, у такий спосіб мовлять Варвинське, Коропське районні радіомовлення. Окрім того, рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України № 456 від 31.03.2016, редакція Борзнянського районного радіомовлення визнана переможцем конкурсу на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 99,2 МГц у м. Борзна.

Разом з тим, перехід на ефірне мовлення потребує значних капіталовкладень, що перевищують можливості місцевих бюджетів багатьох районів. Так, у 2015 році у зв’язку з фінансовими труднощами призупинило (і досі не відновило) ефірне мовлення Козелецьке районне радіомовлення.

3.Впровадження цифрового мовлення.

Покриття Чернігівської області сигналом цифрового телебачення мультиплексів МХ-1, МХ-2, МХ-3 та МХ-5 здійснюється передавачами, розміщеними у містах Чернігів, Бахмач, Прилуки, Ніжин, Бобровиця та смт Холми, а також у м. Шостка Сумської області. Безпосередньо передавальне обладнання належить ТОВ «Зеонбуд» як оператору цифрової багатоканальної телемережі та обслуговується фахівцями Концерну РРТ.

Станом на 31 березня 2016 року в чотирьох мультиплексах у місті Чернігові мовлять 30 каналів.

Крім загальнонаціональних мовників відповідні ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення має місцевий телемовник — КП ТК «Прилуки» Прилуцької міської ради (м. Прилуки). За ліцензіями Національної телекомпанії України цифрове мовлення на території області також здійснюють філії НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» та «Новгород-Сіверська регіональна дирекція „Сіверська“».

На даний час покриття цифрової багатоканальної телемережі охоплює не всю Чернігівську область і становить від 60–65 % (за оцінками Концерну РРТ) до 90–95 % (за оцінками ТОВ «Зеонбуд»). При цьому особливо проблемною є ситуація з покриттям телесигналом прикордонних з Російською Федерацією та Республікою Білорусь районів Чернігівщини. Так, за даними Концерну РРТ, не охоплені покриттям цифрового ефірного телесигналу північні частини Городнянського, Ріпкинського, Щорського, Семенівського, Новгород-Сіверського районів; центральна частина області — частини Борзнянського, Менського, Ніжинського, Куликівського районів, частина Коропського району; смт Козелець та прилеглі території.

4.Проблемні питання, що потребують нагального вирішення.

  • Завершення будівництва телевізійної вежі у м. Ніжин та будівництво телевежі у м. Любеч Ріпкинського району, що дасть можливість розширити покриття області національним і місцевим телерадіомовленням і, зокрема, забезпечити покриття прикордонних з Республікою Білорусь та Російською Федерацією районів, де зараз відсутній впевнений прийом національного теле- та радіосигналу.

  • Оновлення технічної бази студійних павільйонів, ефірних, монтажних та апаратних кімнат телемовників області, залучення висококваліфікованих творчих та технічних працівників сфери телебачення і радіомовлення.

  • Розширення мережі цифрового телевізійного мовлення з введенням синхронізації сигналу для збільшення охоплення програмами мешканців області.

  • Забезпечення мовлення міських та районних комунальних радіо області у FM‑діапазоні.

Для Чернігівської області як прикордонного регіону у сучасних умовах спрямованої проти України іноземної агресії та широкомасштабної інформаційної війни особливо актуальною та нагальною є потреба забезпечити домінування українського інформаційного продукту в медіапросторі та протидію іноземній пропаганді.

Однією із загроз інформаційній безпеці України на території Чернігівської області є недостатнє покриття сигналами національних телемовників території прикордонних з Російською Федерацією та Республікою Білорусь районів. При цьому у низці населених пунктів цієї території (у тому числі у районних центрах) наявний достатній для якісного прийому рівень ефірного сигналу телеканалів російського телебачення, зокрема і заборонених судовими рішеннями для поширення в Україні.

Обласна державна адміністрація в межах компетенції проводить активну роботу зі сприяння організації вітчизняного телевізійного мовлення у прикордонних районах області. Облдержадміністрація також підтримує створення альтернативного ТОВ «Зеонбуд» оператора цифрової багатоканальної телемережі на базі Концерну РРТ з огляду на те, що такий оператор міг би забезпечити покриття прикордонних районів цифровим телесигналом.

III.    Видавнича справа та преса.

1.Книговидання та книгорозповсюдження.

1.1.Кількість та основні відомості про суб’єктів видавничої справи, що внесені до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції.

Згідно з останніми наявними даними Держкомтелерадіо України, станом на початок 2016 року до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції внесено 59 суб’єктів видавничої справи з Чернігівської області.

Суб’єкти видавничої справи області за видами діяльності:

  • видавці — 7;

  • виготівники — 6;

  • розповсюджувачі — 6;

  • поєднують кілька видів діяльності — 40, у т. ч.:

    • видавничу діяльність і виготовлення видавничої продукції —15;

    • видавничу діяльність і розповсюдження видавничої продукції  — 10;

    • видавничу діяльність, виготовлення і розповсюдження видавничої продукції  — 15;

За формою участі у цивільних правовідносинах:

  • юридичні особи — 38;

  • фізичні особи — 21.

Серед видавничих підприємств вирізняються ті, що випускають книжкову продукцію (навчальні посібники, науково-методичну, краєзнавчу та художню літературу): ПАТ «Поліграфічно-видавничий комплекс „Десна“», ТОВ «Видавництво „Десна Поліграф“», ТОВ «Видавництво „Аспект-Поліграф“», видавництва вищих навчальних закладів області, зокрема — Ніжинського державного університету ім. М. Гоголя, низка приватних підприємців.

1.2.Випуск книжкової продукції.

За останніми наявними даними Книжкової палати України, протягом 2015 року на території Чернігівської області випущено 271 назву книжкової продукції загальним накладом 241,4 тис. примірників.

Випуск книг місцевих авторів Чернігівської області є одним із заходів, передбачених обласною Програмою підтримки розвитку інформаційної та видавничої сфер Чернігівщини на 2016–2020 роки. Втім, попри те, що в Програмі на 2016 рік на цей напрям заплановано 200 тис. грн, в обласному бюджеті на поточний рік на його реалізацію передбачено лише 100 тис. грн.

Відбір книг для випуску в рамках Програми здійснюється комісією з питань підтримки місцевого книговидання, створеною при облдержадміністрації, за результатами відкритого конкурсу рукописів місцевих авторів.

Прийом рукописів на конкурс на 2016 рік тривав до 21 березня включно. Загалом надійшло 45 рукописів. Пізніше два з них було відкликано заявниками. Ще 4 заявки не відповідали умовам конкурсу. Загалом станом на 31 березня на розгляд комісії винесено 39 рукописів місцевих авторів. Підсумки конкурсу будуть підбиті у ІІ кварталі поточного року.

1.3.Стан, проблеми та перспективи розвитку підприємств книгорозповсюдження.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.06.2008 № 902-р «Про вимоги щодо функціонування об’єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією» щопівроку проводиться аналіз наявного стану книготорговельної мережі.

Станом на кінець 2015 року на Чернігівщині фактично діяли 249 об’єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією, серед них — 28 книжкових магазинів (11%) та 221 інший об’єкт (89%).

Книготорговельні послуги на Чернігівщині надаються переважно підприємствами приватної форми власності. В області зберігається тенденція до розповсюдження книжкової продукції через відділи і прилавки у неспеціалізованих магазинах — таких налічується 144 одинці (58%) та кіоски і ятки — 77 одиниць (31%).

1.4.Виставкова діяльність.

Місцевим видавцям та видавничим організаціям регулярно надається інформація про заплановані виставкові заходи загальнонаціонального та міжнародного рівня та за потреби — необхідна методична допомога.

Представлення книжкової продукції Чернігівщини на виставкових заходах, організація літературних читань та письменницьких майстер-класів також передбачені серед заходів обласної Програми підтримки розвитку інформаційної та видавничої сфер Чернігівщини на 2016–2020 роки. Разом з тим, кошти на реалізацію цих заходів в обласному бюджеті на поточний рік не заплановані.

2.Стан, проблеми та перспективи розвитку поліграфічних підприємств.

Одним із провідних поліграфічних підприємств регіону є ПАТ «Поліграфічно-видавничий комплекс „Десна“». Воно ж здійснює друк переважної більшості районних та обласних газет області.

Сучасне поліграфічне обладнання встановлено на ТОВ «Видавництво „Аспект-Поліграф“», ТОВ «Видавництво „Десна Поліграф“», КП «Прилуцька міська друкарня» Чернігівської обласної ради. Виготовлення книжкової продукції також здійснюють приватний видавець Лисенко М. М., КП Ніжинської районної ради «Ніжинська районна друкарня», видавництва вищих навчальних закладів області.

Разом з тим, більшість поліграфічних підприємств області переважно спеціалізуються на випуску газетної та рекламної продукції.

Питання технічного переоснащення районних друкарень комунальної форми власності, які на сьогодні неспроможні конкурувати з приватними поліграфічними підприємствами, протягом останніх років не втрачає своєї актуальності.

3.Періодичні друковані засоби масової інформації.

3.1.Кількість та структура друкованих ЗМІ.

Згідно з даними Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності, станом на 31 березня 2016 року у Чернігівській області зареєстровано 328 місцевих друкованих ЗМІ.

Фактично, більшість із зареєстрованих друкованих видань на даний час не випускаються. За орієнтовними оцінками, впродовж І кварталу 2016 року виходило у світ орієнтовно 55 місцевих друкованих ЗМІ загальним середнім разовим тиражем (станом на кінець березня) близько 500 тис. примірників, з них:

За сферою розповсюдження:

  • в межах області — 22 видання;

  • в межах районів — 24 видання;

  • в межах міст — 9 видань.

За видами видань:

  • 53 газети;

  • 2 журнали.

За тематичним спрямуванням:

  • громадсько-, загальнополітичні — 30 видань;

  • інформаційні, інформаційно-рекламні — 14 видань;

  • рекламні та рекламно-інформаційні — 6 видань;

  • релігійні — 2 видання;

  • науково-популярне — 1 видання;

  • для дозвілля — 1 видання;

  • літературне — 1 видання.

За мовою видань:

  • українською мовою — 32 видання;

  • українською та російською мовами — 20 видань;

  • російською мовою — 2 видання;

  • українською, російською, англійською мовами — 1 видання.

Засновники друкованих ЗМІ:

  • органи виконавчої влади, місцевого самоврядування — 27 видань (включно з виданнями, де вони є співзасновниками);

  • фізичні особи — 13 видань;

  • комерційні структури — 9 видань;

  • навчальні заклади — 1 видання;

  • релігійні організації — 2 видання;

  • громадські об’єднання — 3 видання.

3.2.Передплата та розповсюдження періодичних друкованих видань.

Розповсюдження друкованих видань у роздріб здійснюється через відділення УДППЗ «Укрпошта», мережу кіосків ТОВ «Чернігівмедіасервіс». Значна частина накладу, особливо комунальних газет, розповсюджується шляхом передплати.

3.3.Стан, проблеми та перспективи реформування комунальних друкованих видань.

Процес реформування друкованих ЗМІ, співзасновниками яких є органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, регулярно обговорюються під час зустрічей, нарад, «круглих столів» їх редакторів.

Зокрема, 20 січня відбулася спільна робоча зустріч учасників ГО «Асоціація регіональних ЗМІ» та представників Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації, присвячена питанням реалізації Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Під час зустрічі було презентовано Дорожню карту реформування державних і комунальних друкованих ЗМІ.  За наявними даними, близько половини з 26 редакцій комунальних газет області мають намір брати участь у першому етапі процесу реформування

Серед редакцій комунальних друкованих ЗМІ та їх співзасновників поширено методичні матеріалів та нормативні документів щодо процесу реформування, підготовлені Держкомтелерадіо України.

Наразі проблеми, з якими стикаються комунальні друковані видання, переважно лежать у фінансовій площині і пов’язані з недостатньої фінансовою підтримкою комунальних ЗМІ з місцевих бюджетів.

4.Проблемні питання, що потребують нагального вирішення.

У зв’язку з початком у 2016 році процесу реформування (роздержавлення) ЗМІ залишається актуальним питання забезпечення прозорості та відкритості цього процесу, захисту пріоритетного права трудових колективів редакцій ЗМІ на визначення способу та етапу реформування, захисту майнових прав редакцій ЗМІ, повного дотримання співзасновниками комунальних ЗМІ, зокрема місцевими радами, норм ЗУ «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації».

Обласна державна адміністрація у цілому налаштована на співпрацю у цьому питанні з редакціями ЗМІ, що підлягають реформуванню, та надання їм у разі потреби необхідної методичної, організаційної та інформаційної підтримки.

III.Здійснення діяльності щодо інформаційного супроводу пріоритетних напрямів зовнішньої та внутрішньої політики держави, забезпечення інформаційної безпеки.

Широке та об’єктивне висвітлення регіональними ЗМІ пріоритетних напрямів державної політики, забезпечення інформаційної безпеки, недопущення поширення матеріалів, що закликають до сепаратизму та тероризму, є пріоритетними напрямами в інформаційній діяльності облдержадміністрації.

Робота щодо інформаційного супроводу актуальних питань державної політики, висвітлення суспільно-політичного, економічного життя області постійно вдосконалюється.

На даному етапі поширення інформації здійснюється як шляхом роботи з традиційними ЗМІ через проведення прес-конференцій, брифінгів, прямих ефірів на телебаченні та радіо, розсилку інформаційних матеріалів тощо, так і шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті облдержадміністрації, а також активності в соціальних мережах.

Обласна державна адміністрація має свої сторінки у соціальній мережі «Facebook» та відеосервісі «YouTube» (адмініструються Департаментом інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю). Там повідомляється про найважливіші питання громадсько-політичного життя області, публікуються анонси заходів, оприлюднюється інформація про діяльність голови облдержадміністрації, його заступників, роботу структурних підрозділів, розміщуються фото- та відеоматеріали, інфографіка. За партнерства з ГО «Асоціація регіональних ЗМІ» через сервіс YouTube в онлайн-режимі здійснюється пряма відеотрансляція усіх основних медійних заходів, що проводяться обласною державною адміністрацією.

Періодично проводяться прес-тури до об’єктів, що викликають інтерес у медійників. Журналісти мають можливість бути присутніми на усіх заходах, що відбуваються в обласній державній адміністрації.

Регулярно проводяться брифінги заступників голови облдержадміністрації, керівників структурних підрозділів, відділів апарату ОДА, установ та організацій області. Тема брифінгу може бути запропонована представниками як органів влади, так і ЗМІ чи громадськості.

Протягом І кварталу 2016 року було проведено 13 таких брифінгів, на які виносилися питання соціального захисту населення області, нових засад функціонування ринку природного газу, природоохоронної діяльності, реформування освітньої галузі Чернігівщини тощо.

З метою сприяння висвітленню актуальних питань суспільно-політичного життя при Департаменті інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА діє прес-клуб «Ділове слово».

Протягом звітного періоду було проведено 2 засідання прес-клубу «Ділове слово», присвячених захисту прав внутрішньо переміщених осіб та проведенню зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році.

З метою поліпшення інформування населення області про основні напрямки реалізації, стан та перспективи впровадження реформ в Україні, діяльність обласної ради і обласної державної адміністрації, серед заходів обласної Програми підтримки розвитку інформаційної та видавничої сфер Чернігівщини на 2016–2020 роки, затвердженої рішенням двадцять восьмої сесії обласної ради шостого скликання 10 вересня 2015 року, передбачено висвітлення діяльності облдержадміністрації та обласної ради у обласних та районних друкованих ЗМІ та в ефірі телерадіоорганізацій.

Протягом І кварталу 2016 року філією НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція» відповідно до укладеного в рамках заходів Програми договору було виготовлено і трансльовано в ефірі телесюжетів загальною тривалістю 180 хв. та радіосюжетів тривалістю 50 хв. загальною вартістю 50,00 тис. гривень. У сюжетах надавалася інформація про основні напрямки та стан реалізації реформ в Україні, поточну діяльність облдержадміністрації і обласної ради, поширювалися інші суспільно важливі повідомлення. Ці сюжети транслювалися у передачах «Аргумент», «Діалог з владою», «Новини», «Мікрофон: факти, коментарі, акценти», у блоках оголошень та анонсів.

Також протягом звітного періоду в обласній газеті «Деснянська правда» відповідно до укладеного договору було розміщено публікації аналогічного спрямування загальною площею понад 6200 см2 та вартістю 50 тис. гривень.

Забезпечується постійне інформування населення про поточну діяльність обласної державної адміністрації та обласної ради, привернення уваги до найважливіших питань в діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, висвітлення пріоритетних питань державної політики.

Окремі телесюжети з найбільш актуальної і суспільно цікавої проблематики оприлюднюються на офіційному веб-сайті облдержадміністрації, а також на її сторінках у соціальних мережах.

Інформація про результати роботи центральних та місцевих органів виконавчої влади регулярно розміщується у друкованих ЗМІ області, де створені відповідні рубрики («Офіційно», «Брифінг», «Суспільство», «Діяльність влади», «Пріоритети», «В облдержадміністрації», «Інформують фахівці», «На контролі влади» та ін.).

З метою задоволення потреб споживачів інформації з особливими потребами Програмою передбачено забезпечення сурдоперекладу інформаційних передач філії НТКУ «Чернігівська регіональна дирекція».

У І кварталі 2016 року на оплату послуг з сурдоперекладу було використано 6,24 тис. грн;  забезпечено сурдопереклад 478 год інформаційних телепередач.

Задля забезпечення регулярного випуску суспільно значущих наукових, літературних періодичних видань та видань для громадян з особливими потребами, задоволення відповідних інформаційних потреб населення Програмою передбачено надання фінансової підтримки трьом періодичним друкованим виданням, за рахунок якої покриваються їхні витрати на поліграфічні послуги.

За І квартал 2016 роки надано фінансової підтримки:

  • науковому журналу «Сіверянський літопис» — 30 тис. грн (вийшло в світ 2 номери загальним накладом 600 примірників);

  • літературному журналу «Літературний Чернігів» — 15 тис. грн (вийшов 1 номер загальним накладом 500 примірників);

  • газеті для інвалідів «Живи з надією» — 19,76 тис. грн (вийшло 2 номери загальним накладом 4518 примірників).

В області проводиться системна робота з посилення інформаційної безпеки та протидії негативному впливу інформаційної пропаганди на формування суспільної думки. Зокрема, здійснюється контроль за дотриманням законодавства, що регулює діяльність засобів масової інформації, проводиться постійний моніторинг інформаційного простору на предмет виявлення повідомлень, які містять заклики до насильницької зміни або повалення конституційного ладу, захоплення державної влади, посягання на територіальну цілісність і недоторканність, пропаганду війни, сепаратизму і тероризму.

Загалом, на Чернігівщині сепаратистські настрої не набувають суттєвого поширення чи підтримки серед населення. Вірогідність появи матеріалів подібного характеру у місцевих друкованих ЗМІ та провідних Інтернет-ресурсах оцінюється як незначна.

За результатами постійного моніторингу друкованих ЗМІ місцевої форми розповсюдження та провідних Інтернет-ресурсів Чернігівської області протягом І кварталу 2016 року публікацій, що містять заклики до насильницької зміни або повалення конституційного ладу, захоплення державної влади, посягання на територіальну цілісність і недоторканність, пропаганду війни, сепаратизму і тероризму виявлено не було.

Було забезпечено розміщення на території області соціальної реклами до Дня Соборності України та Дня Героїв Небесної Сотні.

На офіційному веб-сайті облдержадміністрації функціонує розділ «Герої не вмирають», де розміщується інформація про мешканців Чернігівщини, які загинули, захищаючи Батьківщину у зоні проведення АТО.

З метою координації дій у питанні забезпечення інформаційної безпеки також підтримується співпраця з редакціями ЗМІ області, професійними організаціями журналістів, ГО «Асоціація регіональних ЗМІ», Інститутом національної пам’яті, регіональним медіа-центром Міністерства оборони України, прес-службами Чернігівського прикордонного загону та УМВС України у Чернігівській області, іншими установами та організаціями.

IV.Доступ до публічної інформації.

Згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» на офіційному веб-сайті облдержадміністрації функціонує розділ «Доступ до публічної інформації». У ньому міститься роз’яснення окремих положень зазначеного Закону, порядку доступу громадян до публічної інформації, що знаходиться у володінні Чернігівської облдержадміністрації, та оскарження рішень розпорядника інформації, наводиться перелік відомостей, що становлять службову інформацію, надаються зразки оформлення письмових інформаційних запитів, функціонує електронна форма подання запиту на отримання публічної інформації, розміщені система обліку розпоряджень облдержадміністрації та проектів рішень обласної ради, звіти про стан розгляду запитів на публічну інформацію в облдержадміністрації тощо.

На офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій в установленому порядку забезпечується своєчасне оприлюднення проектів розпорядчих документів, що підлягають обговоренню, систематично і оперативно оновлюється інформація про діяльність структурних підрозділів.

За І квартал 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло загалом 76 інформаційних запитів, з них:

  • від фізичних осіб (громадян) — 42;

  • від об’єднань громадян без статусу юридичної особи — 10;

  • від юридичних осіб — 24 (у т.ч. від представників засобів масової інформації — 2).

Способи отримання запитів були такими:

  • електронною поштою — 35;

  • поштою — 20;

  • особистий прийом — 21.

До обласної державної адміністрації як до розпорядника інформації протягом звітного періоду надіслано за належністю 10 запитів на інформацію, з них: від Адміністрації Президента України — 4, від Секретаріату Кабінету Міністрів України — 4; від Міністерства фінансів України — 2.

 Задоволено  50 запитів. Відмовлено у задоволенні відповіді на 44 запитів, з них:

  • облдержадміністрація не є розпорядником запитуваної інформації — 14 запитів, усі перенаправлено належним розпорядникам інформації;

  • не дотримано вимог до оформлення  запиту — 9 запитів (у т. ч. клопотання, скарги, що надійшли електронною поштою — 7).

Найбільш запитуваною інформацією була така: транспорт (5 запитів); розмір посадових окладів керівництва облдержадміністрації (3 запити); діяльність КЗ «Ялівщина» Чернігівської обласної ради (3 запити); стан інформатизації в області (2 запити); виконання бюджету області (2 запити); допомога внутрішньо переміщеним особам (1 запит).

Скарги від засобів масової інформації щодо розгляду запитів на публічну інформацію протягом звітного періоду були відсутні.

V. Забезпечення інформаційного супроводу процесів європейської інтеграції України.

В області проводиться робота, спрямована на широке інформування населення щодо євроінтеграційних процесів в Україні, формування позитивної громадської думки стосовно цього напрямку державної політики, популяризації загальноєвропейських культурних надбань та цінностей.

На офіційному веб-сайті Чернігівської обласної державної адміністрації функціонує розділ «Європейська інтеграція», який містить рубрики «Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом», «Співробітництво між Україною та Європейським Союзом», «Співпраця з ЄС», «Зона вільної торгівлі з ЄС».

Крім того, регулярно розміщується інформація про реалізацію проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» та про інвестиційну привабливість регіону.

Актуальні повідомлення, що стосуються відносин України з Європейським Союзом, зони вільної торгівлі з ЄС, а також проведення інформаційних заходів відповідного спрямування, регулярно оприлюднюються на головних сторінках веб-сайтів облдержадміністрації та райдержадміністрацій, а також у ЗМІ області.

Департаментами економічного та агропромислового розвитку облдержадміністрації разом з відповідними експортерами регіону здійснюється робота щодо висвітлення позитивних прикладів експорту продукції до країн ЄС.

Інформація про перспективи переорієнтації місцевих підприємств на постачання продукції до країн ЄС широко висвітлювалась на економічному порталі Чернігівської області (www.chernihiv-oblast.gov.ua) та на сайті облдержадміністрації у відповідних рубриках.

Останні новини

Анонси







































 

 

 

 

Погода