Чернігівська обласна
державна адміністрація
Про Чернігівщину Облдержадміністрація Райдержадміністрації Адмінпослуги Допомога захисникам та захисницям України Герої не вмирають
Документація щодо особового складу До цієї групи документів належать: особовий листок з обліку кадрів, особова справа, резюме, заява, автобіографія, характеристика, контракт з найму працівників, скарга, пропозиція, накази щодо особового складу, трудова книжка. Особовий листок з обліку кадрів - це обов`язковий документ особової справи працівників установ, організацій, в якому фіксуються автобіографічні відомості. Його заповнюють під час оформлювання на роботу, для участі в певному конкурсі. Реквізити особового листка такі: 1 Назва виду документа. 2 Прізвище, ім`я, по батькові. 3 Дата й місце народження. 4 Відомості про освіту. 5 Відомості про наукові ступені, вчені звання. 6 Якими мовами володіє. 7 Трудова діяльність. 8 Державні нагороди. 9 Зарубіжні та міжнародні наукові відзнаки. 10 Відомості про родину. 11 Паспортні дані. 12 Домашня адреса. 13 Особистий підпис. 14 Дата заповнення документа. Той, хто заповнює особовий листок, обов`язково мусить наклеїти свою фотокартку (місце для фотокартки визначено на бланку документа). Нині в особовий листок з обліку кадрів не вносять відомостей про партійну, національну належність та про походження. Особовий листок з обліку кадрів заповнюється особисто працівником чорнилом або кульковою ручкою, розбірливо, без виправлень. Правильність заповнення особового листка з обліку кадрів (дати, найменування підприємств, установ, організацій, посад, робіт, кваліфікації, населених пунктів) обов`язково звіряється із записом у паспорті, трудовій книжці, документі про освіту, військовому квитку тощо. Заява. ЇЇ реквізити та оформлюванняЗаява - це офіційне повідомлення в усній або письмовій формі, в якому викладається певне прохання. За місцем виникнення розрізняють заяви внутрішні й зовнішні, які бувають від організацій, установ (службові) та особисті. У зовнішній особистій заяві обов`язково зазначається повна домашня адреса, а в службовій - повна поштова та юридична адреса установи, підприємства. У внутрішній заяві не є обов`язковими викладені вище вимоги. У заяві реквізити рекомендується розташовувати в такій послідовності: 1 Праворуч вказується назва організації чи установи, куди подається заява (адресат). 2 Нижче у стовпчик - назва професії, місце роботи, прізвище, ім`я, по батькові, адреса того, хто подає заяву (якщо заява адресується до тієї організації, де працює автор, не треба зазначати домашню адресу, а достатньо назвати посаду й місце роботи чи структурний підрозділ). 3 Ще нижче посередині рядка пишеться слово <заява> з великої літери й не ставиться крапка. 4 3 великої літери й з абзацу починається текст заяви, де чітко викладається прохання з коротким його обґрунтуванням. 5 Після тексту заяви ліворуч вміщується дата, а праворуч - підпис особи, яка писала заяву. У складній заяві також подаються відомості про те, які саме документи додані до заяви на підтвердження правомірності висловленого в ній прохання (документи перелічуються після основного тексту перед підписом). Заява пишеться власноручно в одному примірнику. Зразки заяв: Генеральному директорові
МІМ - Київ Коваленку В.П. Ткаченко Надії Іванівни Заява
Прошу зарахувати мене слухачем програми <Магістр бізнес-адміністрування> з 01 вересня 2003 року на денну форму навчання. З умовами вступу та навчання ознайомлена. 23.08.2003 Підпис Голові Державного комітету
статистики України Головку С.В. Конончук Галици Іванівни, що проживає за адресою: вул. П.Сагайдачногр, 8, кв. 14 м. Київ, 04118 Заява
Прошу призначити мене на посаду бухгалтера II категорії у фінансовий відділ з 04 січня 2004 року. До заяви додаю: 1) трудову книжку; 2) копію диплома; 3) автобіографію. 02.01.2004 Підпис АВТОБІОГРАФІЯАвтобіографія - це опис свого життя. Цей документ характеризується незначним рівнем стандартизації. Головні вимоги під час його написання - вичерпність потрібних відомостей і лаконізм викладу. В автобіографії обов`язково зазначають: 1 Назву документа. 2 Прізвище, ім`я, по батькові. 3 Дату народження. 4 Місце народження (місто, село, селище, район, область, країна). 5 Відомості про навчання (повне найменування всіх навчальних закладів, у яких довелося вчитися). 6 Відомості про трудову діяльність (стисло, в хронологічній послідовності назви місць роботи й посад). 7 Відомості про громадську роботу (всі її види). 8 Стислі відомості про склад сім`ї (батько, мати, чоловік, дружина, діти). 9 Дата написання й підпис автора. Заголовок (<Автобіографія>) пишеться посередині рядка, трохи нижче за верхнє поле. Кожне нове повідомлення слід починати з абзацу. Дата написання ставиться ліворуч під текстом, підпис автора - праворуч. Автобіографія має дві форми: автобіографія - розповідь з елементами опису й характеристикою згадуваних у ній людей і автобіографія - документ з точним поданням фактів. Автобіографія - обов`язковий документ особової справи. Зразок автобіографії: АВТОБІОГРАФІЯЯ, Максименко Тарас В`ячеславович, народився 13 грудня 1971 року в м. Києві. У 1978 році пішов у перший клас середньої школи N185 м. Києва. Після закінчення 9 класів у 1985 році вступив до Юридичного ліцею м. Києва, який закінчив у 1987 році із золотою медаллю. У 1988 році вступив на юридичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Під час навчання в університеті був старостою групи. У 1993 році закінчив повний курс згаданого університету за спеціальністю <Правознавство>. Після закінчення університету присвоєно кваліфікацію юриста. З вересня 1993 року працюю юристом у Міжнародному фонді <Відродження> м. Києва. Склад сім`ї: дружина - Максименко Надія Іванівна, 1973 року народження, вчителька української мови та літератури середньої школи N 38 м. Києва; дочка - Максименко Олеся Тарасівна, народилася 12 лютого 1989 року. 18 листопада 2003 р. Підпис РЕЗЮМЕРезюме - це документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає. Його ще називають СУ (<сі-ві>, curriculum vіtаl, що на латині означає <шлях життя>). Головне призначення резюме - привернути увагу до себе у той момент, коли його читають уперше. Пам`ятайте: вдало написане резюме допоможе вам отримати інтерв`ю, тобто особисту зустріч з роботодавцем чи його представником, але не роботу. Отже, ваша основна мета - домогтися того, щоб у роботодавця з`явилося бажання зустрітися з вами особисто. Резюме в цій ситуації визначить стиль і форму майбутньої співбесіди, оскільки інтерв`юер, готуючись до бесіди, орієнтуватиметься на запропоновану вами інформацію. Резюме має бути лаконічним, правдивим і вичерпним. Якщо ви звертаєтеся з приводу конкретної посади, то в резюме повинно все бути орієнтовано на цю посаду. Складаючи резюме, ви маєте виокремлювати не те, що ви хочете отримати і що вас цікавить особисто, а те, що ви можете запропонувати роботодавцю, яку користь матиме фірма від вас, чому саме ви є найкращою кандидатурою на заміщення вакантної посади. Взагалі не встановлено якихось суворих вимог щодо розміщення реквізитів резюме, але є різні корисні поради і рекомендації. Розрізняють два стилі викладу інформації в резюме: - європейський (британський); - американський. Особливістю європейського стилю викладу є те, що подаються відомості про дату і місце народження, родинний стан та використовується хронологічний порядок викладу інформації про освіту та досвід роботи. Американський <стандарт> вимагає зворотного порядку: спочатку називається посада, яку ви обіймаєте зараз, а потім інші посади, які ви обіймали до цього. У світовій практиці застосовується ще один тип структурування інформації в резюме - функціональний - групування інформації про досвід роботи за основними напрямками, зосереджуючи головну увагу на професійних досягненнях. Функціональним резюме послуговуються рідше, але воно може викликати неабиякий інтерес у роботодавця. Структура резюме Найбільш універсальна структура резюме: - назва документа; - прізвище, ім`я, по батькові особи, яка складає резюме; - мета складання резюме; - дата і місце народження (якщо цього вимагає роботодавець); - родинний стан; - досвід роботи; - освіта (випускникам і студентам доцільніше цей пункт подавати перед досвідом роботи); - додаткова інформація (знання мов, уміння працювати на персональному комп`ютері, наявність водійських прав); - контактний телефон; - дата заповнення (не обов`язково, треба врахувати, що факсимільний апарат чи комп`ютер (під час отримання резюме електронною поштою) фіксують дату його отримання). Резюме може також містити: - короткий опис кваліфікації; - відомості про громадську діяльність; - відомості про членство в професійних об`єднаннях; - інформацію про відбування військової служби; - зазначення можливості відрядження, ненормованого робочого дня; - відомості про рекомендації (від кого можна отримати характеристику). У цілому варто дотримуватися міри, подаючи додаткову інформацію в резюме. Аби досягти успіху, під час складання резюме рекомендують дотримуватися таких правил: - Формулюйте свою мету зрозуміло, чітко, дохідливо. - Намагайтеся вжити якомога більше фахових слів, що відповідають посаді, яку ви хочете обійняти. Уникайте надмірності деталізації, подаючи відомості про досвід роботи. - Для кожного конкретного конкурсу складайте окреме резюме. - Намагайтеся не вживати такі слова, як <я>, <ми>. Замість них вживайте на початку речення активні дієслова: організував, був учасником, створив, керував, вивчав, допоміг, обізнаний. - Не подавайте в резюме неправдивої інформації. - Не надсилайте своєї світлини (фотокартки), якщо цього спеціально не передбачено. - Не вказуйте розмір заробітної платні. - Для передруку резюме використовуйте якісний папір стандартного розміру. Зовнішнє оформлювання резюме має забезпечити максимально комфортне його прочитання. Обов`язково виділіть необхідні заголовки. - Якщо ви обіймаєте не надто високу посаду, то під час складання резюме краще зосередитися на великому досвіді роботи й набутих навичках. Пам`ятайте: Із тексту резюме має вималюватися образ автора - досвідченого фахівця, надійного, чесного працівника. Зразки резюме: РЕЗЮМЕРибальченко Тетяни Платонівни
Мета: Заміщення вакантної посади начальника фінансового відділу. Досвід роботи: 1995-2003 Міністерство транспорту України. З 1999 року заступник начальника планово-фінансового відділу, до цього - головний спеціаліст. Основні обов`язки: Планування, фінансування, контроль за виконанням замовлень. Підготовка та підписання договорів з виробну автомобілів. 1985-1995 Пенсійний фонд України - спеціаліст планово-фінансового відділу. Освіта: 1979-1985 Київський інститут народного господарства 1975-1979 Київський транспортно-економічний технікум, спеціальність - фінанси. Знання мов: Вільно володію англійською, німецькою мовами. Додаткова інформація: Працюю на персональному комп`ютері (Word, ЕхсеІ). Маю водійські права категорії В. Контактний телефон: 458-45-28 ХАРАКТЕРИСТИКАХарактеристика - це документ, в якому дається оцінка ділових і моральних якостей працівника за підписами представників адміністрації. Це офіційний документ, який видає адміністрація на прохання працівника. Характеристику пишуть або друкують у двох примірниках, один з яких видають особі, а другий (копію) підшивають до особової справи. Текст викладають від третьої особи. Основні реквізити характеристики: 1 Назва документа й прізвище, ім`я, по батькові того, кому видається характеристика. 2 Рік народження, освіта. 3 Текст, де зазначено, з якого часу працює чи вчиться особа, як ставиться до виконання своїх службових обов`язків, який має рівень професійної майстерності, авторитет у колективі. 4 Дата складання. Зразок характеристики: ХАРАКТЕРИСТИКА
Логвиненка Василя Олексійовича,
начальника слідчого відділення Козелецького РВ, майора міліції, 1954 року народження, освіта вища Логвиненко В.О. працює на посаді начальника слідчого відділення з 2000 року. За час роботи на посаді виявив себе висококваліфікованим слідчим. Постійно й послідовно запроваджує у відділенні нові методи розкриття злочинів, тобто має особистий підхід до цього. Щоб глибше й ґрунтовніше вивчити ситуацію в районі, Василь Олексійович поновив зустрічі працівників відділення з населенням. Під його постійним контролем перебуває процес правового виховання особового складу відділення, що ґрунтується на підвищенні особистої відповідальності кожного правоохоронця. Особливу увагу приділяє працівникам, які найчастіше контактують з громадянами та засобами масової інформації: дбає про їх загальну та мовленнєву культуру, розширення їхнього світогляду, комунікабельності. В. О. Логвиненко дисциплінований, сумлінно ставиться до своїх обов`язків, здібний організатор. Він користується повагою у колег, населення. В. О. Логвиненко як кваліфікований фахівець повністю відповідає посаді, яку він нині обіймає. 12.02.2004 Начальник Козелецького РВ підполковник міліції підпис К.Бойчук |