back

Автоперевізники повинні працювати прозоро

17-10-2014 09:17

Час від часу автоперевізники області привертають до себе увагу, вдаючись навіть до акцій протесту. Серед їхніх основних вимог — переведення нелегальних перевізників у правове поле діяльності. Як утримати баланс інтересів автоперевізників, пасажирів і держави? Це питання гостро обговорювали представники бізнесу, котрі надають послуги у сфери автоперевезень, фахівці Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області та громадськість.

Я хотів би почути від вас конструктивні пропозиції, аби усунути проблеми, — наголосив на початку зустрічі начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області Степан Дусяк.

За 9 місяців цього року фахівці управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС в області провели 26 перевірок у сфері автоперевезень. Порушникам законодавства нараховано сплатити до бюджету більше 16 тисяч гривень фінансових санкцій. Найпоширеніші порушення — пасажирам не видають квитки та не оприбутковують готівку в книгах обліку розрахункових операцій. Автоперевізникам нагадали статтю 67 Конституції України, де зазначено, що «кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом».

Разом з тим в.о. начальника ДПІ у м. Чернігові Олександр Марухленко зазначив, що автоперевезеннями в обласному центрі займаються 8 юридичних та 6 фізичних осіб. Вони декларують мінімальну заробітну плату — 845 гривень, максимальну – 1 тисяча 438 гривень. У той час реальна середня зарплатня автоперевізника по місту, за даними Управління ДПІ у м. Чернігові, становить 2 тисячі 615 гривень. В результаті цього, бюджет недоотримує близько 4 мільйонів гривень.

На жаль, звітність автоперевізників і реалії – різняться. Приміром, автоперевізники стверджують, що маршрутка робить п’ять-шість ходок на добу. Але факти ставлять це під сумнів.

Перевізники розпочали діалог з оприлюднення своїх проблем – різке подорожчання бензину, запчастин, не компенсується пільгове перевезення пасажирів. Потім поскаржилися, що в перевантажених маршрутках водієві нереально видавати квитки. Не ремонтуються дороги. Не оновлюється парк автомобілів. Нарікали й на високі кредитні ставки. А найчастіше озвучували бажання підвищити вартість проїзду.

На думку автоперевізників, їхні проблеми розпочалися ще у 90-ті роки. Тоді з’явилося багато бажаючих працювати у сфері громадського транспорту. Відтак, ринок став перенасиченим і з’явилася нездорова конкуренція. Автоперевізники визнавали, що їхній ринок непрозорий. Та коли йшлося про так званих нелегалів, то вказували лише на своїх конкурентів.

Своєрідним арбітром у цій розмові виступила громадськість. Вона розглядала роботу автоперевізників у значно ширшому спектрі. Приміром, чи може бути впевнений пасажир, що транспорт технічно справний, а водій пройшов медогляд? Щодо апетитів підвищити вартість проїзду, перевізникам нагадали, що вони надають послуги населенню з мінімальними доходами. До того ж, з подорожчанням квитків, як правило, якість послуг не підвищується.

Громадськість проводила паралель у ціновій політиці та якості послуг з Європою та Грузією. Приміром, у Грузії зарплати і пенсії приблизно на тому рівні, що й в Україні. А вартість проїзду на наші гроші – 1 грн.60 коп.

Генеральний директор Регіонального фонду підтримки підприємництва по Чернігівській області Андрій Лісовий прояснив ситуацію про оновлення автопарку.

— Фонд надає на розвиток бізнесу у сферах виробництва і побутових послуг фінансову допомогу на прийнятних умовах. Це — 500 тисяч гривень на 5 років під 14%річних. Та лише автоперевізники Бахмацького району цим скористалися і купили 4 автобуси,— підкреслює Андрій Лісовий.

Представники громадськості наголошували, що автоперевізники мають працювати легально, прозоро сплачувати податки, надавати якісні послуги.

У ході дискусії неодноразово озвучувалася пропозиція і від контролюючої структури, і від громадськості — провести хронометражі на маршрутах, аби встановити реальну картину перевезень, витрат, прибутків, зарплат і сплачених податків. Щоб зустріч за «круглим столом» була результативною, начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області Степан Дусяк запропонував повернутися до цієї теми через деякий час. Це дасть змогу проаналізувати, які з порушених проблем вже вирішені, а які — потре бувають доопрацювання. Адже ринок автоперевезень має стати якісним і прозорим.



Інформаційно-комунікаційний сектор
ГУ ДФС у Чернігівській області

Останні новини

Анонси








































 

 

 

 

Погода